האם באמת הכל כבר גמור? האם משהו עוד יכול להשתנות?



30 יום לאחור:


למרות כל השינויים בסקרים הכלליים, התנודות בגרפים, התזוזות בסקרי המדינות וההתפתחויות הכלליות, עדיין קיים קונצנזוס גדול בין כל הסוקרים, הפרשנים, המהמרים והיועצים הפוליטיים שלמועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון סיכוי גבוה יותר לנצח את מערכת הבחירות לבית הלבן מאשר סיכוייו הנמוכים של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

אפשר להבין אותם. אנחנו עומדים כבר קרוב ל-30 יום לפני הבחירות הכלליות כאשר הזמן רק הולך ומתקצר, ניצבים במרחק שבוע בלבד טרם פתיחת ההצבעה המוקדמת כאשר הצפי הוא ש-40% מהקולות יוטלו באופן הזה, ונמצאים עמוק בתוף תקופת העימותים ובתוך חודש אוקטובר - ועד כה המועמדת הדמוקרטית הובילה ועדיין מובילה בפער ניכר ויציב על פני יריבה הרפובליקני בכל הפרמטרים. בסקרים הכלליים - מעולם לא נראו גרפים כאלה שבסופו של דבר כשלו באופן גורף בחיזוי התוצאות, בסקרי המדינות - גם בשיאו לא הצליח טראמפ להגיע לסך 270 האלקטורים הנחוצים כדי לנצח, בהתפתחויות הכלליות - אפילו אחרי שלל פרשיות והתמוטטות פיזית קלינטון אינה נמוגה, ובעימותי הבחירות - כעת כבר מסכימים כולם שקלינטון ניצחה ושטראמפ הפסיד בדרך לעימות הגורלי הבא.

היות ואנו במרחק יומיים לפני עימות הבחירות הבא לא נבצע שינויים במפת האלקטורים שלנו, על אף שינויים רבים בסקרי השבוע האחרון במדינות המפתח, ובמקום זה ננסה להתמקד בתחזיות של כל יתר אמצעי התקשורת כדי להבין האם באמת העניין כבר "גמור" בשלב הזה. לשם השעשוע תוכלו להשתמש במפה שלנו למשחקי אלקטורים.



RealClearPolitics: במפת האלקטורים שלהם הילרי קלינטון מחזיקה ב-237 אלקטורים בטוחים או נוטים עבורה בעוד דונלד טראמפ מחזיק ב-165 אלקטורים בלבד. 12 מדינות מוגדרות שם כ"מדינות מתנדנדות", בהן הפער נמוך מכ-6% עד 7%, ומתוכן מובילה קלינטון ברובן - דבר שמעניק לה את הניצחון עם 322 אלקטורים לעומת 216 לטראמפ.

לינק למקור - http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

FiveThirtyEight: המפה הזו של הסטטיסטיקאי נייט סילבר נשענת, כמו כולן, על סקרים מהמדינות השונות, אך היא מדרגת את המדינות לפי מידת הסבירות שהיא תנטה למועמד כזה או אחר. לפי שעה כל המדינות שבהן הסבירות של הילרי קלינטון לנצח מביאות לה 324 אלקטורים לעומת 214 אלקטורים מהמדינות הנוטות לטובת דונלד טראמפ.

לינק למקור - http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast

YouGov: אפילו עם חלוקה למדינות מתנדנדות, מחזיקה הילרי קלינטון ביתרון על פני דונלד טראמפ במפה הזו בזכות 287 אלקטורים עבורה מול 182 אלקטורים עבורו. לאחר הקצאת המדינות המתנדנדות מזנקת קלינטון ל-338 אלקטורים לעומת 200 אלקטורים לטראמפ. בניגוד לשתיים לעיל, מפה זו מבוססת על סקר YouGov ולא על ממוצעי סקרים.

לינק למקור - https://today.yougov.com/us-election

Reuters/Ipsos: עוד מפה עצמאית שלא נשענת על ממוצעי הסקרים אלא על סקרים אינטרנטיים הנעשים בכל רחבי אמריקה מעניקה להילרי קלינטון 246 אלקטורים מול 180 לדונלד טראמפ. בתוספת המדינות המתנדנדות קלינטון תנצח את מערכת הבחירות בפער גדול על טראמפ עם 326 אלקטורים עבורה מול 212 אלקטורים עבורו.

לינק למקור - http://www.reuters.com/statesofthenation

Associated Press: כאן המפה כבר נשענת על ממוצעי הסקרים השונים וכן על התחזית של אנשי המידע בסוכנות AP, ולכן המפה מעניקה להילרי קלינטון 272 אלקטורים שמכניסים אותה אל הבית הלבן מול 198 אלקטורים לדונלד טראמפ שעדיין לא מספיקים לו עבור הניצחון. כל יתר האלקטורים מגיעים מהמדינות המתנדנדות.

לינק למקור - http://interactives.ap.org/2016/road-to-270

CookPolitical: במפה של המכון המפורסם הזה, שנשענת על ממוצעי סקרים ועל ניתוחים פוליטיים, מנצחת הילרי קלינטון עם 272 אלקטורים בידה לעומת 197 אלקטורים ליריבה דונלד טראמפ. המדינות במפה הזו מדורגות לפי רמת הבטיחות שלהן ולפחות 5 מדינות מבין הכלל מוגדרות כמדינות מתנדנדות שבהן אין עדיין הכרעה ברורה.

לינק למקור - http://cookpolitical.com/presidential/charts/scorecard

UPI/CVoter: עוד מכון סקרים שבונה מפות אלקטורים בהתבסס על מחקר עצמאי ולא על ממוצעי הסקרים האחרים הוא המכון הזה, שמפת האלקטורים שלו חוזה להילרי קלינטון 201 אלקטורים מול 191 לדונלד טראמפ - השיא שלו במפה כל שהיא. בחלוקת המדינות המתנדנדות, טראמפ מנצח את הבחירות עם 292 אלקטורים מול 246 ליריבתו בזכות ניצחונות ענקיים בוירג'יניה ובפנסילבניה (פער של מעל 10%) שסותרים כמובן את כל מכוני הסקרים האחרים.

לינק למקור - http://www.upi.com/pollmap

עיתון "WashingtonPost": גם במערכת העיתון הזו בחרו בדומה לאחרים שלא להתבסס על ממוצעי הסקרים אלא להפיק מדגם משל עצמם. התוצאות הראו יתרון להילרי קלינטון עם 253 אלקטורים מול 197 לדונלד טראמפ.

לינק למקור - https://www.washingtonpost.com/2016-election-results/us-presidential-race

עיתון "New York Times": בהתבסס על ממוצעי הסקרים במדינות המפתח ועל סמך תחזיות משופרות שלהם חוזים אנשי העיתון ניצחון גדול להילרי קלינטון בזכות 341 אלקטורים עבורה ומול 197 אלקטורים עבור דונלד טראמפ.

לינק למקור - http://www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html

רשת Fox News: כמו כולם, גם האנליסטים כאן חוזים ניצחון להילרי קלינטון עם 272 אלקטורים מול 187 לדונלד טראמפ. באתר שלהם מוצגת גם עמדתו של הרפובליקני המפורסם קארל רוב שחוזה אף הוא ניצחון לקלינטון.

לינק למקור - http://www.foxnews.com/politics/elections/2016/presidential-race

רשת CNN: ההערכות של האנליסטים שלהם בתוספת הסקרים של מכוני הסקרים האחרים הובילו למפה שבה הילרי קלינטון מקבלת 272 ולמעשה מנצחת את המרוץ מול 196 אלקטורים ליריב דונלד טראמפ.

לינק למקור - http://us.cnn.com/election/interactive-electoral-college-map

רשת NBC: בהתבסס על ממוצעי הסקרים של המכון שאיתו הם עובדים, חוזים אנשי הרשת הזו 268 אלקטורים להילרי קלינטון ו-190 אלקטורים לדונלד טראמפ. 6 המדינות הנותרות מוגדרות כמתנדנדות.

לינק למקור - http://www.nbcnews.com/politics/2016-election

רשת ABC: התחזית האחרונה שלהם, המבוססת ממוצעי סקרים וניתוחים אנליסטיים, מעניקה להילרי קלינטון 272 אלקטורים מול 197 לדונלד טראמפ. היתר במפה שלהם מוגדרים כמתנדנדים.

לינק למקור - http://abcnews.go.com/US/fantasy_map

מפות נוספות:

NPR, לינק למקור - http://apps.npr.org/dailygraphics/graphics/map-electoral-20160918/child.html

270towin, לינק למקור - http://www.270towin.com/maps/clinton-trump-electoral-map

PredictWise, לינק למקור - http://predictwise.com/politics/map

אז האם הכל כבר "גמור"? האמת היא שקשה להסיק אחרת מכל הנתונים שלעיל שמייצגים כלי תקשורת אמינים שמעולם לא שגו בחיזוי הבחירות ועם סקרים שמעולם לא טעו בניבוי התוצאות. האינסטינקט הבסיסי יהיה להוסיף כאן "אבל" ולהדגיש שעדיין נותר חודש אחרון, שדברים אולי עוד ישתנו, שאיך שהוא יתרחש מאורע חיצוני שישנה את הכל, אך האמת היא שלמול גל המידע השגוי המציף את הרשתות החברתיות ואת כלי התקשורת האינטרנטיים - בישראל ובארה"ב - כנראה שכדאי פשוט להכות עם האמת בפרצוף או בתמימות להביט אל הנתונים עם יושרה וכנות.

בשלב הזה אכן נראה, לדעת כל כלי התקשורת לעיל, שהילרי קלינטון תהיה נשיאת ארצות הברית הבאה.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר