לראשונה זה 17 שנה Fox News מפסידים ל-MSNBC

לראשונה זה 17 שנה Fox News מפסידים ל-MSNBC


בראש ובראשונה, הרגעה והבהרה: ערוץ החדשות Fox News הוא עדיין ערוץ החדשות הנצפה ביותר באמריקה ואחד מערוצי הכבלים הנצפים ביותר שיש. לעתים הוא אפילו עוקף את ערוצי הספורט הפופולריים ואת ערוצי הפרימיום המפורסמים האחרים.

אלא ש"נצפה" זה לא בהכרח "מרוויח" כאשר הצופים אינם מגיעים מקטגוריית קהל היעד המבוקש.

לפי נתוני הרייטינג בגילאי 25 עד 54, הנתונים שעל פיהם מתומחרים הפרסומות בערוצי החדשות בכבלים, הפסיד ערוץ Fox News השמרני את המקום הראשון בטבלאות הרייטינג בחודש מאי החולף לערוץ החדשות הליברלי MSNBC שלראשונה מזה 17 שנה הגיע למקום הראשון בין ערוצי החדשות. פוקס, שכבר עתה סובלת מתדמית של ערוץ חדשות לקשישים נרגנים הולכת ומאבדת יותר ויותר צעירים שאינם בוחרים בה למקור החדשות הראשוני שלהם וכתוצאה מכך היא גם מפסידה הון רב בשל שיטת תמחור הפרסומות.

אבל זה ממש לא רק קהל צעיר. גם על פי נתוני הצפייה הכלליים הפסידה פוקס ניוז צופים רבים לאורך השבועות החולפים ובתקופה האחרונה היא אפילו אינה מצליחה לחצות את רף ה-3 מיליון צופים בפריים טיים לעומת ה-5 עד 6 מיליון צופים שהיא קיבלה בתקופה שבה דונלד טראמפ נכנס לתפקידו או בתקופת הסיקור של מערכת הבחירות לנשיאות. בשעות המרכזיות, ב-21:00 וב-22:00, היא כבר מפסידה דרך קבע בנתוני הרייטינג הכלליים לערוץ MSNBC כפי שאפשר לראות בטבלה שלהלן מיום שישי האחרון:



מה גורם לצניחה במספר הצופים? אפשר לצאת מנקודת הנחה ששמרנים רבים איבדו את הסיבה לצפות בחדשות בתקופה האחרונה עקב השערוריות סביב דונלד טראמפ, ושחוויית הצפייה שלהם בחדשות, שבוודאי רוממה אותם כשדונלד טראמפ נכנס לתפקידו והביא איתו שינוי לאמריקה ביחס לשלטון הקודם, כבר אינה מטיבה עמם בזמן האחרון. לפי הסברה הזאת השמרנים נטשו את פוקס בין אם בגלל שלא נוח להם לשמוע את החדשות סביב טראמפ או דווקא משום שהם חשים כי הם לא מקבלים בפוקס את כל הסיפור.

סברה נוספת תיגע מן הסתם לשערוריות שהעסיקו את פוקס בשנה האחרונה. לבד ממייגן קלי שעזבה, גרטה ואן ססטרן שברחה, גרטשן קרלסון שפרשה, רוג'ר איילס שפוטר (ובינתיים מת) וביל אוריילי שהועזב, ממשיכה פוקס להתמודד כרגע גם עם חרם פרסומות חדש כנגד שון האניטי, הכוכב האחרון שלה, ועם התחזקותה המטאורית של המתחרה הלוהטת מ-MSNBC רייצ'ל מאדו.

ובערוץ החדשות הליברלי בהחלט שמחים. רייצ'ל מדאו אכן רשמה לאחרונה זינוק של עשרות אחוזים בנתוני הרייטינג שלה והיא מרימה יחד עמה את כל לוח הפריים טיים שלהם. לא מפתיע, אם כן, שממש היום דווח כי ב-MSNBC חתמו על חידוש חוזהו של הנשיא שלהם פיל גריפין שגם הוא זוקף חלק מהזינוק בצפייה לזכותו. אחת הסיבות לזינוק של הערוץ כולו, גם מחוץ לשעות הפריים טיים, טמונה בעובדה שלראשונה רואה גריפין צורך להשמיט את המילה "ליברלי" מתיאור הערוץ. עם צירופה של גרטה ואן ססטרן מפוקס, עם הדיווחים העקשניים על כך שהערוץ עשוי להיפרד השבוע מהליברל הגדול ביותר שלהם לורנס אודנל, ועם הדגש שהם מתחילים לשים על חדשות הארד-קור ולא על תוכניות דעה - מנסה גריפין למצב את MSNBC כערוץ חדשות לכלל הציבור ולא רק לשמאל האמריקני.



סקוט פלי עוזב את המהדורה המרכזית של רשת CBS


מגיש החדשות האמריקני המפורסם סקוט פלי עוזב את מהדורת החדשות בהגשתו ברשת CBS, ה"איבנינג ניוז", כך דיווח עיתון ה"ניו יורק פוסט". הפרישה הזו באה בהפתעה והיא לא הוסברה בדיווח, אך כן פורסם כי בין פלי לבין מנכ"ל הרשת היו קיימות מחלוקות. נוסף על כך, נתוני הצפייה במהדורה שבהגשתו נמוכים למדי והעובדה שהוא נותר דרך קבע במקום השלישי בטבלאות הרייטינג לבטח תרמו להחלטה של הרשת שלא להאריך את החוזה שלו. עם זאת, פלי יישאר כחלק מצוות תוכנית התחקירים "שישים דקות".

לכל הסיבות האפשריות האלה לפרישתו מהתפקיד אפשר להוסיף את העובדה שפלי, בניגוד למורשת ההגשה האובייקטיבית של הרשתות הגדולות בארה"ב, לא מנע בדיווחיו ביקורת גלויה על דונלד טראמפ ועל מעשיו. בשיא האירועים, כאשר טראמפ טען שפיגוע טרור (שלא התרחש) לא סוקר באמצעי התקשורת טען פלי בפתח המהדורה המרכזית כי הצהרותיו "מנותקות מהמציאות". ברשתות הברודקאסט, להבדיל מבערוצי החדשות בכבלים, אמירה כזו בלתי מתקבלת על הדעת והיא מיד חוללה סערה.

מהדורת החדשות המרכזית של רשת CBS היא זו שהמציאה את עולם החדשות בטלוויזיה. מאז שהיא עלתה לשידור בחודש מאי 1948 היא ליוותה את ההיסטוריה האמריקנית המתהווה לאורך שבעה עשורים ובזמניה הגדולים היא הייתה מהדורת החדשות הנצפית ביותר בארצות הברית. האדם המזוהה ביותר עם המהדורה וזה שהטביע עליה את חותמו, וולטר קרונקייט, היה נחשב לאורך כל שנותיו בתפקיד בין 1962 ל-1981 למגיש החדשות האמין ביותר באמריקה. מחליפו, דן ראת'ר, היה מגיש החדשות לתקופה הארוכה ביותר בטלוויזיה האמריקנית מאז 1981 ועד 2005. מחליפתו שלו, קייטי קוריק, הייתה האישה הראשונה שהגישה בגפה מהדורת חדשות לאומית. פלי, שירש אותה בשנת 2011, היה עד כה הוותיק שבין שדרי החדשות ברשתות הברודקאסט האמריקניות.

במהלך השבוע החולף השיגה מהדורת ה"איבנינג ניוז" של CBS עם סקוט פלי כ-6.2 מיליון צופים מדי ערב בשעה 18:30. מהדורת ה"נייטלי ניוז" של NBC עם לסטר הולט השיגה כ-7.8 מיליון צופים בממוצע ומהדורת ה"וורלד ניוז" של ABC עם דיוויד מיור השיגה בתקופה הזו ממוצע של כ-7.5 מיליון צופים. יחדיו זוכות המהדורות האלה עדיין לכ-20 מיליון צופים מדי ערב.



מייגן קלי עולה לאוויר ברשת NBC


ביום ראשון הקרוב, אחרי מספר חודשים של חופשה כפוייה, תשוב העיתונאית המפורסמת מייגן קלי לאוויר לראשונה תחת רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC בתוכנית טלוויזיה חדשה בהגשתה - "יום ראשון בערב עם מייגן קלי".

התוכנית החדשה של קלי, שתישא אופי מגזיני ולא חדשותי, תשודר מדי שבוע ביום ראשון בשעה 19:00 בערב (לפי שעון ארה"ב) בכל תחנות הטלוויזיה של רשת NBC. התוכנית תתמקד בכתבות חוץ ובראיונות מיוחדים והיא תישען עקב כך על שורת כתבים מיוחדים שישתתפו בה. בשל שעת השיבוץ הייחודית בפריים טיים של ימי ראשון היא תיאלץ להתחרות מול תוכנית התחקירים המפורסמת "60 דקות" ברשת CBS שהשנה מציינת 50 שנים רצופות שבהן היא נמצאת ברשימת עשר התוכניות הנצפות ביותר בטלוויזיה.

מראש החליטו ב-NBC להריץ את התוכנית של קלי לתקופה קצובה בלבד. בסתיו הקרוב תשוב ליגת הפוטבול לפעילותה ובחורף יתקיימו המשחקים האולימפיים שישתלטו על לוח השידורים של יום ראשון ולכן תוכניתה של קלי תרד מהאוויר. בתקופה הזאת היא תנדוד לרצועת הבוקר עם תוכנית חדשה בהגשתה שתשודר מדי יום בשעה 09:00 מיד לאחר תוכנית הבוקר המפורסמת "טודיי".

יש לציין שלהסכם הזה הגיעה קלי עם NBC לאחר שהיא בחרה לעזוב את ערוץ החדשות Fox News בתחילת השנה.



קאתי גריפין עפה מערוץ CNN


ובשולי הדברים דווקא הידיעה שעשתה רעש יותר מכל ביממה האחרונה - הקומיקאית המופרעת קאתי גריפין עפה מערוץ החדשות CNN לאחר צילום מזעזע שבו היא נושאת את "ראשו" הכרות והמדמם של דונלד טראמפ.

"קומיקאית בערוץ חדשות?", תשאלו את עצמכם. לגריפין לא היה שום תפקיד רשמי בערוץ CNN מלבד נוהג אחד שהפך לקבוע בעשור האחרון והוא הצטרפותה לשידורי הערוץ בליל השנה החדשה. מדי שנה ב-31 בדצמבר היא הייתה הופכת להיות הסייד-קיק של מגיש החדשות אנדרסון קופר למשך מספר שעות והם היו משדרים ביחד מהטיימס סקוור עד לבואה של השנה החדשה. השניים היו מתבדחים זה עם זה ומגחכים זה על חשבון זה במה שדווקא הוביל את טבלאות הצפייה. כעת, על אף שגריפין בחרה באופן חריג להרגלה להתנצל על האירוע ועל אף שעד דצמבר יעבור זמן רב, ב-CNN החליטו לסיים את ההתקשרות עמה לקראת הסילבסטר הבא.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר