מהן הנקודות החשובות בעימות הסגנים?



עימות הסגנים:


העימות בין שני המועמדים לתפקיד סגנות הנשיא שייערך בשעות הקרובות (04:00 לפי שעון ישראל) לא צפוי להיות מעניין במיוחד. שני המיועדים, טים קיין הדמוקרטי ומייק פנס הרפובליקני, אינם פצצות כריזמה ולבטח אין בהם עניין מיוחד כאשר עיני הכל ממוקדים בלאו הכי רק סביב מערכת הבחירות המטורפת בין שני המועמדים לנשיאות.

ובכל זאת יהיו כמה עשרות מיליוני צופים שיבחרו לצפות בעימות שייערך ביניהם מתוך מטרה להכיר באופן מלא את מי שנהוג לכנות כ"מרוחקים פעימה אחת מהנשיאות". להלן כמה מהנקודות החשובות לקראת העימות:

כריזמה ואהדה: שני המועמדים לא שופעים כריזמה רבה במיוחד, אך בכל זאת קיים הבדל בסיסי ביניהם - מידת האהדה שרוחש להם הציבור שבחר בהם. טים קיין היה מושל מדינת וירג'יניה ולאחר מכן הוא גם כיהן כסנטור מטעמה וזכה לאהדה לא מבוטלת במהלך שני התפקידים שלו, בעוד מייק פנס שמשרת כיום כמושל מדינת אינדיאנה פחות אהוד ממנו במדינתו והוא למעשה אפילו וויתר על מרוץ לכהונה נוספת מתוך מטרה להתמודד על תפקיד הסגנות. האם עובדות אלו יבואו לידי ביטוי בעימות? בנוסף, העימות ייערך בוירג'יניה, מדינת הבית של קיין, ותנחה אותו העיתונאית איליין קיחנו, בעלת רקע היספני, בעוד קיין מקושר היטב לקהילה ואף דובר ספרדית רהוטה - האם תהיה לכך השפעה לזכותו?

הסגנים של: זה לא מרוץ בין טים קיין למייק פנס, והם גם לא ממש מעניינים את הציבור, אלא מרוץ בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ שמחלק את אמריקה, ולכן שני המועמדים לסגנות יישאלו שאלות אודות המועמדים שלהם לנשיאות. קיין יצטרך להשיב על שאלות הנוגעות למידת מהימנותה של קלינטון, על פרשיות העבר שלה ועל מצבה הבריאותי שאולי יוביל אותו עצמו אל כס הנשיאות. פנס יישאל על השערוריות שטראמפ חולל לאורך כל המרוץ, על חלקים מהפרסומים נגדו בתקופה האחרונה ועל אישיותו הכל כך שונה משלו. האם קיין "יתאבד" עבור קלינטון ויצא להגנתה בכל הזדמנות? האם הוא יצליח בכלל לשכנע בהתחשב בכך שהוא נתפס אפרורי יותר ממנה? ומנגד, האם פנס יצליח לאזן בין דרכו האישית לבין אישיותו המוחצנת של טראמפ? וכיצד הוא יצליח להשיב על שאלות כאלה כהלכה?

נושאים: מוסכם שהעימות יעסוק בעיקר במועמדים לנשיאות, ולכן אפשר שהנושאים המרכזיים בו יהיו אלה שהעסיקו בשבוע האחרון את כלי התקשורת ואת הציבור. למשל, נושא יחסו של טראמפ למלכת היופי לשעבר אליסיה מצ'אדו - שהיא גם אישה וגם היספנית כמו המנחה - או נושא המסים שטראמפ הצליח להתחמק מתשלומם. יש לזכור שהן קלינטון וסגנה קיין והן פנס פרסמו לציבור את דו"חות המס שלהם, ורק טראמפ לא עשה זאת וסביר להניח שהסגן שלו יישאל בנושא פעם אחר פעם על ידי יריבו על הבמה. מן הצד השני עדיין עומד כל הרקע הפוליטי של קלינטון וכל הפרשיות הרודפות אותה וסביר שפנס ימצא בכך מוצא טוב להיחלץ מניסיונות לדחוק אותו לפינה על רקע ההבדלים בינו לבין טראמפ. אולי גם יישאלו הסגנים המיועדים על האופן שבו הם מתכוננים לנשיאות "במקרה ש...".

השינוי: כמו בעימותים אחרים, התוכן של דברי המתעמתים פחות חשוב ופחות מעניין והוא יילך ויישכח ביממה לאחר מכן, אם לא בתוך שעות ספורות בלבד. המגמה היא זו החשובה, ולכן בימים האחרונים יכולנו לראות סקרים רבים החוזים התחזקות ממשית להילרי קלינטון לאחר שהיא הוכרזה כמנצחת בעימות הראשון בשיא פריחתו של טראמפ שנגדעה. שני המועמדים לסגנות יצטרכו להתכתב עם הצורך החדש בשלב הזה במרוץ - פנס יצטרך לשנות את המגמה הרעה שהחלה מאז העימות הנשיאותי הראשון ושהשיבה את טראמפ אל עמדת המתגונן התוקפן שזכורה לנו זה מכבר בניגוד לתדמית הנשיאותית שהוא הצליח לפתח אט אט לאורך חודש ספטמבר, בעוד קיין יצטרך לשמר את המגמה הטובה שהחלה עבורם מאז העימות הראשון ולנסות להמשיך מהיכן שקלינטון עצרה בעימות שלה מול טראמפ.

העימות - פרטים טכניים:


משתתפים: טים קיין (המועמד הדמוקרטי) ומייק פנס (המועמד הרפובליקני)

מנחה: איליין קיחנו מרשת CBSN (ערוץ חדשות אינטרנטי של רשת CBS)

זמן ושעה: העימות יחל בשעה 04:00 (שעון ישראל) ויימשך 90 דקות

מארח ומיקום: אוניברסיטת לונגווד, פארמוויל, וירג'יניה

פורמט: העימות יחולק לתשעה חלקים בני 10 דקות. המנחה תשאל את המועמדים שאלת פתיחה שלאחריה הם יקבלו 2 דקות על מנת להשיב. לאחר מכן הם יוכלו להגיב אחד לשני והמנחה תוכל לשאול אותם שאלות המשך.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר