היסטוריה באמריקה: דונלד ג'ון טראמפ זכה במירוץ לנשיאות ארצות הברית



האשכול המקורי ברוטר - http://rotter.net/forum/scoops1/359168.shtml

בפעם הראשונה מאז ימיו של דווייט אייזנהאואר ייכנס אל הבית הלבן בארצות הברית אדם שלא החזיק בשום משרה פוליטית טרם זכייתו בבחירות לנשיאות - דונלד טראמפ. איש העסקים, אישיות הבידור, איל הנדל"ן, כוכב הטלוויזיה והאאוטסיידר המוחלט הצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולקבוע היסטוריה יוצאת דופן בתום מערכת בחירות חסרת תקדים עם זכייתו במירוץ נגד כל הסוקרים, הפרשנים, הממסד, התקשורת וכל היריבים הפוליטיים. הוא יכהן ב-4 השנים הקרובות כנשיא המעצמה הגדולה בימי חיינו.

לפי מפת האלקטורים הנוכחית עשוי המועמד הרפובליקני הנבחר להחזיק ב-305 אלקטורים לעומת 233 ליריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. ההכרזה על הניצחון שלהלן מגיעה משילוב נתונים של ההכרזות של רשת Fox News ושל סוכנות הידיעות AP. על אף המידע הזה, עדיין לא בוצעה הכרזה רשמית של כל אחד מכלי התקשורת האלה בנפרד אך היא תגיע כנראה בקרוב. בכל מקרה, לא ברור האם שני המועמדים יצאו אל קהל תומכיהם במטות המפלגות שלהם בניו יורק כדי להתייחס לתוצאות עוד בשעות הקרובות.

ניצחונו של טראמפ במירוץ לנשיאות הוא רק חלק מהגל הרפובליקני שהוביל לניצחונם הנדיר בלילה החולף גם במלחמה על השליטה בקונגרס - הן בבית הנבחרים והן בסנאט. זו תהיה הפעם הראשונה מאז שנת 2002 שהמפלגה הרפובליקנית תחזיק בכל מוסדות השלטון, וזאת דווקא אחרי מערכת בחירות שגררה את המפלגה לקרבות בוץ וכמעט קרעה אותה לגזרים. בכך המהפך לא ייגמר, גם הזרוע האחרונה של רשויות השלטון, הרשות השופטת, עשויה להשתנות עקב כך לעשרות השנים הבאות.

השבעתו של דונלד טראמפ לנשיאות, כמו גם פרידתו של הנשיא המכהן ברק אובמה מהבית הלבן אחרי שמונה שנים לא פחות היסטוריות, צפויה להיעשות בוושינגטון די סי ביום שישי ה-20 בינואר 2017 בשעה 12:00 (וב-19:00 בערב לפי שעון ישראל).

אמריקה, עד כמה שאפשר להעריך כעת, צועדת לעידן חדש.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר