כך יסקרו כלי התקשורת האמריקניים את ליל בחירות אמצע הקדנציה

למול התעניינות גוברת מצד הציבור ולאור שיעורי הצבעה שעשויים לשבור שיא, כל כלי התקשורת האמריקנים מתכננים להתייחס אל סיקור מערכת הבחירות של אמצע הקדנציה שחלה היום (שלישי) כאל מערכת בחירות לנשיאות.

המשמעות היא סיקור בהיקף חסר תקדים של ליל הבחירות ומעקב צמוד אחר המירוצים לבית הנבחרים, לסנאט, ולמושלי המדינות לאורך הלילה הקרוב. בנוסף, הפעם יופעלו לראשונה שני מדגמי בחירות - המדגם הוותיק של הרשתות הגדולות ומדגם חדשני של סוכנות הידיעות AP וערוץ החדשות Fox News. על כך בסוף הכתבה.

בבחירות האמצע האלה ייבחרו כל 435 חברי בית הנבחרים, 35 מתוך 100 הסנטורים, ו-36 מושלי מדינות. מערכת הבחירות הזו נחשבת וגם מוצגת כ"משאל עם" על מדיניותו של דונלד טראמפ מאז שהוא נכנס לבית הלבן.

להלן לוח הסיקור המתוכנן של ערוצי הטלוויזיה הגדולים:

אולפן הבחירות המרכזי של רשת ABC


רשתות הברודקאסט


באופן חריג החליטו רשתות הברודקאסט האמריקניות (כלומר - NBC, CBS, ABC) להפקיע את כל שידורי הפריים-טיים שלהם לטובת סיקור תוצאות הבחירות ולדחות את לוח השידורים הרגיל. בעבר הם נהגו להקדיש לשידורי בחירות האמצע רק שעה אחת בסוף היום, אך הפעם הם דחו תוכניות פופולריות כמו "דה ווייס", הדרמה "NCIS" והקומדיה "משפחת קונור" לטובת הסיקור. בכך הם יצטרפו לערוצי החדשות בכבלים בשידור רציף לאורך שעות הלילה.

את השידור של רשת ABC יוביל מגיש תוכנית הבוקר ג'ורג' סטפנופולוס כשלצידו מגיש מהדורת הערב דיוויד מיור. את הפרשנות הפוליטית יספקו הכתבים מרתה ראדץ, ג'ונתן קארל וסיסיליה וגה. בנוסף, לשידור יצטרף גם הסטטיסטיקאי נייט סילבר שיתרום חיזויים פוליטיים אודות המירוצים השונים בזמן אמת.

ברשת NBC יובילו את השידור לסטר הולט, מגיש ה"נייטלי ניוז", וסוואנה גאת'רי, מגישת ה"טודיי שואו". הפרשן הפוליטי המרכזי יהיה צ'אק טוד, והמעקב אחרי התוצאות ייעשה על ידי סטיב קורנקי עם מסך המגע שלו. מהשטח ישדרו הכתבות של הדסק הפוליטי - קייטי טור, קייסי האנט, כריס ג'אנסינג ועוד נוספות ונוספים.

המשדר המרכזי של רשת CBS יביא לצופים שלהם רביעיית מנחים - מגיש חדשות הערב ג'ף גלור, ושלושת מגישי תוכנית הבוקר גייל קינג, נורה אודנל וג'ון דיקרסון שמחזיקים בידע פוליטי רב. את הפרשנות למתרחש יספקו אנתוני מייסון ומייג'ור גרט, וכל יתר כתבי הרשת יהיו פרוסים לאורכה ולרוחבה של ארה"ב.

יש לציין שרשימת המנחים של הרשתות הגדולות ממחישה מגמה הולכת ומתחזקת לשתף את מגישי תוכניות הבוקר בסיקור אירועי חדשות גדולים. עד לפני 20 שנה זה היה בלתי נתפס בעליל שמגישי הבוקר היו מצליחים לגזול את אור הזרקורים של מגישי הערב כמו טום ברוקאו מ-NBC, פיטר ג'נינגס מ-ABC ודן ראת'ר מ-CBS. אך כעת הולט יחלוק את המסך עם גאת'רי, סטפנופולוס יאפיל על מיור, וגלור יהיה במיעוט מול שלישיית קינג-אודנל-דיקרסון.

השידור של כל הרשתות האלה יחל בשעה 20:00 לפי שעון החוף המזרחי (03:00 שעון ישראל)

ברט באייר ומרתה מקאלום מערוץ Fox News


ערוצי החדשות


הסיקור בערוצי החדשות האמריקניים (כלומר - CNN, Fox News, MSNBC) יהיה מקיף וארוך הרבה יותר. הוא גם יתחיל מוקדם יותר, בסביבות השעה 18:00 בערב לפי שעון החוף המזרחי (01:00 בלילה לפי שעון ישראל).

את השידור הארוך של ערוץ Fox News יובילו ברט באייר ומרתה מקאלום, לה זה יהיה השידור הגדול הראשון כמחליפה של מייגן קלי. אל השידור יצטרפו גם המגישים ביל האמר ושאנון ברים שיהיו אחראים על סיקור התוצאות השוטפות וחשיפת נתוני המדגם הייחודי שלהם. את הפרשנות יובילו כריס וואלאס ובריט יום, ומעת לעת יצטרפו לשידור גם המגישים טאקר קרלסון, שון האניטי ולורה אינגרהם. יתר הכתבים יתפרסו בכל המדינות החשובות.

בערוץ MSNBC יחלקו בריאן ויליאמס ורייצ'ל מדאו את הסיקור המשותף לאורך הלילה. אליהם יצטרפו כפרשנים פוליטיים כל יתר מגישי הערוץ כמו ניקול וואלאס, כריס מתיוס, כריס הייז ולורנס אודנל. על הצד החדשותי יהיו אחראים כתבי רשת-האם של הערוץ, NBC, ולכן גם כאן נפגוש את צ'אק טוד ואת סטיב קורנקי. בשעות הבוקר שלאחר ליל הבחירות יובילו ג'ו סקרבורו ומיקה ברזינסקי את תוכנית הבוקר שלהם בפני קהל חי.

המשדר המרכזי של CNN יוגש כתמיד על ידי וולף בליצר ואנדרסון קופר. אליהם יצטרפו ג'ייק טאפר ודנה באש שיעקבו אחר המירוצים לסנאט, לבית הנבחרים ולמושלי המדינות. על לוח המגע המפורסם של הרשת, שאליו יזרמו תוצאות האמת, יופקד ג'ון קינג. כתבי הרשת יהיו גם כן פרוסים לאורכה ולרוחבה של ארה"ב, ובערוץ יעדכנו גם מהבית הלבן באמצעות הכתב ג'ים אקוסטה. את השידור שלאחר מכן, בשעות הלילה המאוחרות, יגישו כריס קואומו ודון למון.

נוסף על כל אלה יפעלו כלי תקשורת נוספים שיספקו סיקור חי בליל הבחירות. הפעם, בהתאם לעידן שבו אנחנו חיים, רבים מהשידורים האלה יועברו אונליין. בנוסף, יהיו אתרי אינטרנט שיספקו סטרימינג משלהם.

חדר "קבלת ההחלטות" של רשת NBC


המדגם החדש


מערכת הבחירות הנוכחית תתייחד גם בקיומו של מדגם חדשני שאותו יפיקו במשותף סוכנות הידיעות AP עם ערוץ החדשות Fox News, ושייעשה בצורה שונה מ"מדגמי היציאה" המקובלים.

שני כלי התקשורת הללו פרשו בשנה שעברה מהארגון המשותף שהפיק את מדגמי הבחירות לאורך השנים, ארגון ה-NEP (ראשי תיבות של National Election Pool), בו היו חברים כל רשתות הטלוויזיה וערוצי החדשות יחד עם סוכנויות הידיעות. הארגון הזה הפיק עבור כולם את מדגמי היציאה המאוחדים והוא חלק עמם לאורך השנים את הנתונים הגולמיים במטרה לעזור להם לבצע הכרזות לגבי זהות המנצחים במערכות הבחירות השונות.

בעקבות תחושה גוברת כי המדגם הוותיק של ארגון ה-NEP איננו מדויק, בייחוד למול תוצאותיו בליל הבחירות של 2016, ולאור העבודה שבימינו רבים מהמצביעים משתתפים בהליך ההצבעה עוד בטרם ליום הבחירות, כך ש"מדגם יציאה" כבר איננו מקיף כבעבר, החליטו AP ו-Fox News להתוות מדידה חדשה לליל הבחירות.

השניים חברו לאוניברסיטת שיקגו כדי להקים שיטת מדידה שתתבסס על סקרים טלפוניים ואינטרנטיים בשבוע הבחירות, תשאול עמוק של עשרות אלפי בוחרים מזוהים פוליטית, וסקירה אקראית של עוד עשרות אלפי אנשים אחרים. בסך הכל אמורה המדידה שלהם להגיע לכ-120 אלף בני אדם לעומת 85 אלף בני אדם שהשתתפו במדגם של NEP בבחירות לנשיאות של 2016. בשיטה החדשה שלהם לא תתקיים יותר סקירה של אנשים בעת יציאתם מאתר ההצבעה.

השיטה הזו נוסתה במערכת הבחירות הכללית של שנת 2017, והיא נמצאה תקינה במקומות שבהם היא הופעלה. היא גם הייתה מדויקת מעט יותר מאשר המדגם המסורתי של ה-NEP, אך היא סבלה מתת-ייצוג לקבוצות אוכלוסייה שנוטות להצביע למפלגה הדמוקרטית. המדגם של NEP, עם זאת, ספג ביקורת בעבר בשל ייצוג-יתר של אותן הקבוצות.

כך שהלילה הזה עשוי לקבוע איזו שיטת מדידה תמשיך לשמש את כלי התקשורת בשנים הבאות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר