את חודש ספטמבר פותחת הילרי קלינטון עם חדשות רעות וחדשות טובות



חדשות טובות וחדשות רעות:


מדי יום חמישי אנו מקדישים זמן למעקב אחר מפת האלקטורים ואחר השינויים בה בהתבסס על נתוני הסקרים.

הפעם נופלת לידינו ההזדמנות לערוך השוואה בין ממוצעי הסקרים של תחילת חודש אוגוסט לממוצעי הסקרים של תחילת החודש הנוכחי מתוך מטרה לראות כיצד המירוץ השתנה בחודש האחרון. המסקנה היא שהתוצאות די מעורבות ומאפשרות לנו לקבוע שאת חודש ספטמבר פותחים הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בחדשות טובות ובחדשות רעות.

בחדשות הרעות מבחינתה של הילרי קלינטון, והטובות מצידו של טראמפ, אפשר לציין את העובדה שבימים האחרונים התרבו הסקרים שמראים צמצום פער ביניהם לטובתו של האחרון במישור הכללי, וכן את העובדה שבמדינות מסוימות במפת האלקטורים ניתן גם כן להתחיל לחוש בתזוזות הללו. כך למשל טראמפ נהנה בעת האחרונה מהתחזקות במדינות הבסיס השמרניות (ג'ורג'יה, צפון קרוליינה, אריזונה ומיזורי) שעליהן הוא מוכרח לשמור כדי להגיע לבית הלבן והוא אפילו מתחזק במספר מדינות מתנדנדות "באמת" (כמו נבדה ואיווה או אף בויסקונסין) על חשבונה של קלינטון. בכל הקשור לממוצעי הסקרים הכלליים הפער בין קלינטון לטראמפ כמעט ונחתך לטובתו של המועמד הרפובליקני, ואם לפני שבועיים היא הובילה עליו בפער ענק של כ-8% אזי כרגע המספר עומד על כ-4.5% 'בלבד'.

לכל הנתונים היבשים אפשר להוסיף את העובדה שהתקופה האחרונה הייתה תקופת פריחה עבור המועמד הרפובליקני מכמה בחינות (שכיסינו כאן בפוסטים האחרונים) לעומת תקופה הרבה פחות מוצלחת עבור המועמדת הדמוקרטית.

המדינות המתנדנדות
שם מדינהפער בתחילת אוגוסטפער בתחילת ספטמבר
פלורידה (29)0.3 לטראמפ2.7 לקלינטון
אוהיו (18)0.83.8
ג'ורג'יה (16)4.00.3
צפון קרוליינה (15)2.00.6
אריזונה (11)0.52.6
מיזורי (10)6.33.6
נבדה (6)0.02.3
איווה (6)0.51.5
המדינות הנוטות
שם מדינהפער בתחילת אוגוסטפער בתחילת ספטמבר
פנסילבניה (20)5.06.8
מישיגן (16)5.28.2
ויסקונסין (10)5.65.0
דרום קרוליינה (9)- - -3.0
ניו המפשייר (4)3.78.5

מהצד השני, כפי שכבר יכולתם להסיק ממבט חפוז על הטבלה המצורפת כאן לעיל, את החודש הקרוב פותחת הילרי קלינטון למרות הכל עם חדשות טובות עבורה. היריב שלה אמנם משתפר בסקרים ורושם התחזקות, אך הוא עושה זאת בצעדים מדודים מאוד ובצורה איטית ובאופן שלא מתקרב לשיא שלו מתחילת חודש אוגוסט. ואפרופו שיא, גם בתקופה ההיא קלינטון הובילה על דונלד טראמפ במפת האלקטורים בפער גדול מאוד, במה שלא הקשה עלינו לטעון שאם נצטרך להמר על זהות המנצח במערכת הבחירות הזאת, הרי זו צפויה ללא קושי להיות המועמדת הדמוקרטית.

וכדי להמחיש את העובדה שקלינטון עדיין נהנית מחדשות טובות, בתחזית הסטטיסטית של נייט סילבר יש לה סיכוי של כ-75% לזכות בבחירות בשלב הזה, בתחזית הניו-יורק טיימס מעניקים לה סיכוי של 88%, באתר PredictWise מדברים על סיכוי של 76% וגם במכון Cook המפורסם נותנים לה את רוב הסיכויים לנצח. "חכמת ההמונים", של המהמרים בעיקר, חוזה לה גם כן את הניצחון ברוב גדול וכך גם כל מי שראשו מבין פוליטיקה אמריקנית.

ככלות הכל, נתוני הסקרים שבטבלה לעיל יחד עם מפת האלקטורים המצורפת למטה ממשיכים לספר את כל הסיפור. אמנם כדרך של סיכום יש לטעון שטראמפ כעת נמצא במגמת עלייה בסקרים הכלליים ובסקרי המדינות והוא עשוי להמשיך להשתפר, אך לקלינטון עדיין קיימים רוב הסיכויים לנצח בשלב הזה את מערכת הבחירות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר