מושל וירג'יניה לשעבר מסתבך

בוב מקדונל וכריס כריסטי היו שני מושלים שנבחרו לראשונה לתפקידם בשנת 2009, שנה אחת בלבד לאחר השתלטות הדמוקרטים על הבית הלבן בעזרתו של הנשיא הנבחר ברק אובמה ולאחר הצלחתם לשמור על הרוב שלהם בקונגרס.

בחירתם של השניים, חברי המפלגה הרפובליקנית, נתפסה אז על ידי כלי התקשורת כמכה לנשיא החדש ברק אובמה, לו הייתה זו כאמור שנתו הראשונה בתפקיד, וסימנה לדעת הפרשנים לעתיד את עלייתה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות אמצע הקדנציה של שנת 2010, בה הם הצליחו לחזק את כוחם בקונגרס ולהשיג רוב בבית הנבחרים.

מה יפה אם כן העובדה שהשניים חולקים כעת גורל כמעט זהה. אמנם בעוד כריסטי זכה לכהונה נוספת בבחירות 2013 במדינתו ניו ג'רזי, לעומת בוב מקדונל שהפסיד את וירג'יניה ביתו, הרי ששניהם בכל זאת חולקים גורל באשר להסתבכות שלהם בפרשיות מביכות - כאשר אצל מקדונל, זה אף מגיע לסף הפלילי.



התובע הכללי של המחוז המזרחי בוירג'יניה הגיש היום (שלישי) כתב אישום פדרלי נגד מקדונל ורעייתו ב-14 סעיפים שונים של שחיתות, בהם סעיפי הונאה וקבלת הלוואות ומתנות בחשד לקידום של איש עסקים מקומי.

מקדונל מואשם בכך שקיבל 135 אלף דולר במזומן, כמו גם מתנות שונות בשווי אלפי דולרים, המגיעים יחדיו לסכום של 165 אלף דולר. אף רעייתו קיבלה, על פי כתב האישום, מתנות שונות וגם היא מואשמת בשחיתות. השניים מואשמים בכך ששיקרו לגבי המתנות במסמכים ובתצהירים לחוקרים פדרליים ופעלו לקידום איש העסקים המקומי.

אם יורשעו, עלולים בני הזוג לסבול מעונשי מאסר כבדים. אם לא, יהיה קשה בכל זאת לראות את מקדונל מצליח להשתקם ממצבו הנוכחי, בדומה לכריסטי מקבילו, ושב לפסגה הפוליטית בה היה בשנת 2009.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר