עוד יומיים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

סיכום היום בסקרים ובמפה האלקטורלית


הימים האחרונים

המועמדים ממשיכים לחרוש את כל מדינות המפתח.

אובמה - עד לפני כשעתיים הופיע הנשיא אובמה בקונקורד, עיר הבירה של ניו-המפשייר. כעת הוא ממריא דרומה ובעוד שלוש שעות הוא אמור להשתתף בעצרת בחירות בעיר הוליווד שבפלורידה (צפונית למיאמי).

רומני - בשעתיים האחרונות הופיע מיט רומני בעיר הבירה של מדינת איווה, דה מוין. בשעות הקרובות הוא אמור להמריא משם ולנחות בפנסילבניה, לביקור קצר בפרווריה של פילדלפיה (הביקור האחרון של רומני בסביבות פילי היה בספטמבר). בהמשך הוא יבקר בוירג'יניה.

ביידן - סגן הנשיא ג'ו ביידן חורש במהלך היום הזה את אוהיו. הייתה לו עצרת בחירות לפני כשעה קלה בלייקווד, עיר קטנה מערבית לקליבלנד. בעוד מספר שעות הוא צפוי להופיע בעוד שתי עצרות בחירות ברחבי המדינה.

ראיין - בעוד כשעה יופיע פול ראיין בכנס בחירות במרכז אוהיו. לאחר מכן הוא ימריא לביקור במדינת מינסוטה ואז יעבור לקולורדו.

הימים האחרונים 2

על רקע שורה של סקרים מעודדים עבור הרפובליקנים בשלוש המדינות הכחולות פנסילבניה, מישיגן ומינסוטה, יגיעו בשעות הקרובות מיט רומני ופול ראיין לבקר בשתיים מהן, כפי שנאמר לעיל. מיט רומני יקיים עצרת הלילה בחצות (שעונינו) במדינת פנסילבניה וסגנו פול ראיין יבצע עצירה בעוד כשעתיים וחצי (שעונינו) במדינת מינסוטה.

שלושת המדינות הללו הן מדינות שעסקנו בהן זמן רב כאן באשכולות היומיים - ושוב כדאי להזכיר שאלה מדינות דמוקרטיות מבחינה מסורתית ושהנשיא אובמה מוביל בהן בסקרים. עם זאת, לאור הידיעה לעיל, זה נראה שהרפובליקנים לא אומרים נואש ומנסים לקחת חלק מהן לידם.

הדמוקרטים יצביעו על זה כעל סוג של ייאוש. הרפובליקנים, כך יאמרו, לא מצליחים לאחוז באוהיו ובוירג'יניה ולכן הם מנסים לתפוס מדינות אחרות... הרפובליקנים, מנגד, יציגו זאת אחרת - רומני כה בטוח שאוהיו ווירג'יניה תהיינה לצידו השנה, עד שמבחינתו הוא יכול אף להרחיב את המפה האלקטורלית בכדי להגיע לניצחון עם מעל 300 אלקטורים.

תבחרו למי להאמין.


לילה לבן:


כלי התקשורת בישראל נערכים בצורה חסרת תקדים לסיקור תוצאות מערכת הבחירות הצמודה בארה"ב.

זאת תהיה הפעם הראשונה שערוצי הטלוויזיה וחלק מאתרי האינטרנט ישדרו באולפנים פתוחים לאורך הלילה כולו (במערכות הבחירות הקודמות זה הסתכם במבזקי טלוויזיה קצרים כל שעה עגולה). להלן סיכום לוחות המשדרים:

בערוץ 2:
לאחרונה פורסם שאיש חדשות 10 לשעבר, יעקב אילון, עבר לזכיינית ערוץ 2 "קשת". שם, ביום השלישי הקרוב, הוא יתרום את חלקו למשדר המיוחד שיופק במשותף בין הזכיינית ובין חברת החדשות. המשדר יחל בשעה 23:00 והוא צפוי להימשך לאורך כל הלילה.
במשדר יקחו חלק, מלבד אלון כאמור, יונית לוי (משיקגו), ערד ניר (מבוסטון), אהרון ברנע, אודי סגל ועוד שורת פרשנים. בשעה 06:00 בבוקר יום רביעי יחל משדר הבוקר המיוחד במהלכו צפויה להתפרסם גם ההכרזה על המנצח בבחירות. תוכלו לצפות כאן בפרומו שלהם.

בערוץ 10:
ראו בערוץ 10 את המתכונת של ערוץ 2 והחליטו לנפק משדר מיוחד משלהם שייחל בשעה 04:00 ויימשך עד 09:00 בבוקר. את המשדר, או לפחות את חלקו, תוביל המגישה המרכזית תמר איש-שלום בשיתוף עם גיא זוהר. במשדר גם ישתתף הכתב גיל תמרי מארה"ב.

בערוץ 1:
גם בערוץ הראשון, כמו בערוץ 2, יעלו לשידור כבר בשעה 23:00 בלילה של יום שלישי וישדרו, על פי התכנון, עד השעה 01:00 - אבל אז יפרשו לישון. בשעה 06:00 בבוקר הם ישובו לאוויר בתקווה להכרזה של כלי התקשורת על המנצח. בשידורים הללו יקחו חלק יעקב אחימאיר, דוד ויצטום, אורן נהרי ונחום גוטמן.תוכלו לצפות כאן בפרומו שלהם.

ברדיו:
רשת ב' של קול ישראל וגלי צה"ל מתכוננים גם הם ללילה לבן. ברשת ב' יעלו לשידור מורחב החל מהשעה 02:00 ולאורך שעות הלילה עד 06:00 בבוקר, אז יחלו שידורי האקטואליה הרגילים. בגלי צה"ל יעלו גם הם לשידור בשעה 02:00 למשדר מיוחד בהשתתפות עידן קוולר וספי עובדיה.

באינטרנט:
הפעם גם האינטרנט חזק בעניין. ב-Ynet ישיקו השבוע אולפן חדשות מיוחד שישמש אותם החל מהיום להפקת מהדורות חדשות אינטרנטיות. ביום שלישי, בשעה 23:59 יחשפו באתר את האולפן המיוחד במסגרת משדר מיוחד וארוך בהגשת אטילה שומפלבי שיימשך, על פי התכנון, עד השעה 10:00 בבוקר למחרת. מנגד, גם באתר Walla התארגנו לקראת ליל הבחירות ובשעה 23:00 הם יציבו באתר שלהם קישור לשידור מיוחד בהגשת ינון מגל לסיקור תוצאות הבחירות.


תמיכת העיתונים:


העיתון השני בגודלו במדינת ויסקונסין, Wisconsin State Journal, שתמך באובמה בשנת 2008, החליט להצהיר ביממה האחרונה על תמיכתו במיט רומני - והוא בהחלט לא לבד. בסביבות 50 עיתונים תמכו בברק אובמה בשנת 2008, כשמעל עשרה מהם כבר הודיעו השנה על תמיכתם דווקא במועמד המפלגה הרפובליקנית מיט רומני.

אני מקווה שחברינו דוש מהפורום יספיק לעדכן אותנו הערב ברשימת העיתונים שתומכים בשני המועמדים.




האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=1934920121104&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר