התמיכה הציבורית ברפורמת הבריאות של הנשיא אובמה מתקרבת לשפל

אם לשפוט על פי הסקרים האחרונים שפורסמו היום, מצבה של רפורמת הבריאות של הנשיא ברק אובמה בכי רע.

על פי סקר של מכון Gallup שפורסם היום, 36% מהאמריקנים מציבים את רפורמת הבריאות בראש רשימת הכשלים הגדולים ביותר של ממשל אובמה, בעוד 9% טוענים שכישלונו הגדול של הנשיא הוא דווקא חוסר העבודה עם הקונגרס וכ-8% טוענים שהנושאים הכלכליים הם כשליו הגדולים ביותר של הממשל. מנגד, כשנשאלו הנסקרים מהם ההישגים הגדולים ביותר, בחרו 22% בלבד ברפורמת הבריאות, 7% ביציאה מעיראק ו-7% בחיסולו של אוסמה בן-לאדן.

בסקר ממוקד יותר של CNN נרשמה התנגדות של 62% מהציבור האמריקני לרפורמה, בעוד רק 35% תומכים בה.



אלו מספרים מאכזבים למדי עבור הממשל, שהרפורמה הייתה מתוכניות הדגל שלו, והם מגיעים בחוסר הפתעה מוחלט לאחר השורה הארוכה של הכשלים בתפעול האתר ממנו נדרשו האזרחים לרכוש את ביטוחי הבריאות ולאחר הבעיות שנוצרו בעקבות ביטולים שקיבלו מיליוני אזרחים בטענה שתוכניתם הישנה אינה עומדת בתנאי הרפורמה.

הרפורמה, יש להזכיר, נועדה לראשונה לאפשר לעשרות מיליוני אזרחי ארה"ב לרכוש ביטוח בריאות באמצעות שינוי תנאי הקבלה ומניעת אפליה. היא חייבה את אלה שאינם מבוטחים לרכוש פוליסה באמצעות האתר Healthcare.gov.

אלא שהכשלים הרבים, כאמור, הובילו לבעיות בכניסה לאתר ולחוסר שביעות רצון כללית מהממשל ומהרפורמה. על פי ממוצע הסקרים האחרון, 53% מהאמריקנים מתנגדים לתוכנית ורק 38% תומכים בה - נתונים הקרובים לשפל.

הנתונים כה מאכזבים, עד שהם הביאו במהלך השבועות האחרונים גם את חברי המפלגה הדמוקרטית לתקוף חלקים מסוימים בתוכנית. בהתחשב בכך ש-2014 היא שנת בחירות, חששם של החברים הללו עלול להתברר כמוצדק.

באשר לרפורמה, היום (שני) היה אמור להיות היום האחרון במסגרתו ניתן לרכוש ביטוח בריאות שייכנס לתוקפו החל מהתאריך 1 בינואר 2014, אלא שבמהלך של הרגע האחרון החליט הבית הלבן להודיע היום על הארכת המועד עד למחר (שלישי) בחצות - ערב חג המולד. מי שלא ישלים את הרישום לרכישת פוליסה לאחר המועד הזה, יוכל עדיין לרכוש ביטוח בריאות, אך כזה שייכנס לתוקפו רק בהמשך השנה הבאה.

המועד האחרון שבו תתאפשר רכישת ביטוח בריאות בלא להיקנס בעשרות דולרים הוא ה-31 במרץ.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר