טראמפ פותח באופן רשמי את בחירות 2020

במרחק של מעל לכשנתיים וחצי ממערכת הבחירות לנשיאות של שנת 2020 החליט דונלד טראמפ למנות לעצמו מנהל חדש לקמפיין הבחירות הרשמי שלו לנשיאות - את בראד פרסקייל שנחשב ל"גורו" של העולם הדיגיטלי, ושניהל עבורו בהצלחה את קמפיין הבחירות במדיה החדשה במירוץ לנשיאות האחרון שנערך לאורך שנת 2016.

בכך, למעשה, פותח טראמפ באופן פורמלי את מסע הבחירות החדש שלו לנשיאות, במרחק 980 יום ממועד הבחירות. עם זאת, את הטפסים הרשמיים לפתיחת הקמפיין הגיש טראמפ כבר מיד לאחר כניסתו אל הבית הלבן וכוונתו להתמודד על כהונה שנייה הייתה די ברורה לאורך השנה הראשונה שלו בתפקיד. יש לציין שאתר "דראדג' ריפורט" הוא זה שפרסם את הידיעה הזו לראשונה, ויתר אמצעי התקשורת הצליחו לאמת אותה מיד לאחר מכן.



בראד פרסקייל, מנהל הקמפיין המיועד, ניהל בבחירות 2016 את התחום הדיגיטלי במטה הבחירות של טראמפ, והוא נהג לטעון ש"טראמפ ניצח בזכות הפייסבוק". חשבון הטוויטר שלו אמנם עזר לו להפיץ את המסר שלו להמונים, טען פרסקייל, אך דווקא הפייסבוק מיקד את שינוע המצביעים לרמה הספציפית. "כעת אני יכול למצוא 15 אנשים בפנהנדל של פלורידה", הוא אמר בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS כשנה לאחר הבחירות. השימוש הזה בפרסום פוליטי בפייסבוק, להבדיל מפרסום בטלוויזיה, אינו מוגבל על ידי רגולציה וספג בשל כך ביקורת אודות הפצת "פייק ניוז".

בהודעה הרשמית שפרסם מטה הבחירות של טראמפ נאמר כי פרסקייל ימשיך להוביל את האסטרטגיה הדיגיטלית עבור הקמפיין ועבור המפלגה הרפובליקנית. בנוסף, נאמר בהודעה שקמפיין הבחירות של טראמפ יחל להיות מעורב גם בבחירות אמצע הקדנציה של 2018 באמצעות אספקת תמיכה למועמדים הרפובליקניים השונים.

על הדרך אפשר לציין שטראמפ נהנה בעת האחרונה מעלייה מסויימת באחוזי התמיכה בו ואף מירידה מתונה בשיעור המתנגדים לו על פי ממוצעי כל הסקרים שאחריהם עוקב האתר "RealClearPolitics". בסקר היומי של מכון "רסמוסן" נהנה טראמפ בימים האחרונים מאחוזי תמיכה חיוביים, 50% תומכים מול 48% מתנגדים, וזוהי הפעם הראשונה שהוא זוכה לתוצאה כזו בסקר כל שהוא מאז חודש מרץ 2017. ביתר הסקרים, ובממוצע הסקרים הכולל, עדיין מביעים רוב הנשאלים חוסר שביעות מתפקודו כפי שניתן לראות זאת בתרשים שלהלן:

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר