כותרות סוף השבוע האחרון בארה"ב



דונלד והנשים:


אחת מהמלכודות שהילרי קלינטון טמנה לדונלד טראמפ בעימות הנשיאותי הראשון היה יחסו אל נשים. ממש לקראת סוף העימות העלתה קלינטון את הטענה שטראמפ העליב את זוכת מיס יוניברס לשנת 1996, אליסיה מצ'אדו, וקרא לה "מיס פיגי" כרמז למשקל גופה ו"גברת עקרת בית" על רקע מוצאה ההיספני. את תחרויות היופי האלה אירגן טראמפ פעמים רבות בעברו ולמשך תקופה ארוכה הוא היה מזוהה עם דוגמניות ונשות יופי. כמו מארב מתוכנן, פרסמה מצ'אדו הודעת תמיכה בקלינטון בחשבון הטוויטר שלה מיד לאחר העימות וכן האשימה את טראמפ בהתנהגות תוקפנית כלפיה וטענה שהתנהגותו זו היא שגרמה לה להשמין - במה שהשאיר את הסיפור החדשותי גם מחוץ לאולם העימות.

טראמפ, כמו טראמפ, שחרר את חרצובות לשונו כאשר טען שמצ'אדו היא "מיס יוניברס הגרועה בכל הזמנים", משום ש"היא העלתה הרבה קילוגרמים למשקלה". במתקפת ציוצים בטוויטר הוא האשים את קלינטון בכך שהיא "סידרה" למצ'אדו אזרחות והציע לעוקביו הרבים לבדוק את "קלטת הסקס" של מצ'אדו כדי לראות כמה היא דוחה. ביממה האחרונה פרסם אתר באזפיד שטראמפ בעצמו השתתף בסרט קידום לערוץ Playboy שכלל סצינות מין בשנת 2000.

מתקפת הציוצים של טראמפ הגיעה בשעה מאוד מוזרה - 03:00 לפנות בוקר, אולי התקופה היחידה ביממה שאנשי המטה של טראמפ לא "מחרימים" לו את הטלפון הנייד, כפי שכבר פורסם בעבר. עובדה זו עזרה לקלינטון להגדיר את מצבו הנפשי של טראמפ כ"התמוטטות" עקב החדירה שלה אל מתחת לעורו ואנשיה פרסמו ביממה שלאחר מכן סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר של המועמדת שלהם בשעה 3 לפנות בוקר שעסקה בנושאי ביטחון לאומי - עקיצה לטראמפ.

גם תומכיו הגדולים ביותר, ניוט גינגריץ' למשל, טענו שהתנהלותו של טראמפ בסיפור הזה הייתה שגויה וכן שמתקפת הציוצים שלו בשעות הלילה, שהופנתה גם כלפי התקשורת שבה טראמפ צופה בקביעות, הייתה מיותרת. גינגריץ' קבע בראיון לשון האניטי מרשת Fox News שהשבוע החולף היה גרוע עבור טראמפ וכי הוא חייב לרסן את התנהגותו.

יש לציין שבמהלך העימות טראמפ לא סיפק תשובה לטענותיה של קלינטון אודות אותה "מיס תבל" והוא דווקא הכחיש אותן. הוא אפילו היה יכול להסית את הדיון למקום נוח יותר עבורו, למשל לשאול את קלינטון "מה את עשית עבור נשים בכל חייך?", אך הוא העדיף אחרת. במהלך הופעתו החריגה ב"ספין רום" שלאחר העימות הוא טען שהוא רצה להזכיר לציבור את נושא יחסי המין של ביל קלינטון אך הוא נמנע לעשות כך בשל העבודה שבתם של הזוג קלינטון, צ'לסי, נכחה באולם. בסוף השבוע האחרון הוא התראיין לעיתון "ניו יורק טיימס" וכנראה שינה את דעתו כאשר קבע כי הילרי קלינטון נשואה ל"מנצל הנשים הגדול ביותר בהיסטוריה הפוליטית". הוא הוסיף וטען שקלינטון מנצלת נשים למטרותיה הפוליטיות.

לפי הערכות רבות, הנושא הזה יעלה במלוא העצמה בעימות הבא בין השניים שייערך ביום ראשון ה-9 באוקטובר.



מה פספסנו השבוע?


● בימים שלאחר העימות הנשיאותי הראשון האשים דונלד טראמפ את הוועדה לקיום עימותים נשיאותיים בכך שהמיקרופון שבו הוא השתמש על הבמה היה תקול. הוועדה אכן פרסמה הודעה חריגה ובה היא אישרה את הטענה שהייתה בעיה כל שהיא עם המיקרופון: "בהתייחס לעימות הראשון", נכתב בהודעה, "אכן הייתה בעיה באודיו של דונלד טראמפ שהשפיעה על רמת השמע שלו באולם העימות". בוועדה לא הסבירו מה הייתה התקלה ובכל מקרה רבים מהצופים בבית, כולל עבדכם הנאמן, לא הבחינו באיזה שינוי בקולו של טראמפ וגם הוועדה לא ציינה האם מדובר היה בתקלה באולם העימות לבדו או גם בשידור היוצא לרשתות הטלוויזיה (יש לציין שמי שצפה בעימות דרך התזרים של רשת NBC ביוטיוב אכן נתקל בבעיות שמע מעת לעת שמקורן היה באיכות השידור עצמו ולא במיקרופונים).

● נושא נוסף בו לא עסקנו בשבוע האחרון - גארי ג'ונסון. לאחרונה הוא התראיין לכתבת קייסי האנט מרשת MSNBC, בטרם העימות הנשיאותי הראשון, במטרה לשכנע את הקהל שיש לו מקום על הבמה. אלא שהוא לא סיפק כל הסבר לרצונו להשתתף מלבד הטענה שרק עצם ההשתתפות תועיל לו. לאחר מכן הוא עשה מעשה מוזר, הוא הוציא את לשונו החוצה וטען שגם אם יעשה כך או ישתתק בעימות הוא עדיין ירוויח רק מעצם ההופעה. ג'ונסון, צריך לזכור, זוכה לכ-8% תמיכה בממוצעי הסקרים הנחשבים לפי הוועדה לקיום העימותים. באירוע אחר, לא פחות מביך, התבקש ג'ונסון ברשת MSNBC להזכיר שמו של מנהיג אחד בעולם שהוא מעריץ. ג'ונסון לא הצליח להנפיק אף שם.



● העיתון הלאומי הנפוץ ביותר באמריקה, USA Today, פרסם בסוף השבוע מאמר מערכת חריג שקרא לקוראיו לא להצביע עבור דונלד טראמפ. העיתון מעולם לא בחר צד במירוץ לבית הלבן ועורכיו חשו את הצורך לכתוב את המאמר כדי להזהיר את הציבור ממה שהם רואים כמועמד שאינו מתאים לתפקיד הנשיאות.

● כל הסקרים האחרונים שמאז העימות הראו עלייה קלה להילרי קלינטון. בסקר Fox News היא רשמה הובלה של 5 נקודות על פני דונלד טרמאפ וכך בסקר Reuters ובסקר PPP ונוספים. גם בסקרי המדינות, לראשונה, נרשמת התאוששות עבורה במדינות מפתח שחשובות לה כדי לנצח וכן במדינות מתנדנדות נוספות.

ג'ון קינג, עם מפת האלקטורים שלו, מסביר את הסקרים האחרונים:

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר