עוד סוף שבוע נוראי עבר על הילרי קלינטון



הצרות באות בצרורות:


גם את סוף השבוע החולף יכולה הילרי קלינטון להכתיר בתור סוף שבוע גרוע, ושוב - עקב פרשת המיילים.

כפי שהובטח, הבולשת הפדרלית פרסמה בסוף השבוע את דו"ח החקירה המלא מהתשאול שנערך לקלינטון במשרדי ה-FBI לפני מספר שבועות בטרם ההחלטה מטעמם להמליץ למשרד המשפטים האמריקני שלא להגיש נגדה כתב אישום פלילי בפרשה. בדו"ח הוצגה תמונת מצב עגומה באשר להתנהלותה של קלינטון בנושא חומרים מסווגים שעברו בתיבת המייל האישית אותה היא החזיקה בעת כהונתה כמזכירת המדינה האמריקנית ובאשר למכשירים אלקטרוניים שכאילו נעלמו מתחת לפני האדמה. קלינטון אמנם בירכה את פרסום הדו"ח שהראה לשיטתה כיצד תחזוק התיבה לא נעשה בכוונת זדון, אך הסיבה למסקנה הזו מצד הבולשת נבעה רק מהעובדה שקלינטון כשלה לא פחות מ-40 פעם במהלך תשאולה לענות על שאלותיהם של החוקרים בהשיבה "אינני זוכרת", במה שהקשה עליהם לנהל חקירה רצינית.

למזלה של קלינטון, הסיפור הזה נדחק מראש הכותרות עקב פגעי הטבע שניחתו על ארה"ב בימים האחרונים ובראשם ההוריקן הרמין שחצה את מדינת פלורידה החל ממפרץ מקסיקו וצפונה-מזרחה לאורך מדינות החוף האטלנטי הדרומיות וכן רעידת האדמה החזקה שהורגשה במדינת אוקלהומה שבדרום המרכזי של ארה"ב. שניהם שלטו בחדשות, אבל ברור לחלוטין שהמידע מפרשיותיה של קלינטון המחלחל טיפין-טיפין משפיע על הציבור האמריקני וכבר ניתן לראות את זה בנתוני הסקרים המצטמצמים בינה לבין דונלד טראמפ. הוא, כמובן, לא יאפשר לנושא לחמוק מהכותרות.

בינתיים קלינטון מתעתדת בשבוע הקרוב לצאת אל הדרכים ולנסות לההתניע מחדש את מסע הבחירות אחרי שבועיים של הופעות מועטות למדי מצדה. לשם כך החליף המטה שלה את המטוס הפרטי הקטן ששימש אותה עד כה במטוס נוסעים גדול שישנע אותה, בדומה לטראמפ, מעצרת בחירות אחת לאחרת. המטוס הזה גם יכיל לראשונה את צוות העיתונאים המסקר אותה עבור כלי התקשורת לאחר ביקורת מרובה נגדה בנושא התעלמותה מהם. ראוי לציין שבמערכת הבחירות הזו שני המועמדים לנשיאות מנעו מכלי התקשורת להתנייד ביחד איתם במה שהביא להגדרתם כ"שני המועמדים המסוכנים ביותר לתקשורת האמריקנית" על ידי ארגון כתבי הבית הלבן לפני כחודשיים.

ביום שני, "יום העבודה", תחנוך קלינטון את המטוס החדש בנסיעה לאירוע מקומי באוהיו לכבוד החג ומשם היא תמריא להופעה פוליטית באילינוי. ביום שלישי קלינטון תקיים עצרת בחירות בפלורידה וביום רביעי היא תשתתף בניו-יורק במעין מיני-עימות מול דונלד טראמפ בנושאי ביטחון. ביום חמישי היא תופיע בקרוליינה הצפונית, ובין לבין יופיעו בעלה ביל ובתה צ'לסי במדינות שונות לצד סגנה המיועד טים קיים וסגן הנשיא המכהן ג'ו ביידן שיצטרפו אל הקמפיין.

אם קלינטון חשבה שהיא תוכל לעבור את מערכת הבחירות הזו בישיבת בטלה בתקווה שהמועמד הרפובליקני יעשה את שלו ויביא אותה בקלילות אל הבית הלבן, השבוע האחרון המחיש פעם נוספת מדוע זה ממש לא הולך להיות כך.



ידיעות נוספות:


● את יום שבת האחרון העביר טראמפ בכניסה אפרו-אמריקנית בעיר דטרויט שבמדינת מישיגן במעין ניסיון נוסף מצידו לפנות לאוכלוסיית המיעוטים בארה"ב שעבר הוא טען בפניה: "אין לכם מה להפסיד מלהצביע לי". בהופעתו אמר טראמפ כי זהו לו כבוד גדול להיות המועמד של "מפלגת לינוקלן" לנשיאות, אותו אברהם לינקולן שחיסל את העבדות במדינות הדרום הדמוקרטיות דאז, וכי הוא כנשיא יביא אחדות לאמריקה משום שארצות הברית כיום "מפורדת מאוד".

● סגנו המיועד של דונלד טראמפ, מייק פנס, אמר ביממה האחרונה כי בכוונתו לחשוף בקרוב את דו"חות המס שלו כפי שלרוב נוהגים לעשות מועמדים לנשיאות או לסגנות בארה"ב וכי גם דונלד טראמפ יעשה את זה לאחר סיום עריכתם. את הדברים הוא אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" ברשת NBC וכאשר הוא נשאל שם האם עריכת דו"חות המס של טראמפ תסתיים לפני מועד הבחירות או לאחריו הוא השיב "אנחנו נראה". עד כה הילרי קלינטון וטים קיין מהצד הדמוקרטי חשפו את הדו"חות שלהם תוך כדי ביקורת על טראמפ שעד כה לא עשה זאת.



● ביום שישי פורסם דו"ח התעסוקה בארה"ב שלפיו המשק האמריקני הוסיף לעצמו 151 אלף משרות חדשות במהלך חודש אוגוסט, מעט נמוך מהמצופה, ועל פיו שיעור האבטלה בארה"ב עמד באותו החודש על 4.9% בלבד בדומה לחודשיים שלפני כן. כל צד בחר להדגיש את הנתון הנוח לו מהדו"ח. עד הבחירות יפורסמו עוד 2 דו"חות כאלה.

● המועמד הליברטריאני לנשיאות גארי ג'ונסון התקרב בעת האחרונה בצעדי ענק להגיע להישג שלא התקיים בארה"ב מזה שני עשורים - להופיע בקלפיותיהן של כל 50 המדינות לצד שתי המפלגות הגדולות. עד כה המפלגה הליברטריאנית עמדה בתנאיהן הנוקשים של 48 מדינות והיא נרשמה להצבעה בהן כפי שנדרש, בדומה להישג שלה ממערכת הבחירות של שנת 2012, אך כעת קיים רושם כי היא תצליח להירשם גם בשתי המדינות הנותרות ובכך להופיע בכל הקלפיות שבארה"ב. במקביל, בסוף השבוע האחרון הביע עיתון מוביל בוירג'יניה בשם "הריצ'מונד טיימס" תמיכה בג'ונסון לנשיאות במאמר מערכת מנומק. במקביל, בעת האחרונה נפוצו קריאות שונות לשלב את ג'ונסון בעימותי הבחירות הנשיאותיים ובמהלך השבועיים האחרונים העלה גוף חיצוני התומך בג'ונסון תשדיר בחירות הקורא לציבור לתמוך בו.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר