Recents in Beach

כמה אנשים צפו בנאומו של טראמפ בטלוויזיה ובאינטרנט?

(עודכן ביום חמישי, 1 בפברואר 2018)

בטלוויזיה


נאום מצב האומה הראשון של דונלד טראמפ לפני הקונגרס האמריקני זכה אמש (שלישי) לכ-45.6 מיליון צופים בשידור החי הטלוויזיוני בכל ערוצי הטלוויזיה המרכזיים, כך לפי נתוני הצפייה הסופיים והרשמיים של חברת "נילסן".

מדובר בירידה מה-48 מיליון צופים שהצטרפו לנאומו של טראמפ בפני הקונגרס בשנה שעברה, אירוע שלא הוגדר אז באופן רשמי כ"נאום מצב האומה" מפני שהוא רק נכנס לתפקידו, וזהו גם נתון נמוך עבור נאום רשמי ראשון שכזה בהשוואה לשלושת נשיאי העבר האחרונים. נאום מצב האומה הרשמי הראשון של ברק אובמה, לדוגמה, השיג כ-48 מיליון צופים בסיכום הכללי, נאומו הרשמי הראשון של ג'ורג' בוש לפני הקונגרס זכה בכ-52 מיליון צופים ונאום מצב האומה של ביל קלינטון הניב בתום שנתו הראשונה בתפקיד כ-46 מיליון צופים בערוצים המרכזיים.

עם זאת, הרגלי הצפייה ב-1994, 2002 או אפילו 2010 היו שונים ממה שהם היום. נתוני הרייטינג להלן מתייחסים רק למספר הצופים בשידור החי בטלוויזיה או לאלה שצפו בהקלטה של הנאום בשעה מאוחרת יותר על גבי אותו מסך. נתוני הסטרימינג באינטרנט אמנם נמדדים על ידי "נילסן", האחראית על הרייטינג, אך הם עדיין לא מתפרסמים בפומבי. (למטה תוכלו למצוא נתונים שאספתי בעצמי ממקורות השידור השונים ביוטיוב, בפייסבוק, בטוויטר וכו').

סך הצופים בנאומי מצב האומה לאורך השנים:


רשתות הברודקאסט הגדולות כינסו מולן את רוב הצופים בשידור החי, והן השיגו יחדיו כ-23 מיליון איש וכ-15% רייטינג בכלל משקי הבית האמריקניים. רשת NBC התברגה ראשונה בטבלה הזו עם כ-7.1 מיליון צופים בשעת הנאום, רשת CBS ניצבה לאחריה עם כ-7.0 מיליון, רשת ABC נעמדה בהמשך עם כ-5.4 מיליון ורשת FOX נשרכה מאחור עם כ-3.6 מיליון צופים בשידור החי. לצדם הביאו רשתות השידור ההיספניות, יוניויז'ן וטלמונדו, עוד 3.5 מיליון צופים.

כאן גם המקום להזכיר שנאומו של טראמפ נמשך שעה ו-20 דקות והוא היה הנאום השלישי באורכו מאז החל הנוהג של נשיאי ארצות הברית להגיע בגפם אל הקונגרס כדי לעדכן אותם ואת הציבור באופן אישי במצבה של האומה. בנאום כה ארוך עלולה סבלנותם של הצופים לפקוע והם עשויים להמשיך הלאה, ולא לחינם זכו שני הנאומים היחידים שהיו ארוכים יותר מזה של טראמפ, נאומים שלהם אחראי ביל קלינטון, בשיאי צפייה שליליים בתקופת כהונתו.

כך התחלקו נתוני הצפייה בין הרשתות הגדולות בשנים האחרונות:

רשת / שנה2018201720162015201420132012201120102009
NBC7.19.16.65.37.06.58.28.47.210.2
CBS7.07.26.97.37.66.47.38.56.210.5
ABC5.46.15.04.65.65.56.66.77.68.4
FOX3.63.12.42.82.62.15.33.49.710.5

אך באופן טבעי זכה ערוץ החדשות השמרני Fox News במקום הראשון מבין כל הערוצים עם כ-11.7 מיליון צופים בשידור החי, והכל בזכות העובדה שרבים מתומכיו של דונלד טראמפ מעדיפים דרך קבע לקבל את המידע החדשותי מפוקס ניוז ולא מאמצעי התקשורת האחרים ולכן הם נוטים להתקבץ סביב הערוץ. נאומי "מצב האומה" מביאים בדרך כלל אל המסך דווקא את קהל הבסיס של הנשיא ולא את אלה שנמנעו מלהצביע לו בבחירות האחרונות ושאינם מעוניינים במשנתו - וניתן לראות זאת בנתוני העבר של פוקס ניוז בתקופתו של ברק אובמה. הדבר נכון שבעתיים בימינו אלה כאשר טראמפ נתפס בעיני דמוקרטים רבים כסכנה למדינתם, וניתן להניח שלקולו הם לא בהכרח רוצים להאזין.

זאת הפעם הראשונה שב-Fox News, ערוץ כבלים ככלות הכל, הצליחו לעקוף את כל הרשתות הפתוחות. ערוץ החדשות CNN השיג כ-3.1 מיליון צופים ואילו ערוץ החדשות הליברלי MSNBC זכה בכ-2.7 מיליון צופים. בסך הכל הושיבו ערוצי החדשות כ-17 מיליון צופים מול המסך שלהם. ערוצים קטנים יותר הביאו עוד 1.5 מיליון איש.

כך נראו נתוני הצפייה בערוצי החדשות המרכזיים לאורך השנים:

רשת / שנה2018201720162015201420132012201120102009
Fox News11.710.83.53.54.73.73.85.05.75.0
CNN3.13.93.52.62.13.72.73.03.35.1
MSNBC2.72.72.52.02.33.02.82.52.42.8


באינטרנט


באתר יוטיוב שודר נאומו של טראמפ ממקורות רבים, אך כמות הצופים שהתווספה בזכותם לנאום עמדה על מאות אלפים בלבד בשידור החי. רוב הגולשים שם צפו בנאום כהקלטה - אך אין לנו אפשרות לפלח את הנתונים האלה ולנסות להבין כמה מהם אזרחי ארה"ב, שהרייטינג הטלוויזיוני המקביל נועד למדוד, וכמה מהם אלו סקרנים מרחבי העולם.

נכון ליממה הראשונה שאחרי, השידור המוקלט בחשבון היוטיוב של רשת NBC השיג כ-1.3 מיליון צופים והוא הנאום הנצפה ביותר ביוטיוב. בשידור של רשת CBS צפו עד כה כ-560 אלף צופים במקום השני ובשידור של Fox News צפו 360 אלף בני אדם - אלה שלושת הסרטונים הנצפים ביותר של הנאום. לאחר מכן התמקם האתר Vox (עם כ-330 אלף צופים), הניו יורק טיימס (כ-240 אלף), ערוץ C-SPAN (כ-230), אלכס ג'ונס (כ-210), רשת ABC (כ-180), רשת PBS (כ-170), ערוץ הכלכלה CNBC (כ-120) ועוד כשלל ערוצים קטנים עם פחות ממאה אלף צופים לכל אחד.

כפי שניתן להבין, תוספת הצופים מהסטרימינג באתר יוטיוב לא מרובה ביחס לשידור החי בטלוויזיה. סיבה אחת לזה היא העובדה שהנאום של טראמפ שודר כמו תמיד בשעות הפריים טיים הטלוויזיוני של ארצות הברית, שהיא שעה שבה אמריקנים רבים נמצאים בביתם ויכולים להתיישב מול מסך הטלוויזיה הגדול מאשר מול המסכים הקטנים יותר.


גם בפייסבוק הועבר הנאום של טראמפ במספר רב של מקורות שהביאו לעוד מאות אלפי צפיות בשידור החי ולעוד כמה מיליוני צפיות בהמשך. כאן נדבר על "צפיות" ולא על "צופים" משום שמד הצפייה בפייסבוק ספג לאורך השנים ביקורת בשל העובדה שכל בהייה בת 3 שניות נחשבת צפייה בסרטון, ולכן הנתונים באתר נחשבים כמנופחים למדי.

המקור הנצפה ביותר בפייסבוק הוא ככל הנראה של רשת ABC שמד הצפיות שלה ממספר חשבונות שונים התקרב לכדי 3 מיליון. במקום השני ניצב כנראה ערוץ Fox News עם מעל 1.5 מיליון צפיות ובמקום השלישי מתמקם הבית הלבן שהשידור שלו נהנה עד כה מכ-660 אלף צפיות. שידורים אחרים לא תרמו יותר מעשרות אלפי צפיות לכל אחד.

ופה יש לציין שאתרי האינטרנט הגדולים בארצות הברית שידרו גם הם את הנאום. ברשת CNN, שלא שידרו ביוטיוב או בפייסבוק, סיפרו כי באתר שלהם צפו 1.7 מיליון איש בשידור החי באמצעות כל הפלטפורמות השונות.


במקביל, טוויטר הודיעו אמש כי נאום מצב האומה של דונלד טראמפ היה הנאום המצוייץ ביותר בתולדותיהם עם לא פחות מ-4.5 מיליון ציוצים במהלך שידור הנאום. נאומו של טראמפ לפני הקונגרס בשנה שעברה זכה ל-3 מיליון ציוצים ונאומו האחרון של הנשיא לשעבר ברק אובמה לפני כשנתיים זכה אז ל-2.6 מיליון ציוצים בזמן אמת.

שני הקטעים שזכו לתגובות הרבות ביותר בזמן הנאום היו דבריו של טראמפ באשר לעמידה בעת השמעת ההמנון הלאומי ודבריו בנוגע לרפורמת ההגירה. הציוץ שזכה להכי הרבה ציוצים מחדש, עם 18 אלף 'ריטווטים' ו-86 אלף 'פיברוטים' עד כה, היה של טראמפ עצמו שהזמין את 47 מיליון עוקביו לצפות בנאום שלו דרך השידור הרשמי של הבית הלבן. בשידור הזה צפו בזמן אמת רק כמה עשרות אלפים, אך מאז כבר גדל המספר לכדי מעל 2 מיליון צפיות.

תגובות לכתבה

0 תגובות