בזכות טראמפ "סאטרדיי נייט לייב" רושמת שיאי רייטינג של 20 שנה

סאטרדיי נייט לייב שוברת שיאים


אין אף דרך אחרת להסביר את מקפצת הרייטינג הגדולה שחוותה תוכנית הסאטירה האמריקנית "סאטרדיי נייט לייב" בתקופה האחרונה מאשר לזקוף אותה לזכותו של דונלד טראמפ והעידן החדש שהוא הביא עמו אל הבית הלבן.

במהלך השבועות האחרונים נהנתה התוכנית מנתוני צפייה גבוהים למדי וחריגים שעד כה הביאו להכתרת העונה הנוכחית שלהם, ה-42 במספר, לנצפית ביותר מאז העונה של השנים 1994/95. שיא של למעלה מ-20 שנה. מעל 10 מיליון אמריקנים צפו בתוכנית בממוצע בשבועות האחרונים ומדי שבת היא נהייתה התוכנית הנצפית ביותר בטלוויזיה (בהתחשב בשעת השידור, 23:35 עד 01:05 בלילה, מדובר בהצלחה). גם בקרב נתוני הרייטינג בגילאי 18-49, המדד שעל פיו מתומחרות הפרסומות, שוברת התוכנית שיאים.


העידן החדש של טראמפ הוביל לשורת חיקויים חדשים עבור האנשים המרכזיים שמלווים את האומה האמריקנית מאז כניסתו של הממשל לפעולה. השחקן הקומי אלק בולדווין הצטרף אל התוכנית על תקן אורח שמבצע את כל החיקויים של דונלד טראמפ, ובשבועיים האחרונים הצטרפה גם הקומיקאית מליסה מקארתי בחיקוי יוצא דופן לדובר הבית הלבן שון ספייסר. בין לבין הפך החיקוי של קליאן קונווי בידי חברת הצוות קייט מקינון לשם דבר וכך גם החיקוי של סטיב באנון כדמות שטנית בעלת קול מעוות ששולטת בפועל.

בתור תוכנית שעלתה למסכים בשנת 1975, זו הייתה ועודנה תוכנית הבידור המרכזית של ארצות הברית. ולמרות כל כך הרבה שינויים בתרבות האמריקנית, הצליחה התוכנית הזו דרך קבע לשמור על רלוונטיות ועל פנייה אל הקהל הצעיר והמבוגר כאחד. מדי שנים מעטות אמנם נקלעת התוכנית למשבר ולהידרדרות בנתוני הצפייה, שבאופן מיידי מובילים לדברי הספד אודותיה, אך היא תמיד מצליחה להפתיע מחדש. וכך גם קרה הפעם לאחר מספר עונות חלשות במיוחד שהביאו רבים לתהות אודות עתידה.

התוכנית מתבססת מדי עונה על קאסט שחקנים קבוע ועל מנחה אחד מתחלף. אלק בולדווין מעולם לא היה חבר צוות של התוכנית, וגם בעונה הזו הוא מגיח עם חיקויו לדונלד טראמפ על תקן אורח בלבד, אך אתמול הוא קיבל את הזכות להנחות את התוכנית כולה לצד המנחה המוזיקלי אד שירן והוא הופיע בכל המערכונים השונים שהוצגו בתוכנית ושלשם שינוי לא נגעו לטראמפ. לא זו בלבד שהפרק הספציפי של אתמול שבר שיא רייטינג של 6 שנים והפך להיות התוכן בעל הרייטינג הגבוה ביותר בשבוע כולו במשדרי הפריים-טיים (למעט הסופרבול), הפרק סימן שיא פנימי לאחר שאלק בולדווין הנחה את התוכנית כבר 17 פעמים - הגבוה אי פעם בתולדות התוכנית.

שני הקטעים שלעיל ושלהלן לקוחים מהפרק של שבוע שעבר:



כל שנייה נחשבת


זו תהיה אירוניה יוצאת מגדר הרגיל אם המועמד שנבחר לנשיאות ארצות הברית באמצעות קריאת תיגר על הגלובליזציה יצליח להוביל, כתגובת נגד למהלכיו, לאחד משיתופי הפעולה הגלובליים המדהימים ביותר שנראו בטלוויזיה העולמית.

מדובר בתחרות ה"מי שנייה?" שהחל נפוץ על פני הגלובוס לאחר שדונלד טראמפ נשא את נאום ההשבעה שבו הוא הבטיח כי מעתה והלאה הוא ישים את "אמריקה ראשונה". מדינות רבות ברחבי אירופה ובעולם, על תוכניותיהן הסאטיריות, חשו, מן הסתם, שאולי להן שמור המקום השני והחלו להפיץ בזו אחר זו סרטונים שבו הן מציעות עצמן כמועמדות למקום השני לאחר ארצות הברית.

אחת מתוכניות הסאטירה בהולנד אמנם הייתה הראשונה, אך הסאטיריקנים בגרמניה הם אלו שלקחו את הרעיון לשלב הבא ולמעשה "אתגרו" את מדינות אירופה ואת מדינות העולם להפיק סרטוני סאטירה תואמים במסגרת תחרות טלוויזיונית חובקת עולם. הגרמנים אפילו בנו אתר אינטרנט לתחרות תחת הכותרת "Every Second Counts" שריכז את כל הסרטונים. להלן:

everysecondcounts.eu


בארץ הקודש לא נותרו בצד, ובתור אחת המדינות שבלאו הכי נחשבת בעלת ברית קרובה של ארצות הברית זכתה ישראל להפקה של שני סרטונים כאלה המציעים לדונלד טראמפ להציב את ישראל במקום השני אחרי ארצות הברית שבמקום הראשון.

תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן" הפיק את הסרטון הסאטירי הראשון והפיץ אותו ברשתות החברתיות, אך הוא לא תאם לתבנית הקבועה של כל הסרטונים מהמדינות האחרונות ובכל מקרה הוא לא "נשלח" באופן רשמי לתחרות שיצרו הגרמנים. רק לאחר כמה ימים, אתמול, הצטרפה גם התוכנית "גב האומה" של ערוץ 10 לתחרות לאחר שהיא שלחה באופן רשמי את הסרטון שלה לאתר הגרמני המרכז את התחרות. הסרטון הועלה לשם עם הכתוביות באנגלית, וכך זה נראה בגרסה עם הכתוביות בעברית:



ערוץ החדשות הישראלי באמריקה


אם לתושבי אמריקה אין מספיק ערוצי חדשות, החל ממחר בבוקר הם צפויים ליהנות מאחד נוסף וחדש - ערוץ i24News.

ערוץ החדשות הישראלי, שנוסד על ידי איש העסקים והתקשורת פרנק מלול, יעלה לשידור בארה"ב מחר (שני) באחת מחברות הכבלים האמריקניות וינסה את מזלו בפנייה אל קהל חדש עם תכנים שיותאמו במיוחד עבורו. הערוץ יהיה נגיש לכ-5 מיליון בתי אב בעשרים מדינות שונות בארה"ב באמצעות חברת הכבלים Altice שממוקמת במקום הרביעי ברשימת מפעילי הכבלים הגדולים שם ובמקום ה-8 ברשימת המפעילים שכוללים גם את חברות הלוויין וחברות הטלפוניה המפיצות שידורי טלוויזיה. חברה הכבלים האמריקנית הזו נמצאת בבעלותו של איש העסקים פטריק דרהי שהוא גם בעליו של ערוץ i24News ושל חברת הכבלים הישראלית HOT.

הכניסה לשוק האמריקני לא תהיה ענקית במיוחד אלא תחל ב"קטן". לא יהיה מדובר בהקמה של ערוץ בגרסה חדשה לקהל האמריקני, אלא בהעברה ישירה של הערוץ i24News דובר האנגלית בגרסתו הנוכחית רק בתוספת 3 תוכניות ייחודיות שישודרו לקהל האמריקני בשעות הפריים-טיים שלו בין 18:00 ל-22:00 בערב לפי שעון החוף המזרחי (ובשעות הלילה על פי שעון ישראל ואירופה). את השידורים הללו יובילו שני הטאלנטים דיוויד שוסטר ומישל מקורי - שוסטר יגיע מ"אל ג'זירה" ומקורי תגיע מערוץ החדשות הסיני. מעבר לכך הערוץ הקים משרדים בניו יורק ובוושינגטון הבירה וגייס עשרות עובדים להפקת רצועות השידור הללו.

תחום ערוצי החדשות בארה"ב פורה במיוחד. מעבר לערוצים הגדולים MSNBC, CNN, Fox News, מופצים בארה"ב עוד ערוצי חדשות רבים מרחבי העולם שמתחרים על דעת הקהל המקומית. עובדה זו הייתה אחת הסיבות לכניסתו, וכנראה גם לכישלונו, של ערוץ החדשות "אל ג'זירה אמריקה" שניסה להשפיע על הציבור עד לסגירתו. כעת, כפי הנראה, הגיע תורם של הישראלים.



עיתונאים מול שקרים


כמות השקרים-שניתן-להוכיח-אותם-בקלות ההולכת וגדלה שמופצת בשם הבית הלבן כלפי הציבור האמריקני, בה בעת שאותו הבית הלבן והעומד בראשו מאשימים את התקשורת שמדווחת עליהם שהיא בעצמה "פייק ניוז", הובילה עיתונאים רבים בארצות הברית לחוש צורך להגן על מקום העבודה שלהם. בחזית נעמדו עיתונאי CNN שסופגים מצד טראמפ יותר מכולם.

מגיש החדשות הוותיק שלהם אנדרסון קופר הופיע בתוכנית הלילה של סת' מאיירס ברשת NBC וסיפר שם כיצד מרואיינים שלו קיבלו הודעות מדונלד טראמפ בשידור חי בזמן שהוא ראיין אותם - הוכחה לדבריו עד כמה טראמפ "מכור" לצפייה בערוץ. "הוא צופה בי ב-CNN יותר מאשר אמא שלי", אמר אנדרסון. מגיש חדשות אחר, ג'ייק טאפר, התארח בתוכנית הלילה של סטיבן קולבר וענה באופן מובהק "אני לא חושב שלמישהו אכפת" לשאלה כיצד המתקפות מהבית הלבן כנגדם משפיעות עליהם.

ההופעות שלהם בתוכניות הלייט-נייט מגיעות לאחר שבתקופה האחרונה האשים טראמפ את CNN ואת יתר אמצעי התקשורת בכך שהם לא סיקרו אירועי טרור ואף הפיץ רשימה של אירועים שלא סוקרו לטענתו - האשמה שקרית ורשימה מסולפת שבה הופיעו אירועים שסוקרו בזה אחר זה; הוא תקף אותם על כך שהם לא מדווחים כי מספר מקרי הרצח בארה"ב נמצא בשיא של 47 שנה - נתון שהפוך לגמרי מנתוני ה-FBI המדברים על שפל של 57 שנים; הבית הלבן טען שקליאן קונווי החליטה לא השתתף באחת התוכנית של CNN מרצונה - בעוד היא מעולם לא הוזמנה לשם... (וכו': לטראמפ אין חלוק - הוכח שיש לו; "טבח באולינג גרין" שמעולם לא התרחש; חסימת המוסלמים שמעולם לא הוגדרה חסימה; טענות על זיופי בחירות בהיקף נרחב בלא שום הוכחה ובסתירה למחקרים בנושא; ועוד...)

כפי שניתן לראות בוידאו שלהלן, נראה שהעיתונאים בארה"ב עדיין לא יודעים האם השקרים האלה מופצים מתוך כוונה מתוחכמת להישאר בכותרות או להסיח את הדעת מנושאים אחרים, או שפשוט מדובר בסתם שקרים.




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/382084.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר