עוד 12 ימים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

סיכום היום בסקרים ובמפה האלקטורלית


שינויים במפה האלקטורלית

מספר סקרים פורסמו ב-24 השעות האחרונות בחלק מהמדינות החשובות במירוץ לנשיאות ארה"ב - ובסופן ניתן להציב באופן סופי את פנסילבניה ומישיגן בשורת המדינות המתנדנדות. כעת אובמה, על פי הספירה הזאת, מחזיק ב-201 אלקטורים מול 206 אלקטורים לרומני.

בפנסילבניה (18) - במדינה שהסקרים עד לא מזמן הראו פער של 8% ומעלה לטובת אובמה, שני הסקרים האחרונים מראים פערים מצומצים יותר. הסקר האחרון שפורסם היום על ידי מכון רסמוסן מעניק לאובמה יתרון של 5%.

במישיגן (16) - אובמה הוביל בפער ניכר על רומני, אך סקר שפורסם שם אמש בידי רשת טלוויזיה מקומית מראה תיקו 47% בין שני המועמדים. הסקר הזה עשוי ללמד על עצירת המגמה של התחזקות אובמה שם. בכך חוזרת המדינה למגרש המדינות המתנדנדות.

בוירג'יניה (13) - וירג'יניה, כמו צפון-קרוליינה שמדרומה, כנראה שעושה את דרכה בזחילה לידיו של מיט רומני. היום פורסם סקר של מכון רסמוסן שמעניק לרומני שם יתרון של 2% על פני אובמה. הסקר הזה מצטרף לחמשת הסקרים האחרונים, שבכולם הוביל רומני על פני אובמה.

הסקרים הכלליים

גם היום פורסמו מספר סקרים כלליים. כשברובם, רומני מוביל על פני אובמה. עם זאת, יש לציין שהפערים של 5-7% לטובת רומני חלפו ואין ספק שאובמה מצמצם את הפערים. ייתכן וגם העימות הנשיאותי השלישי והאחרון הצליח להשפיע על התוצאות הללו.

בסקר של רסמוסן ובסקר של גאלופ רומני מוביל עם 50% מול 47% לאובמה. בסקר של סוכנות הידיעות האמריקנית AP הפער הוא נמוך יותר - 2% בלבד לטובת רומני.

המהמרים ב-Intrade מזגזגים

ישנם מספר רב של אתרי הימורים ברשת, אבל מפורסם כמו ה-Intrade האירי כנראה שאין. הוא מצוטט באתרי האינטרנט האמריקניים, מובא בדברי הפרשנים הפוליטיים ואף מוצג לעיתים ברשתות הטלוויזיה.

מה היכולת שלו בחיזוי מהימן של העתיד? נותיר את הוויכוח לכם. אך לא ניתן לשכוח את הצלחתו לנבא את ניצחונו בשנית של ג'ורג' בוש במערכת הבחירות של שנת 2004 - באופן שהיה מנוגד במעט לסקרים שפורסמו בימים שלפני הבחירות.

בשבועיים האחרונים אובמה זכה לשיעורי "תמיכה" במדד בפערים שעמדו על 20% ו-30% על פני יריבו. אך ביומיים האחרונים המגמה השתנתה והפערים הצטמצמו אף לכדי פחות מ-15%... למרות זאת, כעת המצב חוזר בגדול לטובתו של אובמה.


הבחירות בארה"ב והבחירות בישראל


הנשיא רומני ורה"מ נתניהו?

היינו אולי רוצים לחשוב שאין קשר בין שתי מערכות הבחירות בישראל ובאמריקה - אך עשוי להיות קשר כזה. בייחוד אם מיט רומני יצליח להדיח את ברק אובמה ולזכות בכס הנשיאות בארה"ב - דבר שיקל על רה"מ נתניהו להציג לציבור את השילוב רומני-נתניהו שיבטיח עתיד חדש ביחסי ישראל-ארה"ב. דבר כזה עשוי לזכות אותו בקולות הימין/מרכז ששקלו לעזוב אותו הערב.

אם רומני אכן ייבחר, הוא יושבע לנשיאות ארה"ב ב-20 בינואר 2013 - כאשר יומיים לאחר מכן, ה-22 בינואר, ייערכו הבחירות כאן בישראל.

זכרו שרומני דאג להבטיח שהמקום הראשון בו הוא יבקר כנשיא - יהיה בישראל.

סבורני שנתניהו היה רוצה לראות את זה מתגשם כבר ב-21 בינואר...

"הקול היהודי"

אי אפשר לדבר על יחסי ישראל-ארה"ב מבלי להזכיר את הקול היהודי. חלקנו אולי מקווה לחשוב שהיהודים שם בארה"ב איך שהוא חושבים עלינו בבואם להצביע (רמז: הם לא), וחלקנו אף מקווה שהדבר יתרום להדחתו של אובמה.

ובכן, בין כה ובין כה - זוהי הזדמנות טובה לראות את שיעור היהודים במדינות המתנדנדות, על פי מפקד האוכלוסין לשנת 2010.

ממוצע כל ארה"ב - 2.1%

פלורידה - 3.3%

פנסילבניה - 2.3%

אוהיו - 1.3%

מישיגן - 0.9%

וירג'יניה - 1.2%

ויסקונסין - 0.5%

קולורדו - 1.8%

איווה - 0.2%

נבדה - 2.8%

ניו המפשייר - 0.8%

לרוב האוכלוסייה הזו נוטה באופן מובהק למפלגה הדמוקרטית - אך הפעם, קשה להעריך באיזו מידה הם יתמכו בה. זה מובלט בעיקר בפלורידה, מדינה עם שיעור יהודים גבוה, שם פרסום מסיבי של המפלגה הרפובליקנים ותומכיהם מעלה על נס את יחסי ישראל-ארה"ב המעורערים ואת יחסו הפושר לכאורה של הממשל האמריקני למול איראן המתחמשת.

יש לציין שלרוב שיעורי ההצבעה באוכלוסייה היהודית גבוהים יותר משל האוכלוסייה הכללית - דבר שמגביר את כוחם היחסי.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25612.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר