עוזבים את הקונגרס

ארבעה צירי קונגרס, שלושה דמוקרטים ורפובליקני אחד, הודיעו במהלך הימים האחרונים על כוונתם לעזוב את בית הנבחרים ולא להתמודד על כהונה נוספת במערכת הבחירות של אמצע הקדנציה שתחול בחודש נובמבר הקרוב.

הראשון לעשות זאת השבוע היה ג'ורג' מילר, המכהן כחבר בית הנבחרים מטעם מדינת קליפורניה. מילר, מהמפלגה הדמוקרטית, הכריז ביום שני על כוונתו לפרוש מהקונגרס ובתום הקדנציה הנוכחית הוא יגיע לסוף 40 שנות קריירה.

השני להודיע על פרישה מהקונגרס היה הציר הדמוקרטי מטעם מדינת ניו-יורק, ביל אוונס, שהודיע על פרישה ביום שלישי בעודו מכהן בתפקיד למשך 3 כהונות בלבד. למחרת הגיעה הודעת הפרישה של ציר דמוקרטי נוסף, ג'ים מורן, המכהן כחבר בית הנבחרים מטעם מדינת וירג'יניה כבר למעלה משני עשורים.

האחרון לפרוש מהקונגרס הודיע זאת רק הערב (רביעי), באק מקיאון, המכהן בקונגרס קרוב לשני עשורים. מקיאון, חבר המפלגה הרפובליקנית, נהנה משליטתה של מפלגתו בבית והוא מכהן כיום כיו"ר ועדת השירותים המזוינים.


בחירות 2014 - תמונת מצב:


נכון לעכשיו, 18 צירים רפובליקנים ו-11 צירים דמוקרטים הודיעו על כוונתם שלא להתמודד על כהונה נוספת בבית הנבחרים האמריקני, זאת מתוך 435 הצירים החברים בבית המתחלקים ל-233 רפובליקנים ו-202 דמוקרטים.

חלק מהצירים הפורשים מגיעים ממחוזות בחירה תחרותיים יותר בין שתי המפלגות ובכך מקלים את יכולתה של המפלגה היריבה לכבוש את המושב. עם זאת, מרבית המחוזות בארה"ב אינם תחרותיים ככל.

באשר לסנאט, הבית העליון בקונגרס, 5 סנטורים דמוקרטים ו-2 סנטורים רפובליקנים הודיעו עד כה על כוונתם שלא להתמודד עבור כהונה נוספת. מתוך כשליש מחברי הסנאט המועמדים, נזכיר, 21 מהם דמוקרטים ו-14 רפובליקנים (כשהפורשים חלק מן המניין), דבר שיצריך מאמץ רב מצד המפלגה הדמוקרטית כדי לשמור על שליטתה בסנאט.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר