בשעה זו: ריאיון ראשון עם מיט רומני לאחר ההפסד בבחירות לנשיאות

מאז ניצחונו של הנשיא ברק אובמה במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות ארה"ב, המועמד הרפובליקני מיט רומני לא התראיין לכלי התקשורת. הערב, לאחר ארבעה חודשים, שובר רומני את השתיקה בריאיון מיוחד לרשת Fox News שישודר בשעה הקרובה, לצידה של רעייתו אן. בראיון, שחלקים ממנו כבר שודרו, כקדימון לתוכנית, מדבר רומני על כך שאין בכוונתו להפסיק את פעילותו הציבורית. רעייתו, מנגד, מספרת שאין ברצונה להתמודד לסנאט מטעם מדינת מסצ'וסטס (עבור הכיסא הפנוי של ג'ון קרי).

בתוך כך, מאז מערכת הבחירות, אני עוקב אחר סקרי הבחירות בארה"ב שממשיכים לזרום אחת לחודש ומספרים לנו על יחסי הכוחות כפי שהם כעת (שם, בניגוד אלינו, רוב סקרי הבחירות, בייחוד אלה של PPP שאותם אציג כאן, היו מאוד מדויקים). המעקב הזה מתרחש משלוש סיבות: האחת, קשה לשנות הרגלים. השנית, השיעמומון של הפוליטיקה הישראלית. השלישית, מה רע בזה?

הסקר החודשי המקיף של PPP צפוי לצאת בימים הקרובים, אך בינתיים ניתן להיאחז במספר סקרים שפורסמו בימים ובשבועות האחרונים אודות המירוץ וממחישים את גודל אהדת הציבור להילרי קלינטון, שנתפסת כמועמדת המובילה ביותר לרשת את ברק אובמה בראשות המפלגה הדמוקרטית ובבית הלבן. קלינטון, עד היום, מכחישה שבכוונתה להתמודד בבחירות 2016.

כך למשל כל הסקרים מאז מערכת הבחירות מציבים את קלינטון בראש, מעל כל יתר המועמדים האפשריים בתוך המפלגה הדמוקרטית. ההובלה שלה בפריימריז באה לידי ביטוי הן ברמה הארצית והן בקרב המדינות הראשונות לבצע פריימריז (איווה, ניו המפשייר).

נוסף על כך, גם מול היריבים הרפובליקניים היא מובילה בפערים גדולים. גם כאן, ההובלה באה לידי ביטוי הן ברמה הארצית והן ברמת המדינות, במה שלעיתים די מפתיע. הנה לדוגמה, מספר סקרים במדינות שנחשבות רפובליקניות (מול רוביו, המועמד הרפובליקני המוביל) -

אלסקה
44% לקלינטון
43% לרוביו

ג'ורג'יה
49% לקלינטון
46% לרוביו

לואיזיאנה
46% לקלינטון
43% לרוביו

טקסס
46% לקלינטון
45% לרוביו

פלורידה
50% לקלינטון
46% לרוביו

אלה סקרים רק מהחודש האחרון. מרבית המדינות לעיל הן רפובליקניות דרך קבע. לאור זה, קשה שלא לתהות על מצבה העגום ביותר של המפלגה הרפובליקנית ועל מצבה הזוהר של הילרי קלינטון. אז נו, בטח, אין לסקרים האלה הרבה משמעות. אבל עדיין שווה לעקוב. זה פעם בחודש, וזה לא מזיק.

האשכול המקורי ברוטר - web.archive.org/web/20130307044801/http://rotter.net/forum/scoops1/17187.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר