בזכות הבחירות זינקה CNN לשיא רייטינג של 15 שנה


רייטינג אוקטובר:


אולי דונלד טראמפ ויתר תומכיו אוהבים לכנות אותם בתור "Low-rated CNN", אבל מערכת הבחירות הנוכחית הזניקה את שיעורי הצפייה ברשת החדשות הראשונה של העולם לגבהים חדשים שהביאו אותם לראשונה זה 15 שנה להתגבר על המתחרים שלהם מימין ב-Fox News בממוצע הרייטינג הכולל של חודש אוקטובר האחרון.

הזינוק ברייטינג של CNN בא לידי ביטוי בכל הרצועות - בנתוני הצפייה בפריים טיים ובנתוני הצפייה במהלך היום, ובכל הקהלים - בקרב כלל האוכלוסייה ובקרב המדד הנחשק של גילאי 25-54. בהשוואה לשנה שעברה קפצה הרשת בכ-100% בקרב האוכלוסייה הכללית בפריים טיים ובמהלך היום ובכ-140% בקרב הקהל הדמוגרפי המרכזי באותן הרצועות. בסוף חודש אוקטובר נעמדה הרשת לראשונה מאז שנת 2001 במקום הראשון במדד הדמוגרפי המרכזי.

רשת Fox News המתחרה, שעד כה החזיקה במקום הראשון בכל הפרמטרים, אמנם עדיין נותרה במקום הראשון בקרב הקהל הכללי שנתוניו הם הבולטים ביותר, אך רשת CNN התגברה עליה בקרב קהל היעד הדמוגרפי בגילאי 25 עד 54 שהם אלה שקובעים את ההצלחה של רשתות החדשות ושעל בסיס נתוניהם מתומחרים תשדירי הפרסומות בערוצים הללו. הפרסומות, כמובן, הם החמצן של כל תעשיית הטלוויזיה המסחרית והם קובעים את הכנסותיהן של הרשתות.

במקביל, חדשות מתחום הרייטינג הגיעו בימים האחרונים גם מכיוונן של רשתות הברודקאסט הגדולות לאחר שרשת ABC ומהדורת החדשות המרכזית שלה בהגשת דיוויד מיור הצליחה לרשום את נתוני הצפייה הגבוהים ביותר שהיא השיגה ב-11 השנים האחרונות - מאז מותו של שדר החדשות האגדי פיטר ג'נינגס ששלט בה לאורך שני עשורים. הם הצליחו להתעלות לראשונה זה זמן רב ובאופן עקבי על המהדורה המתחרה מרשת NBC בהגשת לסטר הולט שלפני כשנה ירש את המגיש בריאן ויליאמס שהוביל את המהדורה ואת הרייטינג בעשור שלפני פרישתו. המהדורה של CBS, שבעבר הרחוק הייתה שם דבר בעולם הטלוויזיה, נותרה במקום השלישי יחד עם המגיש הראשי שלה סקוט פלי.



עתידה של מייגן קלי:


אם ישנה עיתונאית אחד, או אפילו עיתונאי כל שהוא, שהצליח להתעלות לרמת סופרסטאר בינלאומי במערכת הבחירות הנוכחית לנשיאות ארצות הברית הרי שזו היא מייגן קלי מרשת Fox News. הנה, רובכם כבר מכירים את השם.

מהתכתשות פומבית עם המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עוד בתחילת הדרך של מערכת הבחירות הזו ועד התנגשויות חוזרות ונשנות בתוכנית הפריים-טיים שלה עם רפובליקנים נוספים, זכתה קלי בכותרות ענק בארה"ב וברחבי העולם והפכה להיות אחת השמות הבולטים ביותר של רשת Fox News ואולי אף סמל לימין החדש בארה"ב שלאו דווקא מקבל את העובדה ששכנוע פוליטי רשאי לדלג על הצורך להכיל עובדות ונתונים או יכול להתבסס אך ורק על צעקות חסרות פשר. ההתנגשות האחרונה שלה עם אחד מתומכיו הגדולים של טראמפ, ניוט גינגריץ', העלתה את הדיון הזה בדיוק לתודעה של רבים וזיכתה אותה בשלל כתבות מגזיניות ועיתונאיות שנועדו לעסוק בשאלת עתידה של קלי והגישה החדשה שלה ברשת שבו היא פועלת וגם בשאלת העתיד של Fox News באופן כללי בהתחשב בכיוונים השונים אליהם מושכים את הרשת מייגן קלי (ואף כריס וואלאס) מצד אחד ושון האניטי (ואף ביל אוריילי) מהצד האחר ברקע הטלטלות שהיא עברה לאחרונה.

נדמה שהשאלות הללו קרובות להכרעה כבר בחודשים הקרובים, היות והחוזה של קלי עם Fox News עתיד להסתיים בשנה הקרובה והיא תידרש לקבל החלטה בנושא בקרוב. עד כה לא השיבה העיתונאית בחיוב להצעת השכר החדשה אותה היא קיבלה לאחרונה, לפי הדיווחים בכלי התקשורת, הצעה שתעמיד את המשכורת השנתית שלה על 20 מיליון דולר - בדומה לזה של ביל אוריילי שמלווה את הרשת מאז הקמתה לפני עשרים שנה, כאשר אחת הסיבות להתמהמהות שלה בתחימה על חוזה חדש היא העובדה שרשתות טלוויזיה אחרות הגישו לה הצעות נוספות כדי להעביר אותה אליהם וכן השאלה שבה היא מתחבטת האם Fox News זה הבית הנכון עבורה. ראשי הרשת שלה עושים רבות להשאיר אותה אצלם ובעלי הרשת רופרט מרדוק התראיין לעיתון שלו "וול סטריט ג'ורנל" ובו הוא טען כי קלי צריכה להישאר אצלם וכי הוא מקווה לחתום איתה על חוזה חדש בקרוב. מרדוק הוא זה שהחליף בתפקיד את המנכ"ל הקודם שפוטר, רוג'ר איילס.

בשלב הזה רבים בתעשיית הטלוויזיה האמריקנית מעריכים שרשתות כמו CNN או ABC לא ייצאו מגדרם כדי להעביר את מייגן קלי אליהם וכנראה שלבסוף היא תישאר ברשת Fox News. אבל כך, לשיטת רבים, רק תחל המלחמה הבאה בתוככי רשת החדשות הזו - על דמותה וכיוונה, מול הטאלנטים האחרים שלה, ואולי אפילו מול רשת חדשה לגמרי כמו "Trump TV" שתוציא מאיזון את כל עולם התקשורת השמרני בתום מערכת הבחירות.



החלפת נשיא בעידן הדיגיטלי:


בין אם תהיה זו הגברת הילרי קלינטון ובין אם יהיה זה מר דונלד טראמפ, מקובל בארצות הברית שהנשיא הבא מקבל את הזכות לעצב מחדש את הבית הלבן עם כניסתו לתפקיד, החלפת הרהיטים שבו או שינוי המבנה שלו, משום שככלות הכל הנשיא הבא עשוי להיות שונה מאוד מהנשיא היוצא ואך טבעי שהוא ירצה לערוך שינויים במשכנו החדש.

הנוהג הזה מקבל הפעם משמעות גם כלפי המשכנים החדשים של הנשיא בעידן הדיגיטלי - חשבונות הפייסבוק, הטוויטר, היוטיוב, האינסטגרם, אתרי האינטרנט וכל יתר הפלטפורמות הדיגיטליות שבהם הנשיא המכהן פעיל ושיועברו החל מה-20 בינואר אל אנשי הנשיא הבא שיעצבו אותו לפי תפיסת עולמם וראייתם. וכדי לאפשר מעבר חלק בין ממשל אחד לאחר, עדכן ביממה האחרונה הבית הלבן של הנשיא ברק אובמה לגבי תוכניותיו להעברת השלטון במדיה החדשה.

תחילה הובטח שכל החומר שאותו פרסם הנשיא אובמה ב-8 שנות כהונתו יישמר בארכיב של הממשל האמריקני ויהיה נגיש לציבור גם בשנים הבאות. אתר האינטרנט של הבית הלבן מתקופתו של אובמה, WhiteHouse.gov, יוקפא ויאורכב תחת הדומיין החדש ObamaWhiteHouse.gov בעוד הדומיין הראשי יועבר לידי אנשי הממשל החדש. החשבונות החברתיים של הנשיא אובמה יאורכבו גם כן באותה הצורה, כאשר ציוציו בטוויטר במסגרת החשבון POTUS@ יועברו ל-POTUS44@ ועדכוניו בפייסבוק או תמונותיו באינסטגרם יועברו מהחשבון WhiteHouse ל-ObamaWhiteHouse בעוד אנשי הממשל החדש יקבלו את החשבונות הרשמיים כשהם נקיים מכל פעילות (אך עדיין בעלי מיליונים של עוקבים).

מעבר לכל זה, כל התוכן הדיגיטלי של הנשיא אובמה המוזכר לעיל יאורכב בנפרד גם במסגרת הארכיון הלאומי של ארה"ב. תמונות וסרטוני וידאו שנאספו על ידי צוות הבית הלבן בשנים האחרונות יועברו למשמרת-עד כמו יתר המסמכים שיועברו לארכיון ואפילו העצומות האזרחיות שהוגשו לנשיא יישמרו באופן הזה במתקני הארכיון.

כל המפעל הזה ייצא אל הפועל במסגרת הסוכנות העצמאית "הארכיון הלאומי של ארצות הברית".

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר