יומיים לבחירות: הסקרים, מפת האלקטורים וההצבעה המוקדמת



עוד יומיים לבחירות. להלן סיכום נתוני הסקרים הכלליים, סקרי המדינות, מפת האלקטורים ונתוני ההצבעה המוקדמת.

הסקרים הכלליים


לא הרבה סקרים כלליים פורסמו היום (ראשון) בארה"ב, אך מהמעט שכן פורסמו ניתן היה ללמוד על מגמת התחזקותה של הילרי קלינטון והיחלשותו של דונלד טראמפ בימים האחרונים. בסקר NBC, האחרון למערכת הבחירות הזו, קלינטון הובילה על טראמפ ב-5 נקודות, בסקר ABC היא הובילה בשיעור דומה ובסקר Politico היא רשמה יתרון של 3 נק'.

הנתונים שבטבלה להלן מתבססים על תוצאות סקרי הראש-בראש ולא סקרי המירוץ המרובע הכולל את גארי ג'ונסון ואת ג'יל שטיין. הסיבה הפשטנית יותר היא העובדה שחלק מהסוקרים, LA Times למשל, לא סוקרים אותם באופן עקבי ולכן הטבלה שלהלן מיועדת להיות אחידה, והסיבה היותר מהותית היא שכוחם של שני המועמדים הקטנים הללו הולך ופוחת וההתלהבות בקרב שתי המפלגות הגדולות הולכת ועולה. נתוני הסקרים של ג'ונסון ושל שטיין בשלב הזה הם עמוק בתוך שיעור הדגימה ואין לנו כל יכולת להעריך האם בכלל תהיה להם השפעה על התוצאות הכלליות. מעבר לכל זה, מבט דו-ראשי יספק לנו תמונה חדה וברורה יותר לגבי המירוץ אל הבית הלבן.

ובכל זאת, ראוי לציין שאם היינו משתמשים בסקרי המירוץ המרובע מצבה של קלינטון היה יותר טוב מהטבלה הנוכחית משום שההובלה שלה בממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics הינו גבוה יותר מסקרי המירוץ הדו-ראשי.

שם סוקרתאריך הסקרקלינטוןטראמפפער
ממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics:46.6%44.8%+1.8 (ללא שינוי)
Politico / Morning Consult04/11 עד 05/1145%42%+3
NBC / Wall Street Journal03/11 עד 05/1148%43%+5
IBD / TIPP02/11 עד 05/1145%44%+1
CVoter International30/10 עד 05/1149.3%45.9%+3.4
LA Times / USC30/10 עד 05/1148.2%42.6%+5.6
ABC / Washington Post01/11 עד 04/1148%43%+5
Reuters / Ipsos31/10 עד 04/1143%39%+4



מפת האלקטורים


גם סקרי מדינות רבים לא צצו היום, הרי זהו חלק מסוף השבוע בארצות הברית, אך מהמעט שפורסם אפשר היה לעמוד על המחלוקת לגבי אחת המדינות המרתקות ביותר במערת הבחירות הנוכחית - אוהיו. למשך תקופה מאוד ארוכה הוביל שם דונלד טראמפ בבטחה, סמל להצלחה האפשרית של אסטרטגיית המערב התיכון אם הוא היה מקיים אותה בזמן, וההובלה העקבית שלו דווקא במדינה הזו הביא להרמת גבות של אנשים רבים שתהו לפשר ההצלחה המובהקת שלו שם. על סמך הנתונים האלה הכתירו כבר רשתות טלוויזיה את אוהיו כנוטה לטובת המועמד הרפובליקני במפות האלקטורים שלהם ועיתונאים אחרים דיווחו כי במטה הדמוקרטי של הילרי קלינטון כבר השלימו עם הפסד שם. היום, לעומת זאת, פורסמו שני סקרים סותרים שהאחד מהם העניק יתרון של 1% לטראמפ והאחר העניק יתרון של 1% לקלינטון.

במדינה נוספת שנוטה לטובת טראמפ זה זמן רב, איווה, פורסם היום סקר מקומי ובו הוביל טראמפ על יריבתו בלא פחות מ-7 נקודות. בניו מקסיקו פורסם סקר נוסף ובו ההובלה של קלינטון קטנה יותר מבעבר, ולכן היא עוברת בשלב הזה אל רשימת המדינות הנוטות לקלינטון מרשימת המדינות הבטוחות. מעבר לכך לא פורסמו סקרים בולטים נוספים.

מכל מקום, כעת באפשרותכם להשתמש במפה המוטמעת שלהלן כדי להקצות גם את המדינות הנוטות לכל צד.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר