מגישת התוכנית "60 דקות" הוצאה לחופשה לאחר התחקיר השקרי בפרשת בנגזי

זה היה אירוע שכמעט ולא זכה לסיקור תקשורתי כאן אצלינו בארץ בזמן אמת, אך לפני מספר שבועות הצליח תחקיר אחד בתוכנית התחקירים "60 דקות" לגרום נזק רב להפקת התוכנית היוקרתית ולהנהלת הרשת המשדרת אותה, לאחר שהוא נחשף כשקרי לחלוטין.

במסגרת התוכנית ששודרה ב-27 באוקטובר, בהגשת העיתונאית לארה לוגן, הוצג לצופים ראיון נרחב עם איש אבטחה בשם מורגן ג'ונס, שתיאר מחדלים קשים מצד הממשל האמריקני בפרשת רצח השגריר כריס סטיבנס בבניין השגרירות בבנגזאי שבלוב. המאבטח תיאר בפני המצלמות כיצד התעמת ללא עזרה עם הטרוריסטים שנכנסו למתחם השגרירות בליל הפיגוע וכיצד זיהה בהמשך את גופתו של השגריר בבית החולים אליו הובהל.

התחקיר המלווה את העדות אף סיפר לצופים על רשת השקרים שהטווה הממשל האמריקני, לכאורה, סביב הפרשה, בכדי לכסות אחר ההתמודדות הלקויה שלהם עם הפיגוע ועל חוסר העזרה מצד מחלקת המדינה האמריקנית (שבראשה עמדה אז הילרי קלינטון).

התחקיר, ששודר במסגרת רשת CBS, זכה מיד לתשואות מצד המחנה הרפובליקני בארה"ב, ואף מצד עיתונאים של רשת החדשות Fox News, בזכות "האומץ" של הפקת התוכנית, לטענתם, לגעת בנושאים שעד עתה סוקרו בכלי התקשורת השמרניים בלבד ועל החשיפה של שקרי הממשל האמריקני. אחד הרפובליקנים בסנאט האמריקני, לינדזי גרהאם, אף הודיע שיבלום מינויים של הנשיא אובמה עד שתיפתח חקירה מקיפה בנושא.



אלא שעד מהרה התברר שכל עדותו של האיש במוקד התוכנית, ששמו בכלל הוא דילן דייוויס, הייתה המצאה אחת גדולה. גרסתו כפי שהוצגה בתוכנית התחקירים, הייתה שונה בעליל מזו שמסר ל-FBI, ועל פיה הוא כלל לא נכח באזור בעת ההתרחשויות. גרסה זהה נמסרה גם מפי מעסיקיו.

בהתחלה התעקשו בהפקת התוכנית לדבוק בתחקיר, אך כעבור שבועיים הודו בטעותם וחזרו בהם מהדברים האמורים בו. בתקופה הזו היה התחקיר מושא להתייחסות רבה מצד יתר כלי התקשורת בארה"ב שחשפו את החורים בו ואף את העבודה שברשת CBS לא טרחו לספר שהמאבטח כתב ספר בנושא שייצא לאור באמצעות חברת בת של הרשת. התחקיר גם היה מושא ללעג בתוכניות הבידור.

כעת, כעבור חודש, מודיעה רשת CBS על הוצאתה לחופשה ללא תשלום של העיתונאית לארה לוגן, מגישת התוכנית, לאחר דו"ח פנימי שנערך ברשת. נשיא חברת החדשות של הרשת, ג'ף פייגר, טרח לציין שלוגן נתנה הסכמתה למהלך.

הנה הבדרן ג'ון סטיוארט בהתייחסות לנושא:


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/63081.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר