עידן הקרח מגיע לארה"ב

אז מה מעסיק בימים האלה את האמריקני הממוצע? כנראה שמזג האוויר.

בזמן שבו מחצית מאזרחי ארה"ב בדרך לחוות טמפרטורות היורדות אל מתחת לאפס, כשקרוב ל-48% מאדמתה של האומה האמריקנית מכוסה בשלג וכשהאזורים הנוחים ביותר מסתכמים כמעט רק בקצוות הדרומיים של קליפורניה ופלורידה החמימות יותר, כלי התקשורת בארה"ב מקדישים חלק ניכר מהסיקור התקשורתי למזג האוויר הקיצון, הקר ביותר מזה שני עשורים באזורים מסוימים, ונאצלים לבשר לאמריקני הממוצע שזה לא הולך להשתפר בקרוב.

גל הקור הארקטי החל לעשות את דרכו לעבר ארה"ב מיום חמישי האחרון וגרם מאז לצניחת הטמפרטורות באזורים רבים בארה"ב, במיוחד באזור מדינות האגמים הגדולים שבמערב התיכון לצד האזור הצפון-מזרחי של ארה"ב, כשלפי התחזית הנוכחית, הקור העז צפוי להגיע אף עד המדינות הדרומיות, דוגמת ג'ורג'יה ואלבמה, ובכך לגרום למצב חריג בו הטמפרטורה בשתיהן תהיה נמוכה יותר מבמדינת אלסקה, הצפונית שבמדינות בארה"ב.



עד כה גבתה הסופה הקרה הזו קרוב ל-20 קורבנות, רובם מתאונות דרכים, והביאה לביטולים ולעיכובים של אלפי טיסות, לשיבושי תחבורה, לתקלות באספקת החשמל ולסגירת בתי הספר והמוקדים הממשלתיים באזורים רבים.

במדינות מסוימות אף הוכרז על מצב חירום והשירות המטאורולוגי של ארה"ב הוציא הודעות אזהרה לאזרחים הנמצאים באזור של טמפרטורות מסכנות חיים שלא לחשוף את גופם לקור העז, שלעיתים עומד על עשרות מעלות מתחת לאפס.

כלי התקשורת בארה"ב סיקרו בהרחבה את הסופה הקרה מאז סוף השבוע, ובדרך לפתיחת השבוע החדש, שלא טומן בחובו חדשות טובות במישור הזה, הם מתכוננים להמשיך עם הסיקור הנרחב.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר