שעה אחר שעה, כך יתנהל ליל הבחירות לנשיאות ארה"ב

כבר למדנו איך אמור להתנהל ליל הבחירות הסוער לנשיאות ארצות הברית, וכעת הגיע הזמן לצלול פנימה אל לוח הזמנים המדויק של הלילה כדי להבין מתי ואיך בדיוק נדע מי יהיה הנשיא האמריקני הבא.

זכרו שבארצות הברית כל מדינה ומדינה מנהלת את שעות ההצבעה שלה בנפרד ולכן כל מדינה ומדינה סוגרת את הקלפיות שלה בשעה נפרדת משכנותיה או מסביבתה. את השעות המלאות תוכלו למצוא להלן:



01:00


זו השעה שבה האקשן אמור להתחיל. אינדיאנה וקנטקי יסגרו את רוב הקלפיות שלהן בשעה הזו ואנחנו נתחיל לקבל מאותו הרגע את תוצאות האמת הראשונות של מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית לשנת 2016.

עם זאת, שתי המדינות הללו מתחלקות בין שני אזורי זמן שונים, אזור הזמן המזרחי ואזור הזמן המרכזי של ארה"ב, ובשתיהן נסגרות הקלפיות בשעה שונה ובשל כך לא יכריזו רשתות הטלוויזיה שום דבר לגבי המדינות הללו עד לסגירת הקלפיות המוחלטת שלהן בשעה הבאה. בכל מצב צפויות אינדיאנה וקנטקי להיות מדינות רפובליקניות.

סגירת הקלפיות בשעה 01:00


02:00


אם מצד אחד אין לכם כוונה להישאר ערים ולחבר בין היום לבין הלילה אך מצד שני יש לכם רצון לעקוב אחר רוב התוצאות הדרמטיות של ליל הבחירות, השעה הזו היא השעה הטובה ביותר לכוון אליה את השעון המעורר.

בשעה הזו יסגרו וירג'יניה, ג'ורג'יה ופלורידה את קלפיותיהן וכן גם ורמונט הדמוקרטית ודרום קרוליינה הרפובליקנית. בשעה הזו כבר יתבצעו ההכרזות הראשונות של הלילה במדינות הבטוחות ומכאן יחל המירוץ ל-270 אלקטורים. אל תתרגשו מהעובדה שבשלבי הלילה הראשונים תעמוד ההובלה אצל צד אחד משום שהדברים יתאזנו במהירות בהמשך.

אחרי מה לעקוב? אחר פלורידה, כמובן. סביר להניח שהמדינה הזו, כמו וירג'יניה וג'ורג'יה לצדה, לא תקבל את התוצאות שלה מיד עם סגירת הקלפיות והיא תיאלץ להמתין 3-4 שעות עד לפרסום רוב תוצאות האמת. עם זאת, מאוד ייתכן שיפורסמו נתוני המדגם שלה ואלה יעזרו לנו להבין להיכן מנשבת הרוח. גם נתוני המדגם של וירג'יניה וג'ורג'יה יוכלו לרמוז לנו האם פנינו ללילה צמוד או לעבר ניצחון סוחף. זכרו שקלינטון יכולה לוותר על פלורידה, בעוד טראמפ לא יכול.

סגירת הקלפיות בשעה 02:00


חצי שעה לאחר מכן, בשעה 02:30, יגיעו עוד שתי מדינות מתנדנדות גדולות וחשובות - אוהיו וצפון קרוליינה.

בעוד באוהיו ראינו עד כה סקרים רבים שחזו ניצחון למועמד הרפובליקני, והשנה נראה שהיא תהיה הרבה פחות מכריעה מבשנים קודמות, בצפון קרוליינה עשוי להתחולל אחד הקרבות החשובים ביותר של מערכת הבחירות הזאת. כבר דקלמנו רבות שנתיב הניצחון של דונלד טראמפ מוכרח לכלול את כל המדינות המתנדנדות יחדיו, ובהן גם צפון קרוליינה, ולכן הפסד שלו שם כפי שחזו הסקרים לאורך כל הדרך ביציבות מרשימה, גם אם בפער קטן, יגמור כאן ממש את הלילה.

אם נתוני המדגם של צפון קרוליינה יראו קרב צמוד כלי התקשורת ימתינו עוד 2-3 שעות כדי לקבל תמונת מצב טובה יותר מתוצאות האמת. אם הפער יהיה גדול יותר תוכל המדינה לקבל את ההכרזה אודותיה כבר בשלבים מוקדמים של הערב. בכל נקודת זמן שבה צפון קרוליינה תוכרז להילרי קלינטון - כנראה שייגמר מסע הבחירות של טראמפ לנשיאות (אלא אם כן הוא יצליח להפוך מדינות דמוקרטיות אחרות). מנגד, בכל נקודת זמן שבה היא תוכרז לטובת טראמפ - נבין שאנו כאן ללילה ארוך. ברור, אם כן, מדוע צפון קרוליינה ותוצאותיה יהוו מצפן מצוין לקרב בין שני המועמדים, יותר מפלורידה.

סגירת הקלפיות בשעה 02:30


03:00


לא קמתם בשעה הקודמת ואתם עדיין רוצים לטעום מהדרמה? תקומו מהר עכשיו. קרוב ל-20 מדינות יסגרו את הקלפיות שלהן בשעה הזו כשבהן המדינות המתנדנדות פנסילבניה, מישיגן וניו המפשייר, מדינות רפובליקניות חסרות תחרות (טקסס וכל המדינות הדרומיות) ומדינות דמוקרטיות שאין בהן קרב צמוד (כל אזור החוף המזרחי והמיד-אטלנטיק).

אל כל המידע שקיבלנו עד עכשיו מהמדינות הקודמות שעשויות להכריע את גורל המירוץ לנשיאות של דונלד טראמפ, נצטרך הפעם להוסיף מעקב מהכיוון השלילי להילרי קלינטון. בבחירות הקודמות הפתיעו רשתות הטלוויזיה והכריזו על התוצאות של מישיגן מיד עם סגירת הקלפיות שלה וגם בפנסילבניה הן לא התמהמהו, ואם כך גם יהיה הפעם לטובתה של המועמדת הדמוקרטית היא תוכל לנשום לרווחה. אך אם המדגם יראה קרב צמוד בשתיהן ורשתות הטלוויזיה יתמהמהו זמן רב כדי להכריז על המנצח - ייתכן שקלינטון בבעיה. ניצחון של טראמפ באחת מהשתיים תעלה לו את סיכויי הניצחון פלאים ותחפה על מדינות אחרות שעסקנו בהן בתחילה. ניצחון בשתיהן כנראה יביא אותו אל סף הבית הלבן.

עוד מדינה, קטנטנה, שאולי תכריע את המירוץ תהיה ניו המפשייר. גם שם מומלץ לעקוב אחר התוצאות.

סגירת הקלפיות בשעה 03:00


04:00


זה השלב שבו אנו נגיע אל מדינות המערב של ארצות הברית. אך עוד לפני כן, זה השלב שבו מדינות צמודות שסגרו את קלפיותיהן בשעות הקודמות בחוף המזרחי אולי יוכלו לקבל סוף סוף את ההכרזות אודותיהן לאחר ספירה חלקית של תוצאות האמת. פלורידה, פנסילבניה, אוהיו, מישיגן, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה, וכן וירג'יניה - אם עד השעה הזו תתבצע הכרזה על המנצח בהן, כנראה שאותו מנצח יתחיל להבין שהלילה כולו נוטה לטובתו.

מעל 10 מדינות ינעלו את יום הבחירות בשטחן בשעה 04:00 ובהן בעיקר מדינות רפובליקניות. מעבר לכך, תשומת הלב שלנו תעמוד בצד הדמוקרטי על ויסקונסין, מינסוטה, קולורדו וניו מקסיקו - בידיעה שהפתעה בכל אחת מהן תהווה חדשות רעות להילרי קלינטון, ובצד הרפובליקני נעמיד את תשומת הלב על אריזונה ועל איווה - הפסד של דונלד טראמפ באחת מהן תהיה נוראית עבורו. כמו בכל המקרים הקודמים, גם כאן סגירת הקלפיות אולי תוביל לחשיפת נתוני המדגם אך לא להכרזה של ממש על מנצח, הכרזה כזו תגיע רק לאחר שרשתות הטלוויזיה יהיו בטוחות בזהות המנצח.

עד השעה הזו של הלילה נתחיל כנראה להבין מה הלך הרוח במטות של שני המועמדים לנשיאות בעיר ניו יורק. מדינת ניו יורק תסגור גם היא את קלפיותיה בשעה הזו והיא כנראה תוכרז על-המקום כמדינה שבה ניצחה קלינטון.

סגירת הקלפיות בשעה 04:00


05:00


גם בחלק היותר משעמם של לוח הזמנים ניתקל בכל זאת בשתי מדינות חשובות - נבדה ויוטה.

עד כה נבדה הייתה חלק מבלוק המדינות הכחולות של הילרי קלינטון שהביאו לה את הניצחון בבחירות גם ללא אף אחת מיתר המדינות המתנדנדות, ואם במהלך השעה הזו היא אכן תתברר כמדינה כחולה, במקביל לערב מוצלח עבורה בכל החזיתות האחרות שהזכרנו, כנראה שבשלב הזה של הלילה תוכל קלינטון להגיע כבר אל 200 אלקטורים שלמעשה יאמרו לנו באופן לא רשמי שהיא נשיאת ארצות הברית הבאה שתוכרז כך מיד עם סגירת הקלפיות בחוף המערבי ב-6. ניצחון של דונלד טראמפ בנבדה, כמו גם הצלחות עבורו בכל החזיתות האחרות, יביאו אותו למרחק נגיעה מהבית הלבן.

ביוטה, בכל זאת, יצטרך טראמפ להתמודד מול יריב עצמאי מימין. טראמפ לא יוכל לזכות בבית הלבן אם הוא יאבד את המדינה הזו, ולפי הסקרים הוא אכן לא יאבד אותה, ולכן בליל הבחירות נצטרך לעקוב למשך מספר דקות לראות האם הסקרים צודקים או שמא למועמד העצמי יש סיכוי לגרוע מטראמפ את האלקטורים האלה.

בשעה הזו, כמו בשעה הקודמת, נקדיש את מירב הזמן למעקב אחר כל המדינות שנסגרו קודם לכן.

סגירת הקלפיות בשעה 05:00


06:00


זהו. אם לא תקומו עכשיו, אין לכם סיבה לקום בכלל. בשעה הזו ייסגרו הקלפיות של מדינות החוף המערבי, כולן מדינות דמוקרטיות, ואם הלילה של קלינטון יתנהל כפי שחוזים הסקרים הרי שבנקודה הזו בדיוק היא תוכרז כנשיאה הבאה. אם הלילה יקרטע יותר עבורה, אך היא עדיין תחזיק בהובלה, היא תזכה בהכרזה הרשמית לאורך השעה שלאחר מכן.

לעומת זאת, אם הלילה של דונלד טראמפ יתברר כמוצלח, התחנה הזו עשויה להתברר כלא דרמטית עבורו. כל המדינות שיסגרו את קלפיותיהן יוכרזו ליריבתו והוא ייאלץ להמתין שעה אחת נוספת למדינת אלסקה שאולי תביא אותו באופן רשמי אל מעל 270 האלקטורים הדרושים לניצחון. אם הלילה שלו יהיה מוצלח אפילו עוד יותר, נדע על ניצחונו מוקדם מכך.

מעבר למירוץ לנשיאות, עד השעה הזו נצפה לשמוע מרשתות הטלוויזיה מוסרות את ההכרזות שלהן לגבי השאלה איזו מפלגה תשלוט בסנאט ואיזו מפלגה תחזיק בבית הנבחרים. עם כל הכבוד לנשיא/ה הבא/ה, הנשיאות מהווה רק חלק מרשויות השלטון האמריקניות בעוד החלק האחר והלא-פחות משמעותי הוא הקונגרס.

לקראת השעה 07:00 או 08:00, בהתאם להתנהלות הלילה, יתקיימו כנראה נאומי ההפסד והניצחון (בהנחה שליל הבחירות שלפנינו יתאם למסורת). לקראת השעה הזו של הלילה, עייפים ומותשים, כנראה שכולנו נוכל להסכים על דבר אחד - התקווה שהלילה הזה יתנהל על מי מנוחות, יציג תוצאה ברורה ולא יוביל את אמריקה ואותנו לימי חוסר וודאות.

סגירת הקלפיות בשעה 06:00

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר