השקרים של הילרי קלינטון חוזרים לכותרות



התקפה חדה:


כאשר המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ממקד את התקפותיו בצורה מדויקת על המתמודדת הדמוקרטית שמולו, הוא גם מצליח לייצר סיפור חדשותי עבורו ועבור מסע הבחירות שלו ולהדיח הצידה את כל השערוריות.

בעת שהופיעה המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בראיון ראשון מזה חמש שנים ברשת Fox News בשבוע שעבר (31.07) היא השיבה בין היתר לשאלות של המראיין כריס וואלאס בנוגע לפרשת תיבת המיילים האישית אותה היא החזיקה בעת כהונתה כמזכירת המדינה. אחת התשובות של קלינטון בלטה במיוחד - היא טענה במסגרתה שראש ה-FBI ג'יימס קומי, שסגר את החקירה הפלילית נגדה בפרשת המיילים, אמר בהודעתו לציבור שכל הצהרותיה בנושא הפרשה היו הצהרות אמת. טענתה זו, כמו חלק ניכר מהצהרותיה בפרשה המיילים, הייתה מסולפת לחלוטין.

כאשר נדרשה קלינטון להסביר מדוע אמרה את שאמרה היא השיבה בתירוץ דלוח שהיא לא הבינה את שאלתו של המראיין ושהיה ביניהם "קצר תקשורתי". טראמפ, כצפוי, ניצל את השקר הזה ואת הביטוי הזה והחל לתקוף את קלינטון ברשתות החברתיות ובעצרות הבחירות שלו עם הקביעה שמועמדת עם "קצר" אינה יכולה להנהיג את ארצות הברית. אותו הראיון, שלא הצליח לעלות לכותרות בזמן אמת בגלל שערוריות מיותרות מצד טראמפ, לפתע הוכיח לרפובליקנים שכאשר הם ממוקדים במתקפה שלהם נגד יריבתם הם גם יכולים לשנות את מחזור החדשות. הסיפור חזר לכותרות עם נגיעה נוספת בנקודה הכי רגישה של קלינטון עד כה - השקרים היוצאים מפיה בכל הקשור לפרשת המיילים.

אבל ישנו אספקט מעניין יותר למתקפה הזו של טראמפ נגד קלינטון תוך כדי השימוש במילה "קצר" ככלי ניגוח. בשבוע האחרון תועדה קלינטון בעצרת בחירות שבה היא הבטיחה בשוגג למצביעיה שהיא "תעלה מיסים למעמד הבינוני" במקום להבטיח שהיא לא תעשה זאת. תיעוד זה צורף לתיעוד אחר בו כשלה קלינטון בלשונה והשניים הופצו כתשדיר ברשתות החברתיות שללא ספק כוון להציג את קלינטון כמי ש'איבדה את זה'. מנטלית. עבור קהל היעד, הדבר הזה אפקטיבי עשרות מונים ממאבקים חסרי תוחלת עם הורים שכולים או מריבי אגו עם מנהיג מפלגתך בקונגרס.




ידיעות נוספות:


● אחרי שסירב לתמוך בפול ראיין, בג'ון מקיין ובקלי איוט בראיון לעיתון ה"וושינגטון פוסט", הודיע דונלד טראמפ בסוף השבוע האחרון על כוונתו לתמוך בכל השלושה במירוצים הפנימיים שלהם. לכתחילה ל"תמיכה" הזו לא הייתה כל משמעות מלבד הדגשת המריבות הפנימיות במפלגה וההודעה הנוכחית אינה אלא פניית פרסה קלאסית. הפריימריז של ראיין ייערכו ביום שלישי הקרוב ועל פי כל הסקרים והערכות הוא צפוי לנצח בהן בקלות; מקיין יגש אל הפריימריז שלו בסוף החודש והוא דווקא ניצב בפני סכנת הפסד בבחירות הכלליות או אפילו בבחירות המקדימות; ואיוט תעמוד לבחירה בפריימריז באמצע חודש ספטמבר כאשר בכל מצב חוזים לה הסקרים תחרות קשה ביותר בבחירות הכלליות.

● דונלד טראמפ הציג בימים האחרונים את "הצוות הכלכלי" שלו שייעץ לו בנושאים כלכליים לקראת הבחירות. הצוות שהוצג כלל אנשי עסקים לרוב, מיליארדרים וכלכלן אחד. כלי התקשורת שמו לב לעובדה שבצוות לא חברה אף אישה אחת. במהלך יום שני (ה-8 באוגוסט) ישא טראמפ נאום כלכלי בפני אנשי עסקים בעיר דטרויט שבמדינת מישיגן.

● הסקרים הכללים ממשיכים להראות הובלה בטוחה להילרי קלינטון בפער של בין כ-5% לכ-10% על פני דונלד טראמפ וכך גם הממוצע הכולל. סקר CBS מהיממה האחרונה בדק מה המצב בין השניים ב-3 מדינות מפתח שעד כה לא פורסמו בהן סקרים רבים - בוירג'יניה הסקר מצא פער של 12% לטובת קלינטון, וזה עוד בתוספת שני המועמדים של המפלגות הקטנות שבשלב הזה בכלל לא רשאיות להופיע בקלפיות במדינה הזו; בנבדה ההובלה של קלינטון על פני טראמפ זניחה ועומדת על כשלושה נקודות; ובאריזונה הרפובליקנית טראמפ מוביל בשני אחוזים.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר