כמה אמריקנים צפו בשידורי ליל הבחירות בטלוויזיה ובאינטרנט?

התשובה: מעל ל-32 מיליון צופים בטלוויזיה וככל הנראה עוד כמה מיליונים באינטרנט. הנה הפירוט.


בטלוויזיה


רשתות הברודקאסט

סך הצופים בשידורי ליל בחירות אמצע הקדנציה של 2018 בטלוויזיה האמריקנית עלה במידה ניכרת על זה של 2014. חלק מהעלייה הזו מגיע מהעובדה שלראשונה החליטו רשתות הברודקאסט הגדולות להפקיע את כל לוח השידורים שלהן בשעות הפריים-טיים (בין 20:00 ל-23:00) כדי לסקר באופן רציף את ליל הבחירות.

לפי נתוני הצפייה של מדד נילסן, רשת NBC הייתה המועדפת ביותר על הצופים מבין הרשתות המסחריות עם כ-5.7 מיליון איש שצפו בשידור המלא שלהם. רשת ABC הגיעה למקום השני בתחרות הזאת עם כ-5.2 מיליון צופים ורשת CBS סיימה במקום האחרון עם כ-3.9 מיליון צופים בלבד למשדר המיוחד שלהם.

באותן השעות שידרה רשת FOX המסחרית פרקים רגילים של הסדרות "The Gifted" ו-"Lethal Weapon" ורשת CW הסתפקה בשידורים חוזרים של הסדרות "The Flash" ו-"Black Lightning".

כך נראו נתוני הצפייה הראשוניים:


ערוצי החדשות

בעולם החדשות שבכבלים הייתה מנצחת מובהקת אחת - Fox News. השידור המרכזי שלהם בשעות הפריים טיים הניב להם כ-7.8 מיליון צופים, מעל לכל המתחרים בערוצי הכבלים או ברשתות הברודקאסט, והם גם שלטו לאורך הערב כולו עם ממוצע של 6.1 מיליון צופים לרצועת השידור הרחבה שבין 18:00 בערב ל-01:00 בלילה.

פוקס ניוז היו הראשונים שהכריזו על הכותרת המרכזית של הלילה - על ההשתלטות של המפלגה הדמוקרטית על רוב בית הנבחרים. יתר הרשתות עשו זאת הרבה אחריהם ורק על סמך איסוף של מידע ממירוץ אחר מירוץ לאורך הלילה. סך הצפייה הגבוה בשידור שלהם תואם למגמת ההסתופפות של הקהל השמרני בשנים האחרונות מול הרשת היחידה שלכאורה פונה אליהם למול התפזרות הקהל הליברלי על פני שלל הרשתות המתחרות.

ב-CNN סיימנו במקום השני עם כ-5.1 מיליון צופים לשידור המרכזי וכ-3.9 לשידור שנמשך לאורך הלילה כולו. ב-MSNBC קיבלו כ-4.7 מיליון צופים בפריים טיים וכ-3.9 לאורך השידור המלא.

אך למרות הניצחון של פוקס ניוז, ב-CNN הצליחו לאסוף יותר צופים בגילאי 25-54 שעל פיהם מתומחרים הפרסומות בזמן שידורי החדשות בארה"ב ולכן הם ירוויחו יותר כסף מליל השידורים הזה.


השוואה לעבר

יהיה קשה להשוות את הנתונים האלה לעבר משום שעד כה רשתות הטלוויזיה לא נהגו להקדיש לבחירות אמצע הקדנציה ערב שידורים שלם. ובכל זאת, בבחירות 2014 הובילה רשת CBS בברודקאסט עם כ-5.4 מיליון צופים בזכות ליד-אין של הדרמה "NCIS" ששודרה לפני כן. רשת NBC קיבלה אז כ-4.2 מיליון צופים אחרי ערב של קומדיות, ורשת ABC סיימה עם כ-3.1 מיליון צופים לשעת השידור הבודדת שהם השקיעו במערכת ההיא.

באותה השעה הספציפית ההיא, 22:00 בלילה, בליל בחירות אמצע הקדנציה של 2014, קיבל ערוץ החדשות Fox News כ-6.6 מיליון צופים במקום הראשון מבין כולם, הרבה מעל ל-CNN שקיבלו 1.9 מיליון צופים ו-MSNBC שהשתרכו מאחור עם 1.6 מיליון צופים. בבחירות ההן הובילה פוקס ניוז גם בקרב הקהל הצעיר והנחשק על המפרסמים.

כך שבבחירות האלה הצליחו כל רשתות הטלוויזיה לשפר את נתוני הצפייה בהשוואה לבחירות הקודמות.



באינטרנט


פייסבוק

בכל הקשור לשידורי הסטרימינג על גבי הרשתות החברתיות אנו רואים יחס אחר בין כלי התקשורת הגדולים, במיוחד בין רשתות הברודקאסט שהן היחידות שהעבירו את השידור שלהם בצורה חופשית באינטרנט.

ברשת ABC העבירו את המשדר המיוחד שלהם על גבי כל העמודים שהם מנהלים בפייסבוק, עמודים שזוכים להצלחה מרובה, ובזכות כך הם אספו כ-5.7 מיליון צפיות במהלך הלילה ובשעות שחלפו מאז. המשדר המקביל של רשת NBC הסתפק בכ-800 אלף צפיות בלבד והמשדר של רשת CBS השיג אפילו פחות מ-300 אלף צפיות.

כאן ראוי לציין כמה אזהרות באשר לנתונים האלה - ראשית, בזמן אמת נמדדו הרבה פחות צופים ממספר הצפיות הכולל. שנית, ידוע שפייסבוק ויתר הרשתות החברתיות מנפחות את מספרי הצפיות שלהם. שלישית, ייתכן שחלק מהצופים אינם מגיעים מארה"ב אלא מסתם סקרנים מחו"ל. לכן אי אפשר להשוות את המספרים האלה לנתוני הטלוויזיה.


יוטיוב

המשדר של רשת ABC היה גם הסטרימינג הנצפה ביותר ביוטיוב, והוא רשם כ-3.2 מיליון צפיות עד כה. המשדר של רשת CBS השיג כאן נתון נאה של כ-2.7 מיליון צפיות ביממה שחלפה והמשדר של רשת NBC סיים במקום השלישי עם כ-1.8 מיליון צפיות. רשת הטלוויזיה הציבורית PBS העבירה גם היא את שידוריה ביוטיוב והסתפקה בכ-600 אלף צפיות.

מהצד של ערוצי החדשות בכבלים לא הייתה תחרות ברשתות החברתיות מכיוון שאלו ערוצים בתשלום שאינם מעבירים את השידור שלהם למי שאיננו מנוי. אבל ראוי בכל זאת לציין במיוחד את ערוץ Fox News שהעביר סטרימינג של שקופית בלבד (!) עם תוצאות מתעדכנות - והשידור הזה השיג כ-2.9 מיליון צפיות ביוטיוב. בנוסף, הם ניצלו את ליל הבחירות כדי לחנוך את ערוץ הסטרימינג החדש שלהם "Fox Nation" עם שידור מיוחד שהשיג מעל למיליון צפיות.

כלי תקשורת אחרים שהעבירו סטרימינג משלהם לא זכו ביותר מכ-500 אלף צפיות ביוטיוב.


טוויטר

החלוקה בטוויטר הייתה יותר מאוזנת מאשר ביתר הרשתות החברתיות.

רשת ABC ורשת NBC השיגו כל אחת כ-1.4 מיליון צפיות, בעוד רשת CBS לא העבירה את שידוריה על גבי הפלטפורמה הזאת. השידור של הרשת הציבורית PBS הביא פחות מ-150 אלף צפיות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר