גשר כריסטי מתמוטט #2

השאלה המשעשעת שפורסמה כאן לפני כחודש, "האם מושל ניו-ג'רזי הרפובליקני, כריס כריסטי, אחראי לסגירת הגשר העמוס ביותר באמריקה כנקמה בפוליטיקאי מקומי?" מקבלת היום תשובה די ברורה: כנראה שכן.

האירוע הביזארי ההוא, שהחל אז לעשות את דרכו לעבר פסגת הכותרות בארה"ב, הופך היום לסקנדל של ממש עם חשיפת התכתבויות בין בכירי לשכתו של המושל כריסטי, לבין בכירי רשות הנמלים באזור, המובילות למסקנה ברורה שממשלו של כריסטי אכן תכנן מראש להתנקם בראש עיריית פורט לי הדמוקרטי, מארק סוקוליץ', בעקבות החלטתו שלא לתמוך בכריסטי בבחירות האחרונות לתפקיד מושל המדינה, באמצעות יצירת עומסי תנועה בקרבת עירו.

כזכור, במהלך חודש ספטמבר האחרון נסגרו במפתיע נתיבי הגשר העמוס ביותר בארה"ב, גשר וושינגטון המחבר בין ניו-ג'רזי לניו-יורק, במה שגרם אז לעומסי תנועה כבדים באזור העיר פורט לי ולשיבושים קשים בתחבורת העיר ואף הוביל להאשמות מצד פוליטיקאים דמוקרטים, בהם ראש עיירית פורט לי, על נקמנות פוליטית מצד ממשל כריסטי.



ההתכתבויות שפורסמו היום כנראה מאששות את הטענה הזו. כך למשל ביום ה-13 באוגוסט שלחה סגנית ראש הסגל של כריסטי, ברידג'ט קלי, לאחד מבכירי רשות הנמלים דאז, דיוויד ווילדסטיין, הודעה לפיה "הגיע הזמן לכמה בעיות תנועה בפורט לי". על ההודעה הזו השיב ווילדסטיין בפשטות - "הבנתי", כל זאת שבועות מספר לפני סגירת הגשר.

בהמשך, עם הוצאת תוכנית סגירת הגשר אל הפועל, החליט ראש עיריית פורט לי, מארק סוקוליץ', לשלוח בקשת עזרה לביל בארוני, סגן ראש רשות הנמלים דאז: "כרגע יש לנו ארבעה נתיבי תנועה עמוסים מאוד שמתמזגים לנקודת כניסה אחת. הבעיה הגדולה ביותר היא הסעת התלמידים לבתי הספר. אנא עזור לי. זה מטורף".

בארוני כנראה לא התרשם מתחנוניו של ראש העירייה, משום שהוא טרח לשגר העתק של המסרון לווילדסטיין, כשזה בתורו מעביר אותו הלאה. השניים, יש לציין, ווילדסטיין ובארוני, מונו על ידי כריסטי ובינתיים הספיקו להתפטר.

"האם זה לא בסדר שאני מחייך?", שואל אדם עלום שם את ווילדסטיין בעת קבלת ההעתק של מסרון התחנונים לידיו, "אני מרגיש רע לגבי הילדים. נדמה לי", ממשיך האיש עלום השם לטעון בציניות, כאשר בשלב הזה טורח להרגיע אותו ווילדסטיין באומרו בזלזול מופגן ש"אלה הילדים של מצביעי בואונו".

ברברה בואנו הייתה המתמודדת הדמוקרטית מול כריס כריסטי על תפקיד מושל המדינה בבחירות האחרונות שנערכו בחודש נובמבר, אז הפסידה לו בפער ניכר, בין היתר בזכות תדמיתו של כריסטי ככזה הזוכה לתמיכה משתי המפלגות בארה"ב - תדמית שעומדת היום בסכנה אל מול פרסום ההתכתבויות, שאף מסוגלות לפגוע בסיכוייו בבחירות לנשיאות.


ההתכתבויות האלה, שמובאות לעיל במלואן, קושרות באופן ישיר את ממשל כריסטי לסגירת הגשר וליצירה מכוונת של עומסי התחבורה בעיר פורט לי מסיבות פוליטיות, תוך סתירת טענת הממשל על כך שהיה מדובר במחקר תנועה, ותוך סתירת טענותיו של כריסטי עצמו במסיבת עיתונאים בחודש שעבר, בה אישש את הטענות על קיומו של מחקר התנועה, אך בה בעת ניסה לטעון שלא היה לו קשר לכל העניין. כעת ברור לחלוטין שלבכירי ממשלו היה קשר שכזה.

במהלך היממה האחרונה, החליטו כל המעורבים בפרשה לשמור על שקט. העבודה שהסיפור הביזארי הגיע בתוך דקות לראש החדשות בארה"ב, הובילה את המושל כריסטי לבטל את הופעותיו הציבוריות היום ולא להגיב לתקשורת.

כעת תוהים חלק מהפרשנים הפוליטיים בארה"ב, להם זה נראה כמבחן מנהיגותי, האם ימשיך כריסטי, מן הפופולריים ביותר בארה"ב ומועמד כמעט מובטח לבחירות 2016, לעמוד מאחורי אותה ההכחשה לפיה אין לו נגיעה לנושא, או שמא הוא יופיע בפני הציבור הניו-ג'רזי ויתנצל על כל האירוע. החלטה לכאן או לכאן הוא יצטרך לקבל בימים הקרובים.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר