כריס כריסטי התנצל על פרשת "ברידג'-גייט" התביעה בניו-ג'רזי מתכננת לפתוח בחקירה

במסיבת עיתונאים בת קרוב לשעתיים, התנצל היום (חמישי) המושל הרפובליקני כריס כריסטי בפני תושבי מדינת ניו-ג'רזי על הפרשה במסגרתה נסגר לתנועה הגשר העמוס ביותר באמריקה כנקמה פוליטית.

הסיפור התחיל בספטמבר האחרון, אז הושבתו כמה מן המסלולים המובילים לגשר וושינגטון העמוס המחבר בין מדינות ניו-ג'רזי וניו-יורק, במה שגרם לעומסי תנועה כבדים בעיר פורט לי הממוקמת בקרבת הגשר. טענת הממשל מאז, כאילו היה מדובר במחקר תנועה, הופרכו אתמול לחלוטין על ידי חשיפת התכתבויות בין בכירי לשכתו של המושל כריסטי לבין בכירי רשות הנמלים באזור, שהראו על כוונת זדון מצד לשכת המושל להרע את מצב התחבורה כנקמה בראש העיר.

היום, לאחר עלייתה של הפרשה לכותרות, בחר המושל כריסטי לצאת אל התקשורת.




את מסיבת העיתונאים הארוכה למדי פתח כריסטי בהתנצלות על האירוע כולו ובנשיאת אחריות, אף שלטענתו הוא לא ידע על ההתרחשויות, ובהמשך דאג גם להודיע על פיטוריה של אשת אמונו, ברידג'ט קלי, שלדבריו "שיקרה לו", לאחר ההתכתבויות בינה לבין בכירי רשות הנמלים באזור שהוכיחו את מעורבותה ואשמתה בסגירת הגשר.

"אני המום מהטיפשות הזו", אמר כריסטי במסע"ת, "לא היה לי מושג ובוודאי שלא היה לי יד בעניין הזה, בתכנונו או בהוצאתו אל הפועל. עם זאת, אני אחראי למה שקרה ולכן אגיע לערים והעיירות שנפגעו מהפקקים כדי להתנצל. אני פגוע עד עמקי נשמתי מכך שמישהי שהתרתי לה להיות במעגל האמון שסביבי בחמש השנים האחרונות בגדה בי".

במהלך המסע"ת אף עדכן כריסטי את התקשורת על כך שבכוונתו לפגוש את ראש עיריית פורט לי ולהתנצל "פנים אל פנים" - אך על פי פרסומים של השעות האחרונות, ראש העירייה סירב להיענות לפגישה עם המושל.


הדברים כעת הופכים בעייתיים יותר עבור כריסטי, שנחשב לפוליטיקאי הרפובליקני הפופולרי ביותר בארה"ב, כאשר משרד המשפטים במדינה הודיע על כוונת התובע הכללי של ניו-ג'רזי לפתוח בחקירת הפרשה.

ההשלכות על עתידו הפוליטי של כריסטי, כמובן, לא תסתיימנה כאן. המועמד המוביל לנשיאות עלול לספוג בימים הקרובים האשמות על התנהגות בריונית וגסה, כזו התואמת את הסטריאוטיפ המודבק לו על ידי מתנגדיו ומזיק לו לקראת הבחירות הבאות לנשיאות בשנת 2016, כמו גם להתמודד עם סיפורים שונים מההשלכות של סגירת הגשר.

ואם נראה לכם שהסיפור טפח למימדים מעט מוגזמים, הרי שאולי תהינו מהקומיקאים שלהלן, שצחקו בתוכניות הלילה אמש על כריס כריסטי ועל הסיקור התקשורתי הדרמטי של הסיפור. הגדיל סטיבן קולבר להכתיר את כריסטי, כרפרנס להתעסקות האובססיבית של התקשורת בעתידו הנשיאותי, כ"נשיא ארצות הברית של ניו-ג'רזי". צפו:

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר