בחירות 2014: ליז צ'ייני הודיעה על פרישה מהמרוץ לסנאט

הנה מירוץ אחד פחות לעקוב אחריו בשנת 2014 - המירוץ לתפקיד הסנטור מטעם מדינות ויומינג.

המדינה השמרנית, שמזה 40 שנה לא שלחה לסנאט האמריקני נציג דמוקרטי, הייתה צפויה לחוות השנה מירוץ מעניין עם החלטתה של ליז צ'ייני, בתו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני, להתמודד מול הסנטור המכהן מייק אנזי.

ואולם, במהלך היום (שני) הודיעה צ'ייני במפתיע על כוונתה לפרוש מהמירוץ, לאחר חצי שנה מאז הצטרפה אליו.



צ'ייני הצטרפה אל המירוץ באופן רשמי ב-17 ביולי 2013, יום לאחר הודעתו של הסנטור הרפובליקני היוצא מייק אנזי על כוונתו להתמודד לכהונה נוספת בתפקיד, ובכך עוררה עניין רב בהתחשב בעובדה שבמהלך המאה האחרונה אף סנטור רפובליקני מכהן בויומינג לא הודח בפריימריז המפלגתיים במדינה.

ואכן, לאור המסורת הזו, הסקרים הרבים שפורסמו מאז לא צפו לה הצלחה מרובה במירוץ, אך זה לא מנע ממנו לזכות בסיקור תקשורתי נרחב: מלבד שמה המפורסם, השתתפותה במירוץ גררה עניין גם למול התמיכה בה בכמה חלקים מהממסד הרפובליקני, למול יכולותיה לגייס כספים - 32 מיליון דולר, למול המריבה המשפחתית הפומבית עם אחותה הלסבית וגם אל מול העובדה שהיא מגיעה לויומינג אחרי שנים רבות בהן התגוררה הרחק בוושינגטון הבירה.

כעת, מכל מקום, המירוץ המעניין מגיע לסיומו עם הודעתה של צ'ייני על כוונתה לפרוש מהבחירות המקדימות, במה שהיא תיארה כסיבות בריאותיות במשפחתה. עם זאת, כנראה שצ'ייני לא אמרה את המילה האחרונה שלה בפוליטיקה.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר