עוד 3 ימים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

סיכום היום בסקרים ובמפה האלקטורלית


ממוצעי הסקרים במדינות המתנדנדות

כפי שכבר אמרתי באמצע השבוע. אמנע בימים הקרובים מהבאת סקרים, מלבד ממוצע הסקרים הכללי.

תום שעון הקיץ

מחר בשעה 08:00 בבוקר שעונינו, יסתיים שעון הקיץ בארה"ב.

כעת המרחק בינינו לבין החוף המזרחי באמריקה, ניו-יורק למשל, יגדל לכדי 7 שעות והמרחק בינינו לבין החוף המערבי, לוס-אנג'לס למשל, יגדל לכדי 10 שעות... אציין שהמידע שהבאתי בעבר על שעות סגירת הקלפיות לכתחילה הובא בשעון החורף, כך שאין שינוי בעניין.


עוד 1,465 ימים לבחירות 2016


מערכת הבחירות של 2012 אמנם מרתקת למדי - וללא צל של ספק, ובלי קשר לתוצאה, הולכת להיות אחת המרתקות והצמודות ביותר. ממש כך. אבל בכל זאת, ניקח רגע פסק זמן וננסה להביט אל ה-8 בנובמבר 2016 - היום בו ייבחר הנשיא ה-45/46 של ארה"ב.

זה כמובן לא אמור לעניין אותנו כעת, אבל זה בבחינת "גזור ושמור" לשנת 2016.

מועמדים רפובליקנים אפשריים

מיט רומני - כמה פשוט. אין ספק שהוא יהיה המועמד הבולט ביותר לבחירות 2016, אם אך ורק יצליח להדיח את אובמה בבחירות הנוכחיות. במקרה שכזה, הוא ייאבק ב-2016 על כהונה שנייה. אבל אם הוא לא יצליח, הוא פחות או יותר יסיים את הקריירה הפוליטית הלאומית שלו.

פול ראיין - עבור פול ראיין, האפשרות לרוץ לנשיאות בהחלט קיימת - גם אם רומני מפסיד בבחירות הקרובות, וביתר שאת אם הוא מנצח בהן (במקרה שכזה, כמובן, ראיין יגיח מעמדת סגן הנשיא והוא פשוט ידחה את ריצתו לנשיאות ב-8 שנים לשנת 2020). ראיין החל את הקריירה הפוליטית שלו בשנת 1998 אז נבחר לשמש כאחד מנציגיה של מדינת ויסקונסין בבית הנבחרים. הוא מכהן בתפקיד זה עד היום.

כריס כריסטי - מושל ניו-ג'רזי וכוכב עולה במפלגה, ובארה"ב בכלל. החל את דרכו הפוליטית ברמה המקומית בשנת 2002 כשנבחר לתפקיד פרקליט המדינה של ניו-ג'רזי. בשנת 2009 הכריז על כוונתו להתמודד לתפקיד מושל המדינה - ולאחר קרב צמוד זכה בתפקיד. מאז, הוא נחשב דמות פופלרית למדי בארה"ב ומועמד מובטח למירוץ הנשיאותי, על אף שחלק מכלי התקשורת עסקו בשאלת יכולתו לכהן כנשיא בהיותו אדם בעל משקל גופני רב. למרות זאת, סקר מיוחד שנערך לפני כשנה מיקם אותו במקום השלישי ברשימת הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בארה"ב (זה נקרא "מדד החום": מקום 1 - מישל אובמה. מקום 2 - ביל קלינטון. מקום 3 - כריס כריסטי. מקום 4 - ברק אובמה). אין ספק שגם ההתנהלות הלא-מפלגתית שלו לכאורה במהלך הסופה הטרופית סנדי לאחרונה הוסיפה לו נקודות בציבור הכללי.

מרקו רוביו - עוד כוכב עולה במפלגה הרפובליקנית. דרכו הפוליטית התחילה בפלורידה בשנת 2000, אז נבחר לכהן כנציג בבית הנבחרים המקומי של המדינה. בשנת 2007 נבחר לכהן כמנהיג הרוב ומתוך כך גם החזיק בתפקיד יושב-ראש בית הנבחרים במדינה. בשנת 2010 התמודד על תפקיד הסנאטור מטעם פלורידה לקונגרס של ארה"ב וניצח. מאז, הוא מוגדר כאחד האנשים העשויים לרוץ לנשיאות בשנת 2016. רוביו, יש לומר, הוא היספני, ועל רקע זאת הוא נחשב עד לאחרונה כאחד המועמדים לתפקיד סגן הנשיא של מיט רומני, מפני הצורך לזכות בקולות ההיפנים בבחירות לנשיאות 2012. נוסף על כך, הוא נשא את אחד הנאומים המרכזיים בוועידת המפלגה הרפובליקנית בקיץ האחרון.

בובי ג'ינדל - מושל לואיזיאנה. החל את דרכו הפוליטית ברמה המקומית בשנת 1996 כשמונה לתפקיד השר האחראי על מחלקת הבריאות במדינה. בשנת 2001 עבר לממשל הפדרלי ומונה על ידי הנשיא בוש לעוזר מזכיר מחלקת הבריאות הפדרלית, תפקיד אותו עזב בשנת 2003 לטובת ניסיון כושל בהתמודדות על תפקיד מושל לואיזיאנה, שנתיים בלבד לפני הוריקן קתרינה. אחרי כשלונו, התמודד בהצלחה על חברות בבית הנבחרים האמריקני מטעם לואיזיאנה ומספר שנים לאחר מכן, בשנת 2007, נבחר לשמש כמושל המדינה. ג'ינדל, בדומה לרוביו לעיל, הוא בן מיעוטים. הוא נולד להורים ממוצא הודי והיה הראשון ממוצא כזה להתמנות למושל אחת המדינות בארה"ב.

רוב פורטמן - סנטור זוטר מאוהיו. היה חבר בית הנבחרים משנת 1993 עד לשנת 2005, אז עבר לממשל הפדרלי וקודם להיות נציג הסחר האמריקני במשרד הנשיא בוש. בהמשך הדרך התמנה לראש אגף התקציבים במשרד הנשיא - ובמסגרת שני התפקידים הללו גם היה חבר בקבינט. ב-2007 עזב את הממשל, בהסבירו כי ברצונו לבלות עם משפחתו, אך כבר ב-2008 עלה שמו כדמות אפשרית לכהן כסגן הנשיא לצד ג'ון מקיין. בשנת 2010 הוא שב להתמודד למשרה פוליטית - הפעם תפקיד הסנטור של אוהיו, אז נבחר ברוב גדול. ב-2012 שוב עלה שמו כסגן נשיא אפשרי עבור מיט רומני. לקראת סוף המירוץ, הוא גילם את הנשיא אובמה במסגרת האימונים של רומני לעימות הבחירות מול הנשיא.

ג'ב בוש - פוליטיקאי מפלורידה שכיהן בעבר כמושל המדינה למשך שתי קדנציות. הוא בנו של הנשיא ה-41 של ארה"ב, ג'ורג' בוש האב, ואחיו של הנשיא ה-43, ג'ורג' בוש הבן. שמו עלה מספר פעמים כאפשרי לריצה במערכת הבחירות של שנת 2016.

שרה פיילין - המועמדת מטעם המפלגה הרפובליקנית לסגנות הנשיא במערכת הבחירות של שנת 2008. החלה את חייה הפוליטיים באמצע שנות ה-90' בעיירה הקטנה ואסילה שבמדינת אלסקה, שם כיהנה כחברת מועצת העיר ועד מהרה אף הצליחה להתמנות לראשות העירייה. כמה שנים לאחר מכן ניסתה להתמודד על תפקיד מושל המדינה, וכשלה. בשנת 2006 ניסתה זאת שוב והצליחה - ובכך הפכה להיות האישה הראשונה בתפקיד. בשנת 2008 נבחרה פיילין במפתיע על ידי ג'ון מקיין לכהן כסגניתו במירוץ לבית הלבן מול ברק אובמה וג'ו ביידן. השניים הפסידו במירוץ ופיילין שבה לתפקידה כמושלת אלסקה, אך בשנת 2009 התפטרה מתפקידה. מאז היא סירבה להכחיש תרחיש של ריצה לנשיאות.

מועמדי 2012 - כמעט כל המועמדים בפריימריז לשנת 2012 עשויים למצוא עצמם מתחרים על הכרטיס לייצוג המפלגה במירוץ לנשיאות לשנת 2016. זה כולל את ריק סנטורום, ניוט גינגריץ', הרמן קיין, ריק פרי, מישל בקמן, ג'ון האנסטמן וטים פלונטי.

כמובן שזו רשימה חלקית ביותר שכוללת בעיקר את הכוכבים העולים הלא מוכרים לציבור הישראלי. עוד רבים וטובים אחרים עשויים למצוא עצמם מתמודדים על הנשיאות בשנת 2016 (חלקם מוכרים וחלקם לא: רודי ג'וליאני - ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייק האקבי - מושל ארקנסו לשעבר, ראנד פול - הבן של, סקוט בראון - סנאטור ממסצ'וסטס ועוד....)

מועמדים דמוקרטים אפשריים

הערה: יש לציין שמטבע הדברים, עקב העובדה שהדמוקרטים כיום מחזיקים בשלטון, רוב האנשים כאן למטה הכחישו את האפשרות שירוצו לנשיאות... מצב זה גם עשוי להישאר זהה בשנים הקרובות אם הנשיא אובמה יזכה בקדנציה נוספת. אם לא, המירוץ ייפתח באחת.

ג'ו ביידן - סגן נשיא ארה"ב. גם אם אובמה ייכשל ביום שלישי הקרוב וגם אם אובמה יזכה השבוע בכהונה השנייה, ג'ו ביידן כבר נחשב למועמד של היום שאחרי מטעם המפלגה הדמוקרטית. אמנם המזל לא ממש לצידו - בכל ההיסטוריה הפוליטית האמריקנית, רק 4 סגני נשיא הצליחו להתמנות לנשיאים, שלושה מהם הרחק הרחק מאחור במאה ה-18 והמאה ה-19. מלבד זאת, מעולם לא היה נשיא שנכנס לבית הלבן מעל גיל 70. אבל לא איש כג'ו ביידן להתייאש, הרי הוא תמיד יוכל להבטיח לציבור שהוא לא ישתמש למטרות פוליטיות בגילו הצעיר ובחוסר ניסיונו של יריבו.

הילרי קלינטון - מזכירת המדינה של ארה"ב. שמה עלה כדמות אפשרית להתמודד במערכת הבחירות לנשיאות של שנת 2016, אך כידוע, היא כבר הכריזה על פרישתה בחודש ינואר הקרוב.

רם עמנואל - ראש עיריית שיקגו. הכחיש בעבר שהוא מתכוון לרוץ לבחירות 2016. עמנואל נכנס לפוליטיקה הארצית בשנת 2002 כשנבחר לכהן כנציג מדינת אילינוי בבית הנבחרים. בתפקיד זה החזיק עד שנת 2009, עת מונה לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן בממשלו של ברק אובמה. מתפקיד זה פרש עמנואל בשנת 2010 בכדי לרוץ לראשות עיריית שיקגו - מירוץ בו ניצח.

אנדרו קואומו - מושל מדינת ניו-יורק. דרכו הפוליטית המרכזית החלה ברמה הפדרלית, כשמונה על ידי ביל קלינטון למזכיר מחלקת השיכון והפיתוח העירוני, כשמתוקף תפקידו זה כיהן בקבינט של קלינטון עד לתום כהונת הממשל. לאחר מכן, ניסה קאומו לרוץ לתפקיד מושל מדינת ניו-יורק, אך נכשל. בשנת 2006 הוא נבחר ברוב גדול לכהן כתובע הכללי של המדינה, תפקיד בו החזיק עד סוף 2010. במהלך כהונתו, ניסה פעם נוספת להיבחר לתפקיד מושל המדינה, והצליח. לאחרונה נאלצה מדינתו להתמודד עם הסופה הטרופית סנדי.

מרטין אומאלי - מושל מדינת מרילנד. החל את דרכו הפוליטית בשנת 1990 בהתמודדות כושלת על תפקיד בסנאט המקומי. שנה לאחר מכן נבחר כחבר במועצת עיריית בולטימור ובסוף העשור אף התמודד בהצלחה על תפקיד ראשות העיר. בתפקיד זה הוא כיהן עד לשנת 2007, אז החליט להתמודד על תפקיד מושל מדינת מרילנד. הוא זכה ברוב קטן ונבחר לכהונה נוספת בשנת 2010. לאחרונה נאם בוועידת המפלגה הדמוקרטית.

מארק וורנר - סנטור זוטר מוירג'יניה. החל את דרכו בפוליטיקה כשניסה ללא הצלחה להיבחר לסנאט האמריקני מטעם מדינת וירג'יניה בשנת 1996. כחצי עשור לאחר מכן נבחר לתפקיד מושל המדינה, בתפקיד זה החזיק עד לשנת 2006. בתום כהונתו הודיע על כוונתו להתמודד על תפקיד בסנאט האמריקני, ואכן זכה בתפקיד בבחירות 2008. הוא נחשב כאחד מהאישים שעשויים היו להתמנות לתפקיד סגן הנשיא לצד ברק אובמה.

טים קיין - מועמד לסנאט מטעם מדינת וירג'יניה. הוא נמצא כעת במירוץ צמוד למדי, על פי הסקרים, מול הרפובליקני ג'ורג' אלן. לפני המירוץ הזה, הוא שימש כיו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית, לפני כניסתה לתפקיד של דבי וסרמן שולץ. את דרכו הפוליטית הוא החל בשנת 1998 כשנבחר לראשות עיריית ריצ'מונד, תפקיד שהחזיק למשך 3 שנים. לאחר מכן הוא התמודד בהצלחה על תפקיד סגן מושל מדינת וירג'יניה ושירת בתפקיד הזה עד לשנת 2006, אז הצליח להתמנות לתפקיד המושל עצמו. בתפקיד המושל החזיק עד לאחרונה.

חוליאן קסטרו - ראש עיריית סן-אנטוניו בטקסס. עלה לכותרות בקיץ האחרון כשנאם את אחד הנאומים המרכזיים בוועידת המפלגה הדמוקרטית. קסטרו החל את דרכו הפוליטית ברמה המקומית בשנת 2001 כשנבחר לכהן כחבר במועצת העיר סן-אנטוניו. לאחר קרוב לעשור, התמודד על ראשות העיר וניצח. לאחרונה הכריז שאין בכוונתו לרוץ לנשיאות ("Never Going to Happen").

ולסיום, ברק אובמה - דיימנו לעצמכם סיטואציה דרמטית בה מפסיד ברק אובמה בבחירות הקרובות. כעת נסו לדמיין סיטואציה יותר מעניינת: בעוד 4 שנים, אחרי שלטון כושל של רומני, שב אובמה ועושה היסטוריה נוספת כשנבחר שוב לנשיאות ארה"ב... האפשרות הזו נשמעת כמעט לא הגיונית, אך היא אפשרית, לפחות ברמה הטכנית. בהקשר הזה יש לציין שבכל תולדות ארה"ב, היה נשיא אחד שכיהן שתי קדנציות לא רצופות - גרובר קליבלנד בסוף המאה ה-19.

כמובן שיש עוד רבים וטובים שעשויים להתמודד בבחירות 2016. נהיה יותר חכמים כשנגיע ל-2014.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25652.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר