הילרי קלינטון שוב חוצה את רף 270 האלקטורים



מפת האלקטורים:


למשך תקופה קצרה הצליח דונלד טראמפ לצמצם את הפער בכמה מהמדינות הנוטות לדמוקרטים והוא אפילו הצליח לעלות להובלה בכמעט כל המדינות המתנדנדות, דבר שהיה לו השפעה משמעותית על מערכת הבחירות ולראשונה סלל לו נתיב מורכב אך ביצועי לעבר ניצחון בבחירות לנשיאות - לעבר 270 אלקטורים.

אלא שזה לא החזיק מעמד זמן רב, ובמהירות שבה זה בא כך זה נעלם. כיום, לאחר סקרים רבים ממדינות המפתח, מצליחה הילרי קלינטון להשיב לידיה הובלה מבטיחה מאוד בפנסילבניה (9.2 נקודות) ובקולורדו (7.3 נק') לפי ממוצעי הסקרים של אתר Real Clear Politics במה שמעלה אותה מחדש אל מעל רף ה-270 אלקטורים שבסבירות גבוהה יצביעו לה. שתי מדינות אלה שבות עתה אל מעגל "המדינות הנוטות" לעבר קלינטון שבו נמצאות גם מדינות כמו מישיגן (פער של 11.4 נקודות), וירג'יניה (9.4 נק'), ויסקונסין (6.0 נק'), מינסוטה (4.0 נק' - בעיקר בשל חוסר סקרים), מיין (5.0 נק' - גם כאן חוסר בסקרים) וניו המפשייר (6.7 נק'). המדינות הללו לבדן, חשוב להדגיש, מעניקות לקלינטון את הניצחון. רובן הצביעו למפלגה הדמוקרטית כבר 3 עשורים לפחות ברציפות וכולן הצביעו לדמוקרטים בפעמיים האחרונות.

גם במדינות המתנדנדות המסורתיות המצב התהפך לרעתו של דונלד טראמפ. מהובלה בפלורידה, באוהיו, בצפון קרוליינה, בנבדה ובאיווה - מדינות מתנדנדות קלאסיות שלא כמו המדינות מהפסקה הקודמת - הדרדר טראמפ לפיגור. כעת קלינטון מובילה בפער קטן בפלורידה (3.2 נקודות) בממוצעי הסקרים של אתר Real Clear Politics, היא שבה להוביל באוהיו (1.8 נק'), היא שומרת על פער יציב בצפון קרוליינה (3.0 נק') והיא גם שבה ליתרון בנבדה (1.2 נק'). באיווה, שעד כה העניקה לנו את הרושם שהיא מתחילה לנטות לטראמפ, הלך היתרון שלו והצטמצם מאוד (3.3 נק') במה שמשיב אותה אל המדינות המתנדנדות. מבחינתה של קלינטון, כמה מדהים, היא בכלל לא זקוקה לאף אחת מהמדינות הללו כדי לזכות במירוץ אל הבית הלבן. גם בלי פלורידה ואוהיו היא עדיין נשיאת ארצות הברית הבאה.

פה זה לא נעצר, וגם במדינות הרפובליקניות חלה הידרדרות של טראמפ. אמנם ג'ורג'יה פתחה כנראה בדרך חזרה אל "המדינות הנוטות" לטראמפ, בשל פער גדל לטובתו (5.3 נקודות) בממוצעי הסקרים של אתר Real Clear Politics, אך ג'ורג'יה מעולם לא הייתה אמורה להיות מדינה מתנדנדת. באריזונה, מנגד, עוד מדינה שלא אמורה להתנדנד, קטן הפער של טראמפ לכמעט שיוויון (0.7 נק'). נוסף על כך, הפער לטובתו של טראמפ במדינות הנוטות לעברו ירד לאחרונה בסקרים - כך קרה במיזורי (8.0 נק') וביוטה (7.5 נק') שבה מתקיים כעת מירוץ מרובע בין דונלד טראמפ הרפובליקני, הילרי קלינטון הדמוקרטית, אוון מקמולין העצמאי וגארי ג'ונסון הליברטריאני. בדרום קרוליינה הפער נשמר (7.7 נק'). אלה, נזכיר, ממש לא מדינות מתנדנדות והן הצביעו למפלגה הרפובליקנית בשני העשורים האחרונים ברציפות.

בסיכום הכללי הילרי קלינטון שבה ל-272 אלקטורים בטוחים או נוטים לעברה, בעוד דונלד טראמפ יורד ל-165 אלקטורים בטוחים או נוטים לעברו. כעת שוב חוזר הלחץ לעבר טראמפ לנצח לא רק בכל המדינות המתנדנדות אלא גם בלפחות מדינה אחת נוספת מאלה הנוטות לעבר קלינטון כדי להגיע לרף האלקטורים הדרוש לזכייה בבחירות לנשיאות.

לאחר שראיתם את ממוצעי הסקרים לעיל, תוכלו כעת בכל זאת להשתעשע בבניית מפות אחרות:

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר