כבר מהחודש הקרוב יכולים אזרחי ארה"ב להצביע בהצבעה המוקדמת



ההצבעה המוקדמת:


תאמינו או לא, אבל כבר בימים הקרובים יוכלו חלק מאזרחי ארצות הברית להתחיל לבצע את החלטתם באשר לשאלה למי הם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות לנשיאות ולקונגרס - וזאת באמצעות הליך ההצבעה המוקדמת.

זהו הליך שבמסגרתו מקבלים התושבים בארה"ב רשות להצביע עוד בטרם יום הבחירות הרשמי מתוך רצון לאפשר לאלו שאינם יכולים להיות נוכחים בקלפי ביום האמת להצביע עוד קודם לכן באמצעות הדואר או באמצעות הקלפיות ולא להחמיץ את זכותם האזרחית. הגם שהמטרה המרכזית הייתה לאפשר גמישות לאלו שלא יכולים להצביע ביום הבחירות, בעיקר סטודנטים שנמצאים רחוק ממדינת הבית שלהם או חיילים המשרתים הרחק מביתם ואינם רשאים להצביע אלא במדינותיהם, בשנים האחרונות ההליך הזה גדל לכדי תופעה של ממש שהשתרשה בקבוצות אוכלוסייה נוספות, בעיקר בקרב מיעוטים אך גם בקרב אזרחים אמריקנים השוהים בחו"ל, ובבחירות האחרונות אף החליט הנשיא המכהן ברק אובמה באופן תקדימי לעודד את התופעה באמצעות הצבעה מוקדמת שהוא ביצע עוד בטרם ליום הבחירות.

הביטוי "הצבעה מוקדמת" מתייחס ל-2 שיטות הצבעה: הראשונה, הצבעה באמצעות מילוי טופס בחירה לפני הבחירות והטלתו אל הקלפי עד ליום הבחירות, והשנייה, הצבעה באופן אישי בקלפיות שנפתחות לקהל הרחב בתקופה קצרה שלפני יום הבחירות. האפשרות הראשונה זמינה לאלו שאינם יכולים להצביע ביום הבחירות ושמבקשים לשם כך את טופס ההצבעה ומשיבים אותו בדואר או במייל עד לתאריך הקבוע בחוקי מדינתם, ואילו האפשרות השנייה זמינה לקבוצה זהה של אנשים שרוצה לבצע את הליך ההצבעה ישירות במקומות ההצבעה ולא באמצעות הדואר.

כל המדינות בארה"ב מאפשרות הצבעה מוקדמת באמצעות הדואר, אך כמחצית מהן דורשות "תירוץ" לקבלת טופס ההצבעה בטרם הבחירות כאשר לרוב אין קושי מיוחד לספק אותו (תירוצים כמו עבודה ביום הבחירות - הרי אין זה יום שבתון, שהות בחו"ל או כל סיבה לגיטימית אחרת). מנגד, רק בחלק מהמדינות קיימת גם הפרוצדורה של הצבעת ממש בקלפיות, לרוב בשבועיים האחרונים שלפני הבחירות, ובשנים האחרונות עלתה המודעות לאפשרות הזאת במה שבא לידי ביטוי בשיא של 30% מכלל המצביעים בבחירות של שנת 2012 שהצביעו באופן הזה.

השנה תחל מלאכת משלוח טפסי ההצבעה המוקדמים כבר בשבוע הקרוב ולאורך החודש הנוכחי, ואילו פתיחת הקלפיות להצבעה מוקדמת פנים אל פנים תיעשה החל מאמצע חודש אוקטובר. התאריכים החשובים של המדינות המתנדנדות הם אלה: ב-12 באוקטובר תתאפשר ההצבעה המוקדמת בקלפיותיהן של מדינות אוהיו ואריזונה, ב-17 באוקטובר זה יתאפשר בג'ורג'יה, ב-22 באוקטובר בנבדה, ב-24 בויסקונסין ובקולורדו, ב-27 בצפון קרוליינה וב-29 בפלורידה. בכל המדינות הללו יוכלו האזרחים לבקש את טפסי ההצבעה עוד קודם לכן, כבר החל מהחודש הקרוב.



יום העבודה:


סוף השבוע האחרון היה מעט ארוך מהרגיל עבור האמריקנים, מיום שבת ועד יום שני, היות וביממה האחרונה ציינה ארצות הברית את "יום העבודה", החג החילוני שנועד במקור לציין את קיצור יום העבודה ואת המאבק למען זכויות עובדים ושהפך בפועל לסתם יום חופש למנוחה או לבילויים. זהו חג פדרלי, כלומר - כל המוסדות הציבוריים סגורים, והוא מסמן מבחינת אמריקנים רבים את סוף הקיץ. בשנת בחירות הוא מסמן גם את תחילת המירוץ הרציני לנשיאות.

ביממה החולפת השקיעו המועמדים לנשיאות דונלד טראמפ והילרי קלינטון מאמץ לשכנע את קהל הבוחרים במדינת אוהיו, שנהנו מהחופש של יום העבודה, לתמוך בהם. שניהם ביקרו שם ביחד עם המועמדים שלהם לסגנות מייק פנס וטים קיין, אך המאמץ של קלינטון היה גדול יותר כאשר הצטרפו אליה גם ביל קלינטון וג'ו ביידן ואף ברני סנדרס שהופיעו עבורה ברחבי המערב התיכון. בשבוע הקרוב היא תגביר את הקצב ותבקר באילינוי, בניו יורק, בפלורידה ובצפון קרוליינה בכל אחד מהימים הבאים, בעוד טראמפ יבקר בוירג'יניה, בניו יורק, בצפון קרוליינה ובפלורידה בימים אלה.

שינוי נוסף מבחינתה של קלינטון היה שינוי תקשורתי. היא צירפה אליה היום לראשונה את צוות העיתונאים הרשמי שהתלווה אליה לחניכת המטוס החדש שלה, בואינג 737, שנשכר כדי לשרת את מטה הבחירות שלה במעופם ממדינת מפתח אחת לאחרת. באופן מעט מוזר שמו לב העיתונאים לעובדה שביום הזה בחר גם טראמפ לצרף אליו למטוס את כלי התקשורת ולענות על שאלותיהם. בסוף היום הזה פורסם כי קלינטון תעניק ראיון אישי לרשת ABC.

כנראה ש"יום העבודה" הוא באמת היום שבו מתחיל המירוץ הרציני לנשיאות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר