מושל טקסס, ריק פרי, פורש מתפקדיו

כמתוכנן, קיים היום מושל טקסס, ריק פרי, מסיבת עיתונאים ובה הודיע שהוא פורש מתפקידו וכי אין בכוונתו להתמודד על משרת מושל המדינה בשנה הבאה. בכך, למעשה, יסיים פרי כהונה בת 14 שנים כמושל, הארוכה ביותר בתולדות המדינה, ואחת הארוכות כיום ברחבי ארה"ב.



פרי החל את החיים הפוליטיים שלו בגיל 35, אז נבחר לבית הנבחרים של טקסס, שם כיהן למשך 6 שנים במסגרת המפלגה הדמוקרטית. לקראת תום כהונתו, החליט פרי לעבור למפלגה היריבה, כשבמסגרתה החל לתפקד כנציב החקלאות של המדינה, בין היתר תחת המושל ג'ורג' בוש. בתפקידו זה כיהן בין השנים 1991 ל-1999, עד שהתמנה להיות סגנו של בוש. כשזה האחרון עבר לבית הלבן, החליף אותו פרי בתפקידו כמושל המדינה.

בשנת 2012, ניסה פרי להעתיק את מעשה קודמו בתפקיד ולהתמודד על כרטיס המפלגה הרפובליקנית במירוץ אל הבית הלבן, אך כבר בתחילת הפריימריז פרש מהתחרות כשלא הצליח להגיע לתוצאות הרצויות ולאחר מספר הופעות מביכות בחלק מהעימותים והראיונות עם כלי התקשורת.

בנאומו היום, לא התייחס פרי לאפשרות שהוא יתמודד פעם נוספת בבחירות לנשיאות, אך כמו במקרים אחרים, גם כאן סבורים חלק מהפרשנים והעיתונאים שהוא עשוי לבסוף למצוא עצמו מתמודד בתחרות של 2016.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/34105.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר