האם דונלד טראמפ הקים זה הרגע את רשת "Trump TV"?



Trump TV:


אין דרך טובה יותר ללבות את הספקולציות בדבר הקמה אפשרית של רשת טלוויזיה מטעם דונלד טראמפ, נקרא לה Trump TV, מאשר לעשות את מה שעשה מטהו של טראמפ בלילה החולף (יום שני בארה"ב).

בפעם השנייה בתוך שבוע ארגן המטה של המועמד הרפובליקני מהדורת חדשות חלופית לרשתות הטלוויזיה האמריקניות ששודרה בחשבון הפייסבוק שלו והציגה לציבור הצופים אלטרנטיבה פרו-טראמפית לכל מה שהם שומעים בכלי התקשורת האחרים. הם שידרו בפעם הזו מהדורת חדשות בת חצי שעה לסיקור הקמפיין, בניגוד לפעם הקודמת בליל העימות האחרון אז סיפק עמוד הפייסבוק של טראמפ סיקור מתמשך ("אולפן פתוח") של פרשנויות וראיונות. בפתח המהדורה הבהירו המגישים כי הם מתכננים להמשיך עם שידור מהדורות כאלה מדי יום עד לסיום מערכת הבחירות לכל הפחות.

האריזה והגרפיקה - הכל בעל מראה חדשותי. אבל השעה, השעה היא זו שתפסה את תשומת הלב של כתבי המדיה: 18:30. זוהי השעה בארצות הברית, למי שלא יודע, שבה משודרות מהדורות החדשות המרכזיות של 3 רשתות הברודקאסט הגדולות - ה"נייטלי ניוז" של NBC בהנחיית לסטר הולט, ה"וורלד ניוז טונייט" של ABC בהגשת דיויד מיור וה"איבנינג ניוז" של CBS בהנחיית סקוט פלי. אלה מהדורות החדשות הנצפות ביותר באמריקה, ולמרות כל הרעש והצלצולים שאתם שומעים מעת לעת מערוצי החדשות בכבלים דוגמת Fox News מימין או MSNBC משמאל או מ-CNN שבאמצע, עדיין רוב הצופים צורכים את החדשות שלהם בטלוויזיה מהמהדורות המרכזיות הללו. קרוב ל-25 מיליון בני אדם צופים בהן מדי ערב בשעה 18:30, לעומת פחות מ-5 מיליון שצופים בערוצי החדשות בלב הפריים טיים.

לכן הבחירה בשידור ישיר ראש-בראש דווקא מול המהדורות ההן העצימה את התפיסה, לדעת רבים, שדונלד טראמפ אכן מבצע את צעדיו הראשונים בהקמת רשת שידור טלוויזיונית שתהווה אלטרנטיבה לכלי התקשורת הקיימים - כאלה שהוגדרו בשידור אמש בתור "התקשורת השמאלנית". הספקולציות האלה כבר עלו לאורך מסע הבחירות עד כה והם קיבלו לא מזמן חיזוק משמעותי מדיווח של סוכניות הידיעות בדבר פגישה שקיים בנו של טראמפ עם משקיעים אפשריים למימוש הרעיון ולהוצאתו אל הפועל. כעת השידורים החיים עשויים להתפרש כשלב נוסף בתוכנית על אף ההכחשות.

הרייטינג של המהדורה הזו עמד בשידור החי על כ-50 אלף צופים והיות ולאחר סיומה היא עדיין נותרה נגישה לקהל הסתכם עד כה סך הצופים במהדורה בכיותר ממיליון בני אדם לפי מד הצפיות של פייסבוק. אלו נתונים די גרועים לשידור החי אך נתונים טובים לצפייה המוקלטת שאולי יוכיחו כי באמת יש מקום להקמת ערוץ טלוויזיה טראמפי, Trump TV.



רכישת השנה:


אחת מידיעות התקשורת הגדולות ביותר שפורסמו בימים האחרונים, ובשנים האחרונות בכלל בארה"ב, נגעה לעסקה אפשרית בין שתיים מחברות התקשורת הענקיות האמריקניות טיים וורנר ו-AT&T. הידיעה הרשמית פורסמה לציבור מטעם שתי החברות בסוף השבוע האחרון ועליה התווספו הדיווחים לפיהם תרכוש AT&T, שהיא חברת טלפוניה ואינטרנט ענקית, את טיים וורנר, שהיא מפיקת תכני טלוויזיה גדולה, בסכום של כ-85 מיליארד דולר.

מרגע פרסום הידיעה היא עוררה רעש גדול בעולם התקשורת, הכלכלה והפוליטיקה. טיים וורנר מחזיקה באולפני הפקות ובערוצי טלוויזיה פעילים דוגמת CNN ו-HBO שעשויים להיות מושפעים מן המהלך, כאשר מן הצד השני חברת AT&T היא אחת החברות הגדולות בעולם וכן חברת הטלפוניה המרכזית של ארה"ב שלה יש חברה-בת בשם DirecTV, שהיא ספקית שידורי הטלוויזיה בלוויין הגדולה ביותר בארה"ב. רכישה אפשרית שתתבצע בין שני התאגידים הללו תעלה חששות רבים לתחרות בשוק התקשורת האמריקני כולו, למחיר שיהיו עשויים צרכני הטלוויזיה בארה"ב לשלם, למשמעויות הכלכליות של המהלך וכן לשלומן של רשתות הטלוויזיה המשודרות תחת ידיהן של שתי החברות האלה.

עסקה זו מזכירה לרבים את רכישתה של חברת הכבלים הענקית Comcast את רשת הטלוויזיה NBC ואת אולפני NBC Universal לפני כחמש שנים. גם אז דבר הרכישה עורר רעש גדול ונתקל בקשיים רגולטוריים מטעם ה-FCC, רשות התקשורת האמריקנית, שלא אישרה את העסקה עד לקביעת כללים מחמירים להתנהלותם הנפרדת של שני התאגידים הללו ולשלום התחרות ההוגנת. הרכישה ההיא הייתה רק ההתחלה לגל של שינויים בעולם התקשורת האמריקני ולרכישות נוספות בין חברות כבלים לאולפני טלוויזיה. מוקדם יותר השנה רכשה חברת צ'רטר קומיוניקיישנס את ספקית הכבלים השנייה בגודלה טיים וורנר כייבל (שהיא ספקית כבלים שונה מאולפני טיים וורנר המוזכרים לעיל).

עסקת AT&T-טיים וורנר תלויה כעת באישור הגורמים הרגולטורים בארה"ב.



מקפיצים את הרייטינג:


עוד ידיעה מסקרנת מתחום התקשורת הגיעה אתמול (שני) מחברת Nielsen המודדת את נתוני הצפייה בטלוויזיה האמריקנית שדיווחה לציבור כי החל משנת 2017 בכוונתה להרחיב את אמצעי מדידת הרייטינג בארה"ב גם לצפייה בטלוויזיה מחוץ לבית - בבתי מלון, בתי חולים, מסעדות ובכל מקום שבו אנשים צופים בטלוויזיה מחוץ לביתם.

עד כה נמדדו נתוני הצפייה בטלוויזיה האמריקנית רק במשקי בית בעלי אופי משפחתי והדבר פגם באחוזי הצפייה של רשתות מצליחות כמו CNN שחלק ניכר מהצפייה בהן מגיע ממקומות ציבוריים שבהם מעדיפים לשדר אותן על מסכי רקע. הרחבת המדידה למקומות ציבוריים כאלה תאפשר, לדעת Nielsen, מעקב טוב יותר אחר מגמות הצפייה בטלוויזיה.

זה לא שינוי שישפיע רק על קרבות הרייטינג והיוקרה, שינוי שממנו CNN ורשתות דומות לה ירוויחו כעת, אלא גם שינוי כלכלי. ככל שאחוזי הצפייה יעלו כך גם תמחור תשדירי הפרסומות יעלה ויניב רווח גדול יותר לרשתות המדוברות.

נתוני המדידה החדשים יפורסמו לציבור החל מה-1 במרץ 2017.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר