עוד 14 ימים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

המפה האלקטורלית


במפה האלקטורלית אין הרבה שינויים. אך בכל זאת כדאי לציין כמה דברים:

- בסקרים הכלליים רומני עדיין מוביל על פני הנשיא אובמה, כאשר הפעם גם רסמוסן מתקרב לגאלופ ונותן לרומני פער משמעותי של 4-5% על פני הנשיא. אך עם זאת חשוב לציין שכל הסקרים שיפורסמו בשלושת הימים הקרובים, לא יהיו תחת השפעה של העימות אמש ועשויים להטעות.

- למרות זאת, סקר של "רויטרס" שנעשה בחלקו לאחר העימות, נותן לאובמה פער זניח של 1% על פני רומני (48%-47%).

- סקר מעניין של מכון "רסמוסן" במדינת מינסוטה (10 אלקטורים, מדינה דמוקרטית מובהקת), מראה על פער של 5% בלבד לטובת אובמה. הרפובליקנים השתעשעו עד לא מזמן בניסיון להעביר אותה צד, יחד עם ויסקונסין ומישיגן, אך לאחר הוועידה הדמוקרטית והנפילה הקשה של רומני - הם ויתרו על הרעיון הזה והתמקדו במדינות המפתח.


איך הם בכלל מתכוונים לנצח?


אסטרטגיית הניצחון של רומני

דיברנו מספר פעמים בעבר על אסטרטגיית "3-2-1" של רומני.

3. תחילה, החזרתן הביתה של שלוש מדינות רפובליקניות שהלכו בשנת 2008 באופן מפתיע לאובמה: קרוליינה הצפונית, וירג'יניה ואינדיאנה. רומני אכן הצליח להעביר שתיים באופן מובהק לתמיכתו כאשר וירג'יניה עדיין נחשבת מדינה מתנדנדת.
2. לאחר מכן, ניצחון רפובליקני בשתי מדינות המפתח, פלורידה ואוהיו. בפלורידה, רומני אכן מוביל ומטה אובמה כבר נראה כמתעתד לוותר עליה ואף עשוי לצמצם את כמות הפרסומות שם. באוהיו, לעומת זאת, המצב עבור רומני לא מזהיר והיא עדיין רחוקה ממנו.
1. ולבסוף, לזכות בתמיכתה של מדינה אחת נוספת, אפילו קטנה כניו-המפשייר, בכדי להגיע לרף ה-270 ולנצח את הבחירות.

אז היכן הבעיה של רומני? כצפוי, בוירג'יניה ואוהיו. בלעדיהן הוא יתקשה מאוד לנצח, אלא אם כן ימצא להן תחליף... ויש להן תחליף (ויסקונסין, מישיגן ואף פנסילבניה [כעת שמענו גם על מינסוטה]), אך זה יהיה קשה אפילו יותר.

אסטרטגיית הניצחון של אובמה

אצל אובמה המצב קל בהרבה. ומבחינתו, ישנם שני שלבים לניצחון פשוט:

בשלב הראשון - הוא צריך בפשטות לשמור על המדינות שלו. ישנן כמה מדינות כמו מישיגן ופנסליבניה (ומינסוטה), מדינות שבהן הוא מוביל באופן ניכר, אך עשויות לעמוד בסכנת "האדמה". אובמה זקוק לשמור עליהן בכדי לא לאפשר לרומני לחבל לו במאמצי הניצחון.
בשלב השני - ניצחון משולש במדינות הקריטיות של המערב התיכון. קרי: אוהיו, ויסקונסין ואיווה. אלה הן מדינות מתנדנדות ליברליות למדי שהניצחון שם יהיה הנחוץ והפשוט ביותר מבחינתו בהשוואה לכל היתר. ברגע שהוא זוכה בשלושת אלה - הוא הנשיא הבא.

אז היכן הבעיה של אובמה? כמו אצל רומני, וכמו ששדרני הטלוויזיה אוהבים לומר: אוהיו, אוהיו, אוהיו. זוהי המדינה שכבר 100 שנים חוזה באופן מופלא את המנצח בבחירות (מלבד פעמיים) וכמעט תמיד ניצבת לצד המועמד המנצח.


העימות הנשיאותי השלישי - כמה צפו?


יש דבר אחד שכולם יסכימו עליו - ללא קשר לתוצאות העימות, קודם יש לשאול עד כמה העימות בכלל משפיע? זה אמנם מבלבל, מפני שכלי התקשורת האמריקניים ניסו לשוות לעימות הזה חשיבות גדולה למדי (בין היתר בכדי לקבל בהתאם רייטינג גבוה) - אך האם זה אכן כך? האם העימות הזה היה כל כך חשוב ומשפיע? כנראה שניתן להשיב לכאן או לכאן, אך אין ספק שכמות הצופים זה האינדיקטור הטוב ביותר. בלי צופים - לעימות אין השפעה גבוהה. ואכן, בעימות אמש צפו הרבה פחות אמריקנים בהשוואה לעימות הראשון והשני.

על פי הנתונים - הרשתות הגדולות:
ברשת NBC צפו 12.39 מיליון צופים.
ברשת ABC צפו 11.73 מיליון צופים.
וברשת CBS צפו 8.44 מיליון צופים.
(ב-FOX, אגב, משחק הבייסבול המדובר הניב כ-8 מיליון צופים.)

על פי הנתונים - רשתות החדשות:
ב-Fox News צפו 11.47 מיליון צופים - הנתון הגבוה ביותר בערוץ אי פעם.
ברשת CNN צפו 5.81 מיליון צופים.
וברשת MSNBC צפו 4.06 מיליון צופים.

בסך הכל קצת מעל 50 מיליון צופים צפו בעימות - וזאת בהשוואה לכ-70 מיליון בעימות הראשון וכ-65 מיליון בעימות השני.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25604.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר