כמה אנשים צפו בנאום הראשון של דונלד טראמפ לפני הקונגרס?

נאומו הראשון של דונלד טראמפ בפני מושב משותף של שני הבתים בקונגרס האמריקני שנערך אתמול (שלישי) הצליח לעניין לפחות 43.4 מיליון אמריקנים, כך לפי נתוני הרייטינג הראשוניים שהתפרסמו הערב.

את רוב הצופים הביא ערוץ החדשות Fox News שכינס מול המסך שלו כ-10.8 מיליון צופים, לאחריו ערוץ CNN עם כ-3.9 מיליון צופים וערוץ MSNBC עם כ-2.7 מיליון איש. בכל רשתות הברודקאסט הגדולות יחדיו צפו יותר אנשים מבערוצי החדשות בכבלים ביחד, בעוד רשת NBC זכתה לכ-9.1 מיליון צופים, רשת CBS לכ-7.2 מיליון צופים ורשת ABC לכ-6.1 מיליון צופים.

בחישוב הכללי מדובר בנתון צפייה נמוך יותר מאשר סך הצופים בנאומו הראשון של ברק אובמה לפני הקונגרס בשנת 2009 שהניב 52.4 מיליון צופים, בנתון גבוה יותר מזה של ג'ורג' בוש בשנת 2001 שהביא 39.8 מיליון צופים, ונמוך בהרבה מנאומו הראשון של ביל קלינטון לפני הקונגרס בשנת 1993 שקיבל 66.9 מיליון צופים בכל רשתות הטלוויזיה שהעבירו אותו בשידור חי.

באופן טבעי כל הנתונים לעיל מתייחסים אך ורק לצפייה בטלוויזיה ולא כוללים את מיליוני האנשים שאולי צפו בנאום דרך אתרי האינטרנט. עם זאת, מדד הרייטינג הטלוויזיוני הוא היחידי שיכול לומר לנו כמה אמריקנים צפו בנאום ללא אותם מיליוני סקרנים ברחבי העולם שהתעניינו גם הם במאורע.

צריך לציין שזה לא היה נאום "מצב האומה" רגיל, הרי טראמפ זה עתה נכנס לתפקידו ואין לו על מה לדווח לאומה האמריקנית, אך זהו נוהג שנשיא ארה"ב נושא נאום מיוחד בשנתו הראשונה בתפקיד בפני מושב משותף של הסנאט ושל בית הנבחרים שבו הוא פורס את חזונו לתקופת נשיאותו.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר