משחק הסופרבול רשם שיא שלילי מאז תחילת העשור

משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית אמנם הביא לרשת NBC (ביום ראשון) כמות צופים אימתנית כפי שקורה בכל שנה, אך הוא גם רשם שיא שלילי שלא נראה כמוהו בכל השנים האחרונות לפי נתוני הרייטינג הסופיים.

בסך הכל צפו בשידור, שנמשך כארבע שעות, 103.4 מיליון בני אדם ברחבי ארצות הברית בכ-47.4% ממשקי הבית האמריקניים שמהווים 70% מנתח הצפייה באותה עת. אלה נתוני הצפייה הנמוכים ביותר למשדר סופרבול מאז שנת 2009, והם מתכתבים באופן מושלם עם הצניחה בשיעורי הצפייה במשחקי הליגה הסדירה של ה-NFL העונה. אם נוסיף לנתונים האלה את מספר הצופים בסטרימינג, 2 מיליון איש, עדיין יהיה מדובר בשיא שלילי למשדר הזה מאז תחילת העשור. עם זאת, זהו עדיין אחד מעשרת המשדרים הכי נצפים בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקנית.

בשנה שעברה שודר המשחק ברשת FOX והשיג 111.3 מיליון צופים ו-48.8% רייטינג במשקי הבית. לפני שנתיים שודר המשחק ברשת CBS והשיג 111.9 מיליון צופים ו-49%. לפני שלוש שנים שודר המשחק ברשת NBC ושבר שיא עם 114.4 מיליון צופים בכ-49.7% ממשקי הבית, במה שהיה לתוכנית הנצפית ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקנית.

המשחק, יש לציין, זימן קרב מרתק בין אלופת חטיבת NFC בליגה, פילדלפיה איגלס, לה זו הייתה הופעה שלישית במעמד הזה, לבין אלופת חטיבת ה-AFC, ניו אינגלנד פטריוטס, שזכתה בשנה שעברה באליפות בזכות קאמבק היסטרי ברגעים האחרונים. אמש, עם זאת, הובילו האיגלס על הפטריוטס לאורך כל המשחק, ודווקא ברגע היחידי במשחק שבו הצליחו החבר'ה מבוסטון להתעלות על אלה מפילי, שתי דקות לסיום, שמט הקוורטרבק שלהם טום בריידי את הכדור מידיו וחיסל את המהלך ההתקפי האחרון של קבוצתו. בכך נסללה הדרך עבור ניצחון היסטורי ראשון עבור האיגלס.



Netflix נגד NBC


אך מעבר לענייני המשחק, הסופרבול הוא יום חג טלוויזיוני. שום אירוע אחר לא יכול למשוך כל כך הרבה צופים בבת אחת ובזמן אמת אל מסך הטלוויזיה המסורתי, ואת המידע הזה יודעים היטב גם המפרסמים הגדולים בארה"ב שרוכשים דרך קבע משבצות שידור במהלך המשחק לטובת העלאת הפרסומות המושקעות ביותר שלהם. המשבצות הללו עולות סכומי עתק, והשנה "ספוט" בן 30 שניות היה שווה 7.7 מיליון דולר. למעשה, פרסומות הסופרבול המושקעות הם חלק בלתי נפרד משידור המשחק עצמו והם זוכים להתעניינות גוברת מדי שנה. היום, לדוגמה, חשפו יוטיוב כי כל הפרסומות ששודרו בסופרבול והועלו לאתר שלהם רשמו שיעור צפיות גבוה בכ-16% מהשנה שעברה.

חלק מהמפרסמים היו לא שגרתיים: נטפליקס, אמזון והולו. שלושתם אתרי סטרימינג שנחשבים מתחרים מרים מול הטלוויזיה על עתיד עולם המדיה ושלושתם אמורים להוות את האיום הגדול ביותר לרשתות הטלוויזיה הוותיקות. רשת NBC, משום מה, התירה להם ליהנות מהבמה הענקית שלה כדי לקדם את התכנים העתידיים שלהם, במה שגרם להרמת גבה. אמנם הפרסומות שלהם הכניסו ל-NBC כמה מיליוני דולרים בטווח הקצר אך הן קידמו את הגורמים שעלולים יום אחד לרקוד על מצבתה. אתר הולו שיבץ פרסומת לקידום הסדרה "Castle Rock" שתשודר אצלם בקיץ הקרוב ואתר אמזון קידם את הסדרה "Jack Ryan" שתופץ בפלטפורמה שלהם החל מסוף חודש אוגוסט.

מבין כולם הגדילו לעשות החבר'ה של נטפליקס ששידרו פרסומת שניסתה לערער עוד יותר את אחת המסורות הבולטות של שידורי הסופרבול - הצפייה בתוכן שמשודר לאחר המשחק. רשת NBC שיבצה אחרי המשחק את הסדרה הכי מצליחה שלה העונה, "This Is Us", כדי להקפיץ את הרייטינג שלה בתקווה שהיא תגדל להיות להיט מוצלח אף יותר ממה שהיא עתה. אבל רגעים לא רבים לפני סיום המשחק שידרה נטפליקס פרסומת שבו הבטיחה כי ממש לאחר המשחק היא תשחרר באתר שלה את סרט ההמשך של "Cloverfield" והזמינה את הצופים לעבור דווקא אליה. מעט מאוד אנשים הצליחו להבין מדוע אפשרה רשת NBC לפרסומת הזאת, שתפגע בתוכן שלה מיד לאחר המשחק, לעלות לשידור.

עם זאת, העובדה ששירותי הסטרימינג ביקשו לקדם את עצמם בטלוויזיה כנראה אומרת משהו על חוזקה, עדיין.



החיים עצמם


ובכל זאת - אל דאגה. רשת NBC ניצלה את כמות הצופים הענקית גם לטובתה ולקידום העצמי שלה. היא העלתה לאורך הלילה תשדירי פרסום רבים עבור משחקי החורף האולימפיים שיחלו בדרום קוריאה בשבוע הקרוב ושצפויים להביא לרשת אחוזי צפייה גבוהים מצד אלה שעוקבים אחרי הישגי הספורטאים האמריקנים בתחרויות הבינלאומיות. בתשדיר אחר, שמוצג כאן למטה, קידמה הרשת את כל תוכניות הפריים טיים הגדולות שלה בעונה הזו.

תשדיר נוסף הועלה כדי לקדם את מהדורת החדשות של הרשת, הנייטלי ניוז, שבשנה החולפת התדרדרה לראשונה מזה 20 שנה למקום השני בטבלאות הרייטינג לאחר פיטוריו של המגיש בריאן ויליאמס. תשדיר אחר ביקש לקדם את תוכנית הבוקר של הרשת, הטודיי, שגם היא עברה את אותו השינוי לאחר פיטוריו של המגיש שלהם מאט לאואר. כאן אולי גם המקום לציין שחטיבת החדשות של הרשת לא זכתה השנה לראיין את נשיא ארה"ב לפני המשחק בהתאם למסורת שהתקבעה בשנים האחרונות. בשנה שעברה דונלד טראמפ כן התראיין לערוץ Fox News השייך לרשת FOX ששידרה את המשחק. עם זאת, נראה שהשנה הוא נמנע מלהתראיין גם בשל ההתכתשות שלו מול שחקני ה-NFL.

הקידום הגדול ביותר, עם זאת, הוא עדיין של הסדרה "This Is Us" ששודרה לאחר המשחק והשיגה נתון צפייה גבוה במיוחד ששבר שיא של 6 שנים עבור תוכנית "ליד אאוט" - מרשים למדי בהתחשב בעובדה שמשחק הסופרבול עצמו דווקא רשם שיא שלילי בעשור הנוכחי. הדרמה המשפחתית סוחטת הדמעות השיגה כ-27 מיליון צופים וכ-16.2% רייטינג במשקי הבית האמריקניים. הפרק המיוחד, שבו נחשפו הצופים לפרט עלילתי מרכזי בסדרה, זכה ל-9.3 נקודות במדד הצופים בגילאי 18-49. רשת NBC מיהרה להתלהב מן העובדה שזהו הפרק עם כמות הצופים הגבוהה ביותר ברשת שלהם עבור סדרה עלילתית מאז פרק הסיום של הסדרה "חברים" אי שם בשנת 2004.

בהמשך הלילה שידר ג'ימי פאלון פרק מיוחד בשידור חי של תוכנית הלילה שלו שבו הוא אירח את ג'סטין טימברלייק ואת כוכבי הסדרה "This Is Us". התוכנית השיגה 8.4 מיליון צופים בכ-5.7% ממשקי הבית.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר