רפורמת ההגירה של אובמה עברה בסנאט - 11 מיליון מהגרים עשויים לקבל אזרחות

ארה"ב, ארץ המהגרים, מתקדמת היום בצעד משמעותי בדרך לאזרוח מיליוני המהגרים הבלתי-חוקיים השוהים בה.

הדבר מגיע לאחר שהסנאט האמריקני תמך הערב ברוב גדול ברפורמת ההגירה של ממשל אובמה - 68 תומכים מול 32 מתנגדים, כשאת הישיבה ניהל סגן הנשיא ג'ו ביידן וההצבעה של הסנטורים נעשתה ממקומותיהם, בהתאם לנהוג בהצבעות בעלות משמעות היסטורית.

עם זאת, חשוב להדגיש, הרפורמה עוד נזקקת לאישור בית הנבחרים.



הצעת החוק הזו, שנוסחה על ידי סנטורים בכירים משתי המפלגות, באה להתמודד באופן מקיף עם גלי ההגירה הבלתי-חוקיים הגדולים המגיעים לארה"ב והיא צפויה לסלול את הדרך לאזרוח 11 מיליון מהגרים כאלה לאורך השנים הבאות. בנוסף לכך, הרפורמה תביא להגדלת ההשקעה של השלטון הפדרלי בביטחון הגבולות, בעיקר בגבול עם מקסיקו, שממנה מגיעים רוב המהגרים.

להתנעת הצעת החוק אחראי הנשיא אובמה, שבחודש ינואר האחרון הציג את עיקרי התוכנית מיד עם תחילת כהונתו השנייה, כמענה להבטחת הבחירות שלו לקדם רפורמה מקיפה בתחום. אלא שעל מנת לגבש רוב גדול להצעת החוק, נדרש השלטון להסכים לתוכנית הגנת הגבולות שהעלו הסנטורים הרפובליקנים, וההצבעה הערב הגיעה רק לאחר אישורה של התוספת לפני מספר ימים.

ההסכמה הזאת של הסנטורים הרפובליקנים לתמוך בתוכנית, שנה לפני בחירות אמצע-הקדנציה, ממחישה היטב כיצד חלחלה ההבנה במפלגתם שיש צורך בשינוי המדיניות כלפי החברה ההיספנית בארה"ב, לאחר המכה האנושה שהם ספגו ממנה בבחירות האחרונות.

כעת נותר לראות האם הרפורמה תיתקל בהיגיון דומה גם בבית הנבחרים בעל הרוב השמרני.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/31616.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר