Recents in Beach

כמה אמריקנים (וישראלים) צפו בשידורי ליל הבחירות ההיסטורי?



לפי נתוני הצפייה הרשמיים שפורסמו בשעות האחרונות בארצות הברית צפו בכל רשתות הטלוויזיה האמריקניות הגדולות קרוב ל-70 מיליון איש במהלך החלק המרכזי של ליל הבחירות המסעיר לנשיאות ביום שלישי האחרון. לשם השוואה, בשידור המרכזי של בחירות 2012 צפו כ-60 מיליון איש ובשידורי הבחירות של 2008 צפו למעלה מ-70.

בביטוי "החלק המרכזי" של השידור הכוונה לשעות הפריים טיים שבין 20:00 ל-23:00 ולא לכל שידורי ליל הבחירות הארוך. לכן ההשוואה בין נתוני הצפייה בשנה הזו לשנים קודמות מעט בעייתית בהתחשב בעובדה שב-2012 וב-2008 באה ההכרזה על המנצח בבחירות בשעה 23:15 ו-23:00 בהתאמה והמתח אז היה בשיאו, לעומת מערכת הבחירות הנוכחית שהביאה לנו את ההכרזה הסופית על המנצח רק בסביבות השעה 02:30 לפנות בוקר (הכל שעון מקומי).

רשת החדשות CNN הייתה הנצפית ביותר במהלך החלק המרכזי ומיד לאחריה נעמדה הרשת המתחרה Fox News. במקומות הבאים נעמדו בסדר הרגיל רשתות הברודקאסט, NBC בראש, ABC לאחר מכן ו-CBS אחרונה. רשת החדשות MSNBC התייצבה במקום האחרון מבין הרשתות הגדולות, קצת מעל רשת FOX בברודקאסט שסגרה את הטבלה.

נתוני הצפייה המפורטים


ערוצי החדשות20162012200820042000
CNN13,258,0009,251,00012,292,0006,200,0005,800,000
Fox News12,112,00011,453,0009,027,0008,100,0002,400,000
MSNBC5,945,0004,666,0005,888,0002,800,0003,000,000
רשתות הברודקאסט20162012200820042000
NBC11,152,00012,120,00012,018,00015,700,00018,400,000
ABC9,236,00010,520,00013,135,00013,700,00014,800,000
CBS8,088,0007,920,0007,829,00010,100,00013,000,000
FOX4,196,0004,930,0005,137,000- - - - -4,300,000

במבט כולל על שידורי ליל הבחירות לאורכם, החל מהשעה 19:00 בערב ועד 03:00 לפנות בוקר הצליחה רשת החדשות Fox News להחזיק יותר צופים ערים מכל המתחרים האחרים, הרבה מזה כנראה בזכות העובדה ששידור ליל הבחירות שלהם היה קולח ודרמטי במידה רבה יותר מאשר השידור המאוד-זהיר של כל הרשתות האחרות.

פוקס ניוז היא זו שהכריזה בתום המירוץ הצמוד על ניצחונה הדרמטי של הילרי קלינטון בוירג'יניה, הכרזה שעוד העניקה תקווה למטה של המועמדת הדמוקרטית בשלב האופטימי מבחינתם של הלילה אחרי כל המדגמים הגרועים מהמדינות המתנדנדות, ופוקס ניוז היא זו שהכריזה על ניצחונו ההיסטורי של דונלד טראמפ בויסקונסין, במה שלמעשה סיים וסיכם את הלילה. מבין כל הרשתות, Fox News היא גם הראשונה שהכריזה על ניצחונו של טראמפ במירוץ לנשיאות.

במהלך השידור המורחב צפו כ-12.2 מיליון איש ברשת Fox News, כ-11.2 ברשת CNN וכ-5.2 מיליון צופים ברשת MSNBC. בשעת ההכרזה על המנצח, 02:00 עד 03:00, צפו כ-9.8 מיליון איש ברשת Fox News, כ-6.5 ברשת CNN וכ-2.9 ברשת MSNBC. מהנתונים הללו אפשר ללמוד כיצד דמוקרטים רבים, שכמובן מעדיפים לצפות בשני ערוצי החדשות הליברליים יותר, העדיפו לקראת סיום הלילה פשוט ללכת לישון. אולי קיוו שזה מה שיציל אותם.



וכמה ישראלים?


גם בישראל הקדישו ערוצי הטלוויזיה שעות על גבי שעות לסיקור מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. שלושת הערוצים הגדולים - ערוץ 2, ערוץ 10 וערוץ 1 - סיקרו את התוצאות לאורך כל הלילה עד לשעת ההכרזה על המנצח.

לאורך כל הלילה שלט ערוץ 2 בטבלת הרייטינג המקומית ובחלק המרכזי של שעות הלילה, בין 02:00 ל-05:00 (ובארה"ב: בין 19:00 ל-22:00) קיבל הערוץ רייטינג של 3.5% בקרב משקי הבית באוכלוסייה היהודית לעומת 2.0% לערוץ 10 ו-0.3% בלבד לערוץ 1. בחלק השני של השידור, בין 05:00 ל-08:00 (ובארה"ב: בין 22:00 ל-01:00), זכה ערוץ 2 למגנט את המסך 8.2% ממשקי הבית לעומת 4.6% לערוץ 10. החלק השלישי של השידור, כולל רגעי ההכרזה הרשמיים והלא רשמיים על בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות, הניב לערוץ 2 רייטינג של 8.3% לעומת 4.8%. בחלק השני והשלישי יחדיו צפו בערוץ הראשון רק 1.0% ממשקי הבית היהודיים.

נתוני הצפייה המפורטים


שעה / ערוץ02:00-05:0005:00-08:0008:00-11:00
רייטינגצופיםרייטינגצופיםרייטינגצופים
ערוץ 23.5%77,4008.2%154,4008.3%183,500
ערוץ 102.0%38,6004.6%81,0004.8%90,500
ערוץ 10.3%5,4001.0%19,300

תגובות לכתבה

0 תגובות