מייק פנס ניצח בעימות הסגנים, האם זה בכלל משנה?



עימות הסגנים:


אין הרבה מחלוקות באשר לשאלה מי ניצח בעימות הסגנים שנערך ביום שלישי בין טים קיין הדמוקרטי לבין מייק פנס הרפובליקני. רוב הפרשנים יצאו מנוקדת הנחה שפנס הוא זה ש"ניצח" בעימות וכמעט כולם הדגישו את העובדה שהוא נראה הרבה יותר ניחוח ובעל אורך רוח במהלך העימות, שהוא ידע לשלב בין הגנה על המועמד שמעליו דונלד טראמפ לבין מתקפה על היריבה הילרי קלינטון ושהוא לא נבהל מההתקפות החוזרות ונשנות של יריבו הדמוקרטי. סקר אינסטנט של רשת CNN שנערך לאחר העימות קבע לפי עמדת רוב הנשאלים, 48% מול 42%, שפנס ניצח בעימות ולא קיין.

פנס אמנם ניצח, אבל קיין לא ממש הפסיד. גם לו היו רגעים טובים כאשר הוא ניסה לגרום לפנס לשאת באחריות לדברי טראמפ, ולמעשה מנקודת הראות שלו, בתור מעין "כלב תקיפה", הוא שירת נאמנה את אדוניו. נקודות החיסרון שלו היו התלהבות היתר שלו, כאילו הוא בא "מוכן מדי" לעימות, המספר הרב של הפעמים שבהם הוא נכנס לדברי יריבו והעובדה שהוא התחמק מלענות לשאלות וניסה תדיר להסיט את הדיון לכיוונים אחרים. כאמור - פנס היה טוב ממנו.

היו כאלה שהתעקשו לראות בהופעתו של פנס כיריית פתיחה לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2020, אך לא היה דרוש יותר ממשפט אחד של פנס לאחר העימות כדי לבטל את הטענות המגוחכות הללו: "מי שניצח בעימות היה דונלד טראמפ", הוא טען והוכיח את נאמנותו. גם טראמפ בעצמו בירך את פנס על הניצחון שאותו הוא הגדיר "הגדול ביותר בהיסטוריה של עימותי הסגנים" והוא אף מיהר לקחת את הקרדיט על כך שפנס "היה המינוי הראשון שלי".

כנראה שהיה אפשר לנהל דיון שלם סביב השאלה האם העימות הזה ישנה את המגמה שהתקיימה בתקופה האחרונה לטובתה של קלינטון ולרעתו של טראמפ, או סביב השאלה האם דווקא הופעתו הטובה של פנס היא חיסרון עבור טראמפ המוחצן שצריך "ללמוד" איך עושים את זה טוב יותר, או אולי סביב שאלות מרתקות נוספות, אלמלא נתוני הצפייה הראו ש-35 מיליון אמריקנים בלבד התעניינו בעימות הזה. העימות הפך להיות אחד מהעימותים הכי פחות נצפים אי פעם וחוסר העניין הציבורי, שגם בא לידי ביטוי ביממה שלאחרי כאשר כלי התקשורת לא הקדישו את כל מרצם לסיקור העימות או לדיון ממושך בו, הדחיק את שאלות ההשפעה הצידה והביא אותנו למסקנה שההשפעה כנראה תהיה נמוכה.

אחרי עימות הסגנים ממתינים כעת כולם לעימות הנשיאותי הבא שייערך ביום ראשון הקרוב בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון. בניגוד לפעם הקודמת, הפעם צפוי טראמפ להקדיש זמן ניכר בהכנה לקראת העימות, ועבור כך הוא יחדל מלהופיע בעצרות בחירות עד ליום שבו ייערך העימות. גם קלינטון מתכוננת ביתר שאת לעימות וגם היא אינה נמצאת בדרכים אלא בוושינגטון הבירה, בהכנות לקראת העימות. שניהם יודעים שלעימות הזה, כמו גם לעימות השלישי והאחרון שייערך בהמשך, תיוחס השפעה גדולה הרבה יותר מאשר לעימות שנערך בין הסגנים בלילה שעבר.



ידיעות נוספות:


● בחלקים נרחבים מהחוף המזרחי-דרומי של ארצות הברית נשלמו ביממה האחרונה ההכנות לקראת בואו הצפוי של ההוריקן "מתיו" שהתפתח לאחרונה באוקיינוס האטלנטי. הסופה העצמתית הזו היא החזקה ביותר בעשר השנים האחרונות ובשלב הזה היא מדורגת בדרגה אחת מתחת לדרגה העליונה בסולם המקובל למדידת הוריקנים. מסלולה של הסופה החל באזור הקריביים ומשם צפוי הנתיב להימשך צפונה לאורך קו החוף של ארצות הברית, ולכן כל מדינות החוף האמריקניות - פלורידה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה - הכריזו כבר על מצב חירום ועל כוננות פינוי של מיליוני אנשים בעת הצורך. עדיין לא ידוע האם ההוריקן יעלה על היבשה ויציף את ערי החוף או יישאר בים ויגרום בעיקר לנזק מרוחות.

● מחלקת המשפטים האמריקנית אישרה היום כי אדם שעבד בסוכנות הביון ה-NSA נעצר בחודש אוגוסט האחרון בחשד לגניבה ולהדלפה של מידע מסווג. הסיפור פורסם לראשונה בעיתון "ניו יורק טיימס" ושם נטען כי העובד נעצר בחשד שהוא העביר את המידע שבידיו לגורמים נוספים. העובד, שמו הרולד תומס מרטין, עבד באותה חברה פרטית שבה עבד אדוארד סנודן ששיתפה פעולה עם ה-NSA. סנודן כיום מבוקש בעוון ריגול בארה"ב והוא חי מחוץ לגבולותיה.



● סגן הנשיא המיועד של המועמד הליברטריאני לנשיאות גארי ג'ונסון, ביל וולד, התראיין ביממה האחרונה לעיתון "בוסטון גלוב" ושם הוא טען שבכוונתו להקדיש את כל יתר המרוץ שלו למתקפה כנגד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. בראיון הטיל וולד רמז לכך שהוא ויתר על המרוץ הליברטריאני לנשיאות והוא טען במפורש שלאחר שטראמפ יפסיד בבחירות הוא יעבוד באופן אישי עם גורמים נוספים במפלגה הרפובליקנית כדי להשיב אותה אל המוטב. וולד, כמו ג'ונסון, היה בעברו מתפקד של המפלגה הרפובליקנית ולכן הוא מקושר אליה יותר מאשר אל המפלגה הדמוקרטית. עם זאת, היות וקולות רבים מגיעים לתנועתו דווקא מתומכי המפלגה הדמוקרטית, הוא בחר עתה לצאת למתקפה נגד טראמפ כדי לנסות לגנוב ממנו יותר קולות ולחבל בסיכוייו להיבחר לנשיאות ארצות הברית.

● עיתון "האטלנטיק" הביעה תמיכה נדירה בהילרי קלינטון לנשיאות. בפעם השלישית מאז יצא לראשונה לאור הביעו עורכי כתב העת את דעתם בפומבי והכריזו על תמיכתם בקלינטון לנשיאות במאמר שנשא דווקא את הכותרת "נגד דונלד טראמפ". את עמדתם עורכי העיתון ניתן לקרוא כאן. ידיעה זו מצטרפת לידיעות נוספות על עיתונים אחרים שבתקופה הראשונה הביעו תמיכה בפעם הראשונה, או באחת הפעמים היחידות, במועמד כל שהוא לנשיאות, וכן לעיתונים שנטו ימינה ובפעם הראשונה, או אחת הפעמים הראשונות, החליטו דווקא לתמוך במועמדת הדמוקרטית הנוכחית.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר