מעל 20 מיליון אמריקנים צפו בשימוע של השופט קוואנו

למעלה מ-20 מיליון אמריקנים צפו ביום חמישי האחרון בשימוע ההיסטורי שנערך לשופט ברט קוואנו, המועמד של דונלד טראמפ לבית המשפט העליון, על רקע ההאשמה של ד"ר כריסטין פורד כי הוא תקף אותה מינית לפני 36 שנים. השימוע של השניים מול הסנאט נמשך 7 שעות.

בטלוויזיה

ערוץ החדשות Fox News גבר על כולם. לאורך השידור כולו, בין 10:00 בבוקר ל-19:00 בערב, לפי שעון מזרח ארצות הברית, צפו בהם בממוצע כ-5.7 מיליון אמריקנים על גבי מסך הטלוויזיה. החלק הראשון של השימוע, זה שנערך בשעות הבוקר והצהריים לד"ר פורד, הניב להם 4.7 מיליון צופים ואילו החלק השני בשעות הערב, ובו השימוע של השופט קוואנו, הניב עבורם 7.2 מיליון צופים. בנוסף, פוקס הצליחו להביא את הקהל הצעיר ביותר ולכן הם הובילו לאורך כל היום גם בקטגוריה של גילאי 25-54 שעל פיה מתומחרים הפרסומות בתעשיית החדשות האמריקנית.

בערוץ MSNBC הגיעו למקום השני עם ממוצע של כ-2.9 מיליון צופים לאורך המשדר כולו שאותו הוביל בריאן ויליאמס (2.7 מיליון צפו בשימוע של פורד ו-3.2 מיליון צפו בשימוע של קוואנו). בערוץ CNN, שם שידרו וולף בליצר וג'ק טאפר, הסתפקו במקום האחרון מבין ערוצי החדשות בכבלים עם 2.5 מיליון צופים לשידור שלהם (2.4 לשימוע של פורד, 2.8 לשימוע של קוואנו). עם זאת, CNN עקפו את MSNBC במספר הצופים בגילאי 25-54.

רשתות הברודקאסט הגדולות, שביום חמישי הפכו לערוצי חדשות במשרה מלאה, לא נהנו מאחוזי צפייה גבוהים. רשת ABC הובילה את הרייטינג ביניהן עם 3.3 מיליון צופים לשידור שאותו הובילו ג'ורג' סטפנופולוס ודיוויד מיור. לאחריה ניצבה רשת CBS עם 3.1 מיליון צופים לשידור שהובילו ג'ף גלור ומגישי תוכנית הבוקר של הרשת. ובמקום האחרון הייתה רשת NBC עם 2.9 מיליון צופים, בדומה לאחותה MSNBC, לשידור שאותו הובילו לסטר הול וסוואנה גאת'רי. ובכל זאת, בגילאים הצעירים הובילה דווקא NBC את הטבלה על פני מתחרותיה בברודקאסט והיא נעמדה במקום השני הכללי רק אחרי פוקס ניוז.




באינטרנט

כל אחת מרשתות הטלוויזיה שהוזכרו לעיל, לצד כלי תקשורת נוספים, העבירו את השימוע בשידור חי גם באינטרנט. רובם העבירו את הסטרימינג שלהם ב-3 פלטפורמות מרכזיות: באתר הבית שלהם, בערוץ היוטיוב שלהם ובחשבון הפייסבוק שלהם.

ב-CNN דיווחו כי היו להם ביום חמישי מעל 8 מיליון "התחלות וידאו", כלומר הפעלת הסרטון של השידור החי, באתר הבית שלהם. ב-Fox News טענו כי היו להם 3 מיליון התחלות וידאו וברשת NBC אמרו כי היו להם 3.5 מיליון התחלות וידאו באתר שלהם ובאתר של MSNBC ביחד.

ביוטיוב נרשמו עשרות אלפי צופים בזמן אמת לכל אמצעי התקשורת השונים בזמן השימוע של ד"ר פורד והשופט קוואנו. בסיכום של היומיים שחלפו מאז מובילה Fox News עם מעל מיליון צפיות לסרטון שלהם, כשלאחריה CBS עם 900 אלף צפיות. יתר הרשתות הגדולות, כמו ABC ו-NBC, קיבלו כ-600 אלף צפיות, וכלי תקשורת אחרים, דוגמת PBS או C-SPAN, קיבלו פחות מחצי מיליון צפיות.

בפייסבוק נרשמו יותר צפיות, אך פייסבוק מואשמת תדיר בניפוח מספרי הצפיות האלה - מכאן השימוש המכוון במונח "צפיות" ולא "צופים". פה דווקא רשת ABC הובילה על כולם עם קרוב ל-5 מיליון צפיות (!) לסטרימינג שלהם, כשלאחריהם Fox News עם קרוב ל-1.5 מיליון צפיות. רשת NBC ו-CNN קיבלו כל אחת כ-600 אלף צפיות ואילו רשת CBS נותרה אחרונה עם כ-350 אלף צפיות.

כמובן שאמריקנים רבים צפו בשימועים דרך כל מכשיר אפשרי:


עונת הסתיו האמריקנית

השימוע הגיע בדיוק בשבוע הראשון של עונת השידורים החדשה בטלוויזיה האמריקנית. כל רשתות הברודקאסט הגדולות החזירו את הסדרות שלהן לעונות חדשות, וחלק מהן, כמו "החיים עצמם" ב-NBC, אפילו נהנו מאחוזי צפייה גבוהים בשבוע הראשון של החזרה מפגרת הקיץ. רשת NBC אפילו נהנתה מהשקה מאוד מוצלחת של שתי סדרות חדשות - "Manifest" שתוארה כ"אבודים החדשה" ו-"New Amsterdam" הרפואית.

אבל ביום חמישי פגעו ערוצי החדשות בנתוני הצפייה של לוח השידורים החדש. הסדרה "המפץ הגדול" של CBS, לדוגמה, שודרה למול קהל של 12 מיליון צופים, נתון נמוך בהשוואה לעונה הקודמת. גם "האנטומיה של גריי" ו"המדריך לרוצח" ברשת ABC סבלו מנתוני צפייה נמוכים וכך גם הקומדיה "המקום הטוב" והדרמה "חוק וסדר" ברשת NBC. אפילו משחק מליגת ה-NFL ברשת FOX הסתפק בכ-14.5 מיליון צופים.

מבין כולן התבלטה דווקא הסדרה "מרפי בראון", שחזרה לאוויר ביום חמישי אחרי 20 שנה במסגרת הנטייה הגוברת של הרשתות לעשות "ריבוט" לסדרות ישנות. פרק הבכורה נפתח עם התייחסות ישירה לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב והוא כלל גם הופעת אורח של הילרי קלינטון - הכל בניסיון לשחזר את ההצלחה של "רוזאן" מהעונה שעברה. התוצאה דווקא הייתה חלשה והפרק הראשון השיג 7.5 מיליון צופים ורייטינג נמוך למדי בקרב הקהל הצעיר.

בכבלים, מנגד, נהנו שון האניטי ורייצ'ל מדאו מנתונים גבוהים בשעות הפריים טיים של Fox News ו-MSNBC בהתאמה באותו הערב. הוא הביא 5.9 מיליון צופים לתוכנית שלו והיא הביאה 4 מיליון צופים לתוכנית שלה - מבין הנתונים הגבוהים שהם השיגו אי פעם. כנראה שחדשות זה עסק טוב.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/503360.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר