שני המועמדים לנשיאות יוצאים לקרב על נושא הביטחון



עדכון (05:00)


את כותרות הפורום הביטחוני שנערך בחסותה של רשת NBC ובהשתתפותם של דונלד טראמפ והילרי קלינטון ניתן למצוא בשרשור הציוצים שלהלן מטוויטר. בוידאו של המשדר במלואו ניתן לצפות להלן.



מלחמת הביטחון:


האירוע המרכזי של היממה הזו, יום רביעי, עדיין לא התרחש בכלל. הוא צפוי לקרות הלילה בשעה 03:00 במנהטן בהופעה ראשונה על במה אחת, בזה אחר זה, של שני המועמדים לנשיאות דונלד טראמפ והילרי קלינטון בפורום שיעסוק בנושאי ביטחון וישודר בפריים-טיים של רשת NBC. את הפורום המיוחד הזה ינחה העיתונאי מאט לאוור למשך כשעה, כאשר קלינטון תופיע בחצי הראשון ואילו טראמפ יופיע במחצית השנייה, ובו יתבקשו המועמדים לנשיאות להציג את חזונם בנושא הביטחון וכן לענות על שאלות מהקהל של חיילים יוצאי מלחמות עיראק ואפגניסטן.

הנושאים הביטחוניים, שכמו בכל מערכת בחירות לא מצליחים להתבלט מעל הנושאים הכלכליים שמעניינים את כולם, ממשיכים באופן מפתיע לשלוט בכותרות החדשות בזמן האחרון בעקבות שורת נאומים מצידם של שני המועמדים לנשיאות בתחום. ביום שלישי שניהם הציגו רעיונות מנוגדים ביחסי חוץ ותקפו אחד את השני בוירג'יניה ובפלורידה, וביממה האחרונה הם הסלימו את התופעה כאשר טראמפ הציג בפנסליבניה את התוכנית שלו לבנייה מחדש של הצבא האמריקני ולמלחמה בטרור למול גיחוך במטה קלינטון. טראמפ הודיע בנאומו כי כשהוא יכנס אל החדר הסגלגל הוא יבקש מהגנרלים שלו לחשוב על תוכנית למלחמה בדעאש בתוך 30 יום, ובכך הוא הקל על חייהם של אנשי המטה של קלינטון שלא שכחו לו את הטענות כי הוא "מבין טוב יותר מהגנרלים" וכי יש לו תוכנית "להפציץ את דעאש". ציטוטים נוספים מהתחום, כמו "אני אוהב מלחמות" או "יפן צריכה לפתח נשק גרעיני" או "אני רוצה להיות בלתי צפוי" וכן ציטוטים נוספים, כיכבו בתשדיר חדש שעלה לאחרונה לשידור בתחנות הטלוויזיה מטעם עמותה התומכת בקלינטון.

השיא בתחום הזה צפוי להגיע הלילה, ואת הכותרות מהפורום הביטחוני שישודר בשעה 03:00 נביא הנה מחר.




ידיעות נוספות:


● כבר ביומו הראשון של הקונגרס אחרי הפגרה הצליחו ים להיקלע למלחמות פוליטיות בדבר האופן שבו יש לתקצב את המלחמה בנגיף הזיקה המתפרץ בפלורידה. הממשל הפדרלי הדמוקרטי העריך כי יהיה צורך בסכום של כ-2 מיליארד דולר לטובת המאבק בנגיף שכבר היכה בכ-60 בני אדם והוא ביקש מהקונגרס למצוא לכך תקציב, אך הרפובליקנים ראו בכך שעת כושר להתמקח עם השלטון אודות ביטול המימון השוטף למרפאות "הורות מתוכננת" כדי להעביר את התקציב שלהן למלחמה בנגיף. הצעת החוק המדוברת עברה בבית הנבחרים אך נחסמה בסנאט עקב התנגדות הדמוקרטים וחלק מהרפובליקנים למהלך. הסנטור הרפובליקני מרקו רוביו, שמגיע מפלורידה ועומד לבחירה השנה, יעץ היום לחברי מפלגתו לזנוח את המאבקים הפוליטיים ולהעביר את התקציב המבוקש בלא ההתניות שלהם.

● פינת הסקרים: באלה הכלליים התפרסמו ביממה האחרונה שני סקרים החוזים יתרון של 2% בלבד להילרי קלינטון, ובאלה המקומיים חזו הסקרים בפלורידה ובאריזונה שיוויון בינה לבין דונלד טראמפ. הקולג' Emerson הגדיל לעשות וסקר מספר מדינות כחולות מאזור צפון-מזרח ארה"ב וכצפוי בכולן מובילה קלינטון - גם בניו המפשייר אך לא במחוז השני של מדינת מיין שבו מוביל טראמפ. סקר נוסף של מכון PPP מפנסילבניה ומאיווה חזו לקלינטון הובלה גם כן.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר