עוד 6 ימים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

סיכום היום בסקרים ובמפה האלקטורלית


סקרים ושקרים

כשמתפרסמים סקרים כה רבים, לעיתים קשה להתעמק בהם ולגלות את המניפולציות הקטנות שמשפיעות על התוצאות. היום פורסמו מספר סקרים בשלוש מדינות חשובות - פלורידה, אוהיו ווירג'יניה.

בפלורידה (29) - סקר אחד של "Gravis Marketing" העניק למיט רומני יתרון של 3% על פני אובמה. סקר אחר, של רשת "CBS" וה"ניו-יורק טיימס", העניק לו דווקא יתרון של 1% בלבד.

באוהיו (18) - שלושה סקרים פורסמו שם היום. בסקר של "CBS" נרשם יתרון מרשים של 5% לטובת אובמה. בסקר נוסף, של הסוקר הדמוקרטי PPP נרשם גם כן פער של 5% לטובת הנשיא. בסקר אחר, של אוניברסיטת סינסנטי, נרשמו 2% בלבד לטובתו.

בוירג'יניה (13) - שני סקרים פורסמו: האחד של רשת "CBS" שהעניק 2% לטובת אובמה והאחר העניק דווקא 5% לטובת רומני.

יש לשים לב למינון המצביעים בסקרים. בלא מעט מהסקרים שהוצגו לעיל, מספר המשיבים הדמוקרטים היה גבוה ב-5-8% ממספר המשיבים הרפובליקנים, בעוד שבשטח המצב הרבה יותר צמוד. עיוותים מעין אלה עשויים בהחלט לבלבל ולהטעות.

המתנדנדות החדשות

עוד סקרים פורסמו היום בכמה מדינות שמתחילות להראות סימני נדנוד. הכוונה היא לפנסילבניה, מישיגן ומינסוטה.

בפנסילבניה (20) - קולג' מקומי במדינה הדמוקרטית הזו פרסם סקר שהעניק לברק אובמה יתרון של 4% בלבד על מיט רומני. זה מצטרף לסקרים האחרונים שמראים על היחלשות הנשיא שם.

במישיגן (16) - סקר של העיתון השני בגודלו במדינה, "Detroit News", העניק יתרון קטן במיוחד של 3% לטובת אובמה. גם זו מדינה דמוקרטית לרוב וגם בה היה ניתן להתחיל לראות צמצום בסקרים.

במינסוטה (10) - סקר של ערוץ טלוויזיה מקומי העניק יתרון של 7% לטובת אובמה, יתרון גבוה - אך נמוך מה-10% פער שנרשמו בסקר הקודם שלהם. הסקר הזה מצטרף לשני סקרים נוספים בימים האחרונים שהצביעו על ירידת כוחו של אובמה שם.

ולמרות האכזבה המסוימת הזו עבור אובמה ומטהו סביב הסקרים לעיל, הוא יכול להיות מרוצה למדי משני סקרים שפורסמו בויסקונסין ובאיווה - שתי מדינות שביחד עם אוהיו יספיקו להביא לו את הנשיאות. בשתיהן, על פי PPP, אובמה מוביל ב-5% על פני יריבו מיט רומני.

עדכוני ההצבעה המוקדמת

פלורידה - 31.6% כבר הצביעו
42.5% רשומים כדמוקרטים
40.8% רשומים כרפובליקנים
16.7% רשומים כעצמאים/אחרים

אוהיו - 21.8% כבר הצביעו
אין נתונים

צ' קרוליינה - 43.2% כבר הצביעו
48.7% רשומים כדמוקרטים
31.5% רשומים כרפובליקנים
19.8% רשומים כעצמאים/אחרים

וירג'יניה - 6.8% כבר הצביעו
אין נתונים

ויסקונסין - 3.4% כבר הצביעו
אין נתונים

קולורדו - 47.5% כבר הצביעו
38.2% רשומים כרפובליקנים
35.2% רשומים כדמוקרטים
26.6% רשומים כעצמאים/אחרים

איווה - 32.2% כבר הצביעו
43.7% רשומים כדמוקרטים
32.2% רשומים כרפובליקנים
24.1% רשומים כעצמאים/אחרים

נבדה - 49.9% כבר הצביעו
44.6% רשומים כדמוקרטים
37.5% רשומים כרפובליקנים
17.9% רשומים כעצמאים/אחרים

יש לציין שלרוב, כפי שניתן לראות, מועילה ההצבעה המוקדמת למפלגה הדמוקרטית. מלבד זאת, ראוי לציין שהחלוקה הפוליטית לעיל היא על בסיס רישום המצביעים. אין זה אומר שאכן הם יצביעו כך בקלפי.

כדאי לשים לב שבהשוואה לשנת 2008, שיעורי ההצבעה המוקדמת בשתי מדינות מפתח, וירג'יניה וויסקונסין, נמוכים למדי. בשנת 2008 הצביעו בויסקונסין 21.2% בהצבעה מוקדמת. בוירג'יניה הנתונים עמדו על 13.5%. נוסף על כך, במדינות מישיגן וניו-המשפייר, גם הן מדינות מתנדנדות, לא נערכו השנה הצבעות מוקדמות בניגוד למה שהיה בבחירות 2008.


חזרה לשגרה


לאחר שהסופה סנדי הכתה בחוף המזרחי של ארה"ב וחלפה, חוזרת כעת המערכת הפוליטית לשגרה... להלן הקמפיינים שלהם לימים הקרובים:

מיט רומני - רומני כבר הופיע היום במספר עצרות בחירות ברחבי פלורידה כשבמקביל לו סגן הנשיא ג'ו ביידן. מחר הוא צפוי להגיע לאזור וירג'יניה ביץ' במדינת וירג'ינה ובסוף השבוע הוא אמור לטוס לאוהיו ולבקר לסירוגין בה ובויסקונסין. אלה הן מדינות חשובות ביותר עבורו. ביום הבחירות, המטה המרכזי שלו יהיה בבוסטון, מסצ'וסטס.

ברק אובמה - אובמה ביקר היום בניו-ג'רזי על מנת לראות את מימדי הנזקים שהביאה איתה הסופה סנדי בימים האחרונים. מחר הוא כבר צפוי לחדש את מסע הבחירות שלו באופן מלא והוא ייסע לו לאיטו מערבה כשבדרך הוא עוצר בויסקונסין, בקולורדו ולבסוף גם בנבדה. לא ברור נכון לעכשיו לאן הוא ייסע בימים שלאחר מכן.

הסגנים - פול ראיין, שביקר אמש במינסוטה, עבר היום לויסקונסין, מדינת הבית שלו, ומחר הוא צפוי לעבור לאוהיו. משם הוא ימשיך ככל הנראה לקולורדו ולאיווה... מנגד, ג'ו ביידן ביקר היום בפלורידה ומחר הוא צפוי לעבור לאיווה. ביום שישי הוא יבקר בויסקונסין ובמינסוטה (שהפכה להיות מדינה לוהטת לאחרונה) ובסוף השבוע יבקר ככל הנראה באוהיו ובוירג'יניה.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25648.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר