ההצבעה בבחירות בארה"ב כבר החלה, והילרי קלינטון מובילה בה



כולם מדברים על ה-8 בנובמבר כעל יום הבחירות, היום שבו ניגשים אזרחי ארצות הברית אל הקלפיות על מנת לומר את דעתם וכדי להצביע למועמד המועדף עליהם לנשיאות, אבל המציאות היא שהבחירות בארה"ב נערכות הרבה לפני יום הבחירות הכללי. כבר עכשיו יכולים מיליוני אמריקנים להשתתף בבחירות באמצעות הליך ההצבעה המוקדמת, הליך המאפשר לבוחרים להצביע עוד בטרם ליום הבחירות משלל סיבות, כאשר על פי כל ההערכות ועל סמך ניסיון העבר ייתכן שכ-40% מכלל המצביעים יממשו את האפשרות הזאת במערכת הבחירות הנוכחית.

רבים מתושבי ארה"ב, מיליונים נכון לעכשיו, בכלל לא יושפעו מכל מה שיקרה בקמפיין הבחירות לנשיאות בשבועיים האחרונים שנותרו עד ליום הבחירות. "הפתעות אוקטובר" נוספות יתקשו לשנות את דעתם ושינויים נוספים כמעט ולא יביאו אותם להחליף את הצבעתם. הם כבר הצביעו והמשיכו הלאה, ומכאן ברור מדוע נתוני ההצבעה שלהם מעניינים.

על בסיס הנתונים העדכניים אפשר לומר שהיתרון מונח בכיסה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון משום שחברי מפלגתה הדמוקרטים מובילים בהצבעה המוקדמת באיווה, בנבדה, בצפון קרוליינה ובקולורדו. המועמד הרפובליקני נהנה מיתרון קל אך ורק במדינת פלורידה בזכות מתפקדי מפלגתו לפי נתוני ההצבעה הרשמיים של המדינות המפרסמות את הנתונים האלה לציבור. לפי נתונים לא רשמיים שרשת MSNBC פרסמה ביממה האחרונה, קלינטון מובילה בהצבעה המוקדמת בכל המדינות המתנדנדות לבד מבפלורידה, בפנסילבניה ובג'ורג'יה שבהן מוביל טראמפ.

הנה לפניכם סיכום של כל המידע הרשמי שידוע לנו עד כה מהמדינות המתנדנדות:

שם מדינהביקשו טופס הצבעההצביעו בפועלדמוקרטיםרפובליקנים
אוהיו1,245,67074,249- - - - -- - - - -
איווה439,997255,22948.0%32.5%
אריזונה- - - - -362,987- - - - -- - - - -
ג'ורג'יה684,123578,132- - - - -- - - - -
ויסקונסין289,385223,643- - - - -- - - - -
וירג'יניה302,212158,395- - - - -- - - - -
מיין מחוז 250,42723,77846.0%27.3%
נבדה- - - - -111,22749.5%32.0%
פלורידה3,154,4411,206,34940.0%41.7%
צפון קרוליינה596,482475,83448.5%27.2%
קולורדו- - - - -51,46543.9%30.5%
יתר ארה"ב2,565,056
סך הכל6,086,344

ההצבעה המוקדמת נעשית לרוב דרך הדואר לטובת אנשים שאינם מסוגלים או יכולים להצביע ביום הבחירות - בעבר זה נועד בעיקר לחיילים המרוחקים מהבית או לסטודנטים שלא לומדים במדינת המוצא שלהם, אך בשנים האחרונות זה התרחב לכל אדם. עם השנים גם השתנו האפשרויות להצביע ונכון להיום יכולים רבים להצביע בקלפיות של ממש במקומות ההצבעה בדומה להליך המתנהל ביום הבחירות - לפי הנתונים 90% מכלל ההצעה המוקדמת נערכת כך. להבחנה הזו בין הצבעה בדואר להצבעה בקלפיות יש משמעות פוליטית: בדרך כלל מי שרשומים כרפובליקנים מחזיקים ביתרון על פני אלה הרשומים כדמוקרטים בהצבעה בדואר, בעוד הדמוקרטים מצליחים להדביק את הפער ולזנק מעל הרפובליקנים לאחר פתיחת הקלפיות בתקופה שלפני הבחירות. ביום הבחירות עצמו הרפובליקנים מתאזנים.

דוגמה לכך היא צפון קרוליינה שבה הרפובליקנים רשמו עד לא מזמן הובלה בפער קטן על הדמוקרטים, אך מרגע שהחלה ההצבעה בקלפיות זינקו הדמוקרטים ליתרון גדול שאותו אפשר לראות בטבלה לעיל. סקר של מכון PPP אישש אף הוא את הנתונים הללו כאשר חזה למועמדת הדמוקרטית לנשיאות יתרון של 20% על פני המועמד הרפובליקני בקרב הנשאלים שהשיבו כי הם כבר הצביעו במדינה הזו. כמו כן, במדינות מתנדנדות נוספות היה אפשר למצוא יתרון קל לרפובליקנים עד שנפתחה ההצבעה בקלפיות בשבועיים האחרונים והמצב התהפך. כעת, למעשה, הדמוקרטים מובילים בהצבעה המוקדמת בכל המדינות המתנדנדות שמפרסמות את נתוניהן לציבור פרט לפלורידה, אם כי גם בפלורידה הרפובליקנים מובילים בשלב הזה בפער קטן מאוד שאותו צריך לקחת במידה הנכונה בהתחשב בעובדה שההצבעה בקלפיות במדינה הזו תחל ב-29 באוקטובר וכנראה תוביל לגל מצביעים דמוקרטים כפי שקרה בכל המדינות האחרות.



מסקנה שעולה ממבט על החלוקה הפוליטית של המצביעים לפי האפשרויות (הצבעה ביום הבחירות, הצבעה מוקדמת בקלפיות והצבעה מוקדמת בדואר) היא שהדמוקרטים אוחזים דרך קבע ביתרון גדול בהצבעה המוקדמת כולה. כך זה היה לאורך כל השנים האחרונות וכך זה גם צפוי להיות הפעם, ובשל כך ראוי לקחת את הנתונים הללו בזהירות ולא להסיק מהם מה שצפוי לקרות בבחירות הכלליות או למצוא בכך ערובה לניצחון של צד כל שהוא. הבהרה חשובה נוספת שצריכה להיאמר היא שלמושגים "רפובליקנים" ו"דמוקרטים" הגדרות בסיסיות לפי רישום מפלגתי המשמשים אותנו להבדיל בין מי שרשומים למפלגה הזו או למפלגה האחרת, ואין בכך הכרח שהם אכן יצביעו למועמד המפלגה שלהם לנשיאות. אנחנו יודעים מסקרים רבים שעד כ-10% מכל צד נוטים להצביע למועמד המפלגה היריבה, ושבכל מקרה לפחות 30% מתושבי ארה"ב רשומים כעצמאיים או כחסרי שיוך מפלגתי שאין לדעת לאן הם ילכו ולמי הם יצביעו.

מה שכן אפשר להסיק מנתוני ההצבעה המוקדמת זה שהם רומסים את הטענות שנשמעות מעת לעת במחנהו של דונלד טראמפ על הקהל הרפובליקני הנלהב שרק מחכה להצביע לו ולהוכיח לעולם כולו, ובמיוחד לסוקרים שחזו וחוזים עד כה יתרון גדול להילרי קלינטון, את טעותם. בנתוני ההצבעה המוקדמת הדבר לא בא לידי ביטוי בשלב הזה. האמת, בהשוואה כללית לשנת 2012 אפשר להסיק שבשני הצדדים קיימת חוסר נכונות לצאת ולהצביע ולפי שעה כמות המצביעים לא רק שלא גדלה אלא אף קטנה. עובדה זו מסתדרת עם הסלידה משני המועמדים לנשיאות.

כאשר צוללים פנימה אל הנתונים מגלים דברים מעניינים נוספים - נשים, למשל, מצביעות בהמוניהן יותר מגברים ועד כה הן הגיעו לנתח של כ-56% מכלל המצביעים לעומת 44% גברים, בעוד במערכות בחירות רגילות הפער לטובת הנשים עומד על פחות מ-10% בתוצאות האמת; אנשים בעלי עור לבן מהווים 65% מכלל אלו שהצביעו לעומת 35% למיעוטים; וגם אנשים מבוגרים בגילאי 60+ הצביעו בהמוניהם בהשוואה לחבר'ה הצעירים שעדיין לא טרחו להצביע.

בתקופה הקרובה נקדיש יותר זמן למעקב יום-יומי אחר נתוני ההצבעה הללו.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר