בפלורידה התחיל קמפיין הבחירות לנשיאות להיעשות רציני



קמפיין הבחירות:


שני המועמדים לנשיאות היו ביממה החולפת בפלורידה, המדינה המתנדנדת הגדולה ביותר בארה"ב, ושניהם ניסו לפנות אל תושביה בימים האחרונים שבטרם פתיחת הליך ההצבעה המוקדמת בה בסוף השבוע הקרוב. הילרי קלינטון ודונלד טראמפ נשאו את נאומיהם הרגילים בפני הקהל הביתי שלהם בשעה האחרונה עם כל הכותרות המוכרות והמשעממות שכבר שמעו מפיהם במספר הזדמנויות שונות בעבר - כאשר הפעם עצם נוכחותם שם היוותה כותרת.

בשלב הזה של המירוץ כבר אפשר להסיק מהנוכחות של המועמדים במדינות המתנדנדות השונות מהן המדינות החשובות יותר עבור המטות הפוליטיים שלהם והיכן הם חושבים שמצבם במסע הבחירות ובסקרים טוב או רע.

טראמפ, שפתח בשלושת הימים האחרונים במסע נמרץ לכל אורכה של פלורידה ובה הוא כינס עצרות בחירות בלא פחות מ-7 ערים, מעיד לנו למעשה עד כמה נתוני הסקרים משם מתחילים להטריד את מנוחת מחנהו על אף הטענה הנאמרת לציבור כי הוא בטוח בניצחונו שם. קלינטון, מנגד, אמורה לצאת ביום שישי להופעה קצרה באיווה, גם כאן תוך כדי רמיזה שהסקרים הטובים של היריב שלה משם מתחילים להדאיג אותה. הסגן הרפובליקני מייק פנס ייצא לביקור נדיר ביוטה כדי לנסות לעצור שם את הזליגה של מצביעים שמרניים למועמד העצמאי אוון מקמולין והסגן הדמוקרטי טים קיין יבקר בשתיים מן הערים הגדולות של אוהיו שבה המגמה הנוכחית בסקרים היא לטובת המועמד הרפובליקני לנשיאות.

בשבועיים האחרונים שעד ליום הבחירות אין מקום לטעויות, וכל מטה ינסה לבנות את האסטרטגיה שלו לניצחון באמצעות הביקורים הרשמיים האלה של המועמדים בבחירות. עד עכשיו אמנם היה אפשר לנהל קמפיין באמצעות תשדירי טלוויזיה, עימותי בחירות, דיוני אולפן והתנצחויות תקשורתיות, אבל עכשיו, כאשר האמריקנים כבר נמצאים בעיצומה של ההצבעה המוקדמת, המועמדים נדרשים לצאת אל השטח ולהפשיל שרוולים במדינות החשובות להם.

להלן הקטעים המרכזיים מנאומיהם של קלינטון ושל טראמפ בפלורידה מהשעה האחרונה:




ידיעות נוספות:


● מחלקת הבריאות האמריקנית חוללה את הכותרת הבאה במערכת הפוליטית היום בנוגע לרפורמת הבריאות של הנשיא ברק אובמה כאשר היא דיווחה כי דמי הביטוח אותו ישלם חלק ניכר מאזרחי ארה"ב על ביטוחי הבריאות יעלה בכ-25% בממוצע בשנה הבאה בהשוואה לדמי הביטוח ששילם הציבור בשנה הנוכחית. עובדה זו מגיעה במקביל להרגשה של רבים כי בכל מקרה ההשתתפות העצמית שהם נדרשים לשלם בעת טיפולים רפואיים ממשיכה לעלות ולתחושה הכללית שהכיסויים הביטוחיים שמסופקים להם בתוכניות השונות רק ממשיכים להתמעט. למול זה אין פלא שרוב הציבור היום לא רואה הצלחה ברפורמת הבריאות המדוברת, שהתחילה בקשיים לא פחות בולטים ובמאבקים פוליטיים ומשפטיים ללא קץ, ושרוב הציבור אינו תומך בחוק. עליית המחירים אמנם לא תחול על כולם, ואולי אפילו רק על חלק קטן מתושבי ארה"ב, אך היא תשפיע בעיקר על מעמד הביניים האמריקני שלו חלק חשוב במערכת הבחירות. עמדת המועמד הרפובליקני, ביטול כליל של החוק, תואמת לעמדת רבים, בעוד המועמדת הדמוקרטית דווקא מבקשת להרחיב את החוק ואת הרפורמה - וביממה האחרונה היא לא התייחסה לחדשות הרעות. מעבר למירוץ לנשיאות, לנושא הזה יכולה להיות השפעה דרמטית על מירוצים של חברי קונגרס, שהם ורק הם רשאים לבטל חוקים בארה"ב ויכולים להשליך לפח את "חוק הגנת החולה".

● לפי דיווחים שאושרו על ידי אחד מאנשי המטה של קולין פאוול, מזכיר המדינה לשעבר יצביע להילרי קלינטון במערכת הבחירות הנוכחית במקום להצביע למועמד מפלגתו דונלד טראמפ. פאוול כיהן כמזכיר המדינה תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, אך זה לא מנע ממנו לתמוך במועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה כשהוא התמודד מול ג'ון מקיין ומול מיט רומני. כעת הוא ימשיך עם מסורת התמיכה במועמדים הנגדיים כאשר הוא יצביע לקלינטון במערכת הבחירות הנוכחית.

● בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" טען דונלד טראמפ כי בחירתה של הילרי קלינטון לנשיאות עלולה להצית "מלחמת עולם שלישית" בשל יחסה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא המדיניות השונה בין רוסיה לבין ארה"ב לגבי המצב בסוריה וברקע העובדה שהתנגשות רוסית-אמריקנית תלווה בנשק גרעיני. בריאיון, שהתמקד במדיניות חוץ, תקף טראמפ את השלטון האמריקני שקורא לסלק את בשאר אסד במקום למגר את ארגון הטרור דאעש. הראיון המלא להלן.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר