מגיש חדשות ברשת MSNBC התפטר לאחר דברים קשים שאמר בשידור נגד שרה פיילין

רשת החדשות MSNBC, שמזה תקופה ארוכה נחשבת כרשת החדשות השנייה הנצפית ביותר בארה"ב, ממשיכה בשבועות האחרונים להישאר בכותרות - הפעם בעקבות דברים חריגים למדי שהשמיע בשידור חי אחד ממגישיה, מרטין באשיר, כנגד מושלת אלסקה לשעבר והמועמדת לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב, שרה פיילין.

לקראת תום תוכניתו לפני כחודש, ביום שישי ה-15 בנובמבר, הציג באשיר לצופי תוכניתו בשעה 16:00 ב-MSNBC קטע וידאו שבו נראית שרה פיילין נואמת בפני קהל בכינוס פוליטי באיווה ותוך כדי נאומה קושרת במשפט אחד את נושא החוב הלאומי של ארה"ב על חשבון דור העתיד ואת נושא העבדות.

באשיר, שלאחר הצגת הוידאו כינה את פיילין במספר תיאורים פוגעניים, החל אז להקריא קטעים מיומנו של מנהל מטע מהמאה ה-18 שתיאר שיטת ענישה במסגרתה אילץ את עבדיו להטיל צואה ושתן בפיותיהם של עבדיו האחרים. בסיום הקראת הקטע, הוא פנה אל הצופים ואמר "כשגברת פיילין דיברה על העבדות, היא לא רק הוכיחה את רמת בורותה. היא אישרה שאם יש מישהו שבאמת מתאים למנת משמעת שכזו, הרי שהיא עשויה להיות מועמדת יוצאת דופן".


לא חלפו מספר ימים וכבר הופיע באשיר בסיום תוכניתו עם התנצלות על דבריו. "ביום שישי האחרון, בתוכנית הזו, הערתי כמה הערות תוקפניות וישירות כנגד המושלת שרה פיילין", פתח באשיר ואמר, "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי לבקש סליחה מהגברת פיילין וגם להביע התנצלות לחבריה ולבני משפחתה, תומכיה וצופינו. מילותיי היו בלתי מתקבלות על הדעת, הם לא היו מדויקים או הוגנים. הם המיטו חרפה על חבריי ועל עמיתיי ברשת הזו".

כך נראתה ההתנצלות בשידור החי, שלושה ימים לאחר הערותיו:


אלא שגם ההתנצלות הזו לא הרגיעה את הסערה שחוללו דבריו הפוגעניים. בימים שלאחר מכן הוא אמנם חדל להגיש את תוכניתו, אך הדברים תוארו כ"חופשה שנקבעה מראש". רק במהלך שעות הערב של אתמול (יום רביעי) פורסמה ידיעה רשמית מטעם MSNBC ובה ההודעה על כך שבאשיר החליט להגיש את התפטרותו ולפרוש מן הרשת.

האירוע הזה מצטרף לאירוע אחר, גם הוא מהתקופה האחרונה, בו החליטה הנהלת הרשת להוריד מהמרקע את תוכנית האירוח החדשה של השחקן אלק בולדווין בשל ההערות ההומופוביות, לכאורה, שהשמיע כלפי צלמי פפראצי. הורדת התוכנית מהאוויר הגיעה לאחר שהוא הספיק להגיש 5 תוכניות בלבד בערבי שישי.

שני המקרים הללו, על אף ההבדל, העלו לתודעה הציבורית את המנהג המגונה של רשתות החדשות לטפח בוטות ולהקצין עמדות פוליטיות לטובת העלאת אחוזי הרייטינג.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר