עוד 5 ימים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

סיכום היום בסקרים ובמפה האלקטורלית


הימים האחרונים

היום פורסמו מספר רב של סקרים, אבל מפני שאנחנו במרחק חמישה ימים בלבד מיום הבחירות, ההמלצה הפשוטה היא להימנע מעט מהסקרים ולהירגע.


המדינות המתנדנות


שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, מתכוונים לחרוש בחמשת הימים הקרובים את המדינות המתנדנדות. להלן תמונת מצב:

הנשיא אובמה ביקר היום בויסקונסין, נבדה וקולרדו. מחר הוא יבקר באוהיו וביום שבת הוא יעזוב אותה בכדי לבקר בויסקונסין, איווה ווירג'יניה. ביום ראשון יבקר הנשיא בארבע מדינות - ניו-המפשייר, פלורידה, אוהיו וקולורדו.

רומני שהה במהלך היום במדינת וירג'יניה ומחר הוא יטוס לויסקונסין ואוהיו. ביום שבת הוא יעבור לקולורדו וניו-המפשייר, אליה הוא עוד יחזור משום מה גם ביום שני. ביום שלישי הוא ידרים לבוסטון, מטה הבחירות שלו.

כדאי לדעת שהתוכניות הללו עשויות להשתנות והן לא סופיות. יש גם לשים לב שמיט רומני לא מתכנן כלל לבקר בפלורידה בימים הקרובים. מנגד, ברק אובמה יבקר במדינת אוהיו למשך שלושה ימים רצופים... העובדה שרומני לא יבקר בפלורידה עשויה ללמד אותנו על הביטחון של הרפובליקנים שם והעובדה שאובמה יבקר באוהיו למשך שלושה ימים עשויה ללמד אותנו אולי על המתח במטה סביב המדינה המכרעת הזו.

זוהי הזדמנות להזכיר את "אסטרטגיית הניצחון" של שתי המחנות:

אסטרטגיית הניצחון של רומני

דיברנו מספר פעמים בעבר על אסטרטגיית "3-2-1" של רומני.

3. תחילה, החזרתן הביתה של שלוש מדינות רפובליקניות שהלכו בשנת 2008 באופן מפתיע לאובמה: קרוליינה הצפונית, וירג'יניה ואינדיאנה. רומני אכן הצליח להעביר שתיים באופן מובהק לתמיכתו כאשר וירג'יניה עדיין נחשבת מדינה מתנדנדת.
2. לאחר מכן, ניצחון רפובליקני בשתי מדינות המפתח, פלורידה ואוהיו. בפלורידה, רומני אכן מוביל בצורה מספיקה בשבילו והוא אף לא מתכנן לבקר בה עד הבחירות. באוהיו, לעומת זאת, המצב עבור רומני לא מזהיר והיא עדיין רחוקה ממנו.
1. ולבסוף, לזכות בתמיכתה של מדינה אחת נוספת, אפילו קטנה כניו-המפשייר, בכדי להגיע לרף ה-270 ולנצח את הבחירות.

אסטרטגיית הניצחון של אובמה

אצל אובמה המצב יותר קל. ומבחינתו, ישנם שני שלבים לניצחון פשוט:

בשלב הראשון - הוא צריך בפשטות לשמור על המדינות שלו. ישנן כמה מדינות כמו מישיגן, פנסליבניה ומינסוטה, מדינות שבהן הוא מוביל באופן ניכר, אך עשויות לעמוד בסכנת "האדמה". אובמה זקוק לשמור עליהן בכדי לא לאפשר לרומני לחבל לו במאמצי הניצחון.
בשלב השני - ניצחון משולש במדינות הקריטיות של המערב התיכון. קרי: אוהיו, ויסקונסין ואיווה. אלה הן מדינות מתנדנדות ליברליות למדי שהניצחון שם יהיה הנחוץ והפשוט ביותר מבחינתו בהשוואה לכל היתר. ברגע שהוא זוכה בשלושת אלה - הוא הנשיא הבא.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25650.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר