מיני סופר טיוזדיי

שבע מדינות מתוך החמישים של ארצות הברית כבר ניגשו עד עתה במסגרת מחזור הבחירות של אמצע הקדנציה לקונגרס להצביע בפריימריז עבור מועמדי המפלגות הגדולות לנציגיהם בסנאט, לציריהם בבית הנבחרים ולמושלי המדינות שלהם לקראת הבחירות הכלליות שייערכו בחודש נובמבר. היום (שלישי) הצטרפו לרשימה עוד 6 מדינות נוספות, במה שאולי ניתן לכנות כ"מיני סופר טיוזדיי".

שש המדינות הן פנסילבניה, ג'ורג'יה, קנטקי, אורגון, ארקנסו ואיידהו. יחדיו מכילות המדינות הללו כ-35 מיליון תושבים.



פנסילבניה

מה בוחרים תושבי פנסילבניה? את מועמדי המפלגות הגדולות לקראת הבחירות הכלליות על משרת המושל ואת מועמדי המפלגות ל-18 הצירים להם זוכה המדינה בבית הנבחרים האמריקני, הבית התחתון בקונגרס. כמובן, כמו בכל היתר שלהלן, יתרחשו במקביל גם בחירות מקומיות.

מושל המדינה הוא טום קורבט הרפובליקני, שאמנם יחצה הערב את הפריימריז ללא מתחרים, אך לפי הסקרים מצפה לו הפסד בחודש נובמבר מול המועמד הדמוקרטי שייבחר הלילה. זו המדינה היחידה בה המוקד הוא על הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית ולא בקרבות הרפובליקנים.


ג'ורג'יה

בג'ורג'יה יכולים אזרחי המדינה לבחור את מועמדי המפלגות למשרת המושל, לתפקיד הסנטור מטעם המדינה ול-9 הצירים לה היא זוכה בבית הנבחרים. המונח "אזרחי המדינה" אינו לחינם - ג'ורג'יה היא מהמעטות בארה"ב שמאפשרת לכל האזרחים להשתתף בפריימריז של כל המפלגות, אף אם הם אינם חברים בהן. בכל יתר המדינות נדרשת חברות מפלגתית כדי להצביע.

המירוץ המעניין ביותר בג'ורג'יה הוא המירוץ לתפקיד הסנטור, לאחר שזה המכהן הודיע על פרישה ובכך פתח את המירוץ. בצד הדמוקרטי המועמדת המובילה היא מישל נאן שאולי תצליח לזכות ולהתחרות מול המועמד הרפובליקני שייבחר הלילה מבין רשימה של מתמודדים, חלקם נציגי "מסיבת התה", ואולי אף להביס אותו בנובמבר ולהעביר את המושב לידי המפלגה הדמוקרטית. בבחירות לסנאט כל מושב חשוב.


קנטקי

כאן יצביעו הבוחרים בפריימריז לתפקיד הסנטור מטעם המדינה ובפריימריז של 7 הצירים לבית הנבחרים.

אחת השאלות המסקרנות שתיענה הלילה היא בכמה נקודות יצליח הסנטור הרפובליקני המכהן מיטש מקונל להביס את יריבו לפריימריז מתנועת "מסיבת התה". למי שזוכר, מקונל, מנהיג המפלגה בסנאט, יצא בתחילת השנה נגד התנועה והבטיח שהיא תובס במחזור הבחירות הנוכחי בכל המירוצים. כעת מגיע תורו עצמו להילחם במועמד השמרני ממנו ולבסס את מעמדו כמנהיג הסיעה הרפובליקנית בסנאט.

אולי ללא קשר ישיר לגודל הניצחון של מקונל הלילה הזה, צפוי לו קרב אף יותר קשה בבחירות הכלליות מול המועמדת הדמוקרטית המובילה אליסון לונדרגן-גריימס, שבמספר סקרים אף מצליחה לעקוף אותו ולמעשה לגרום להדחתו מהסנאט לאחר 30 שנות שירות בוושינגטון.


אורגון, איידהו וארקנסו

בשלוש המדינות הללו ייערכו פריימריז מפלגתיים על כל החבילה: מושל המדינה, הסנטור וצירי בית הנבחרים.

בקרב על המושב בסנאט מטעם אורגון יזכה הלילה הסנטור הדמוקרטי המכהן במועמדות מפלגתו, כשבמקביל אצל הרפובליקנים יתחרו על הזכות להתמודד מולו מספר מועמדים שונים, בהם גם אחת מובילה, מוניקה וובי שמה, שלאחרונה הואשמה בהטרדת האקס שלה.

באיידהו, העניין ימוקד דווקא במירוץ על מושב בבית הנבחרים. המירוץ הזה, של חבר הבית הרפובליקני מייק סימפסון הוא כבר עתה בין היקרים ביותר במחזור הבחירות הנוכחי, וכל זאת בגלל מועמד שמרני ממנו המתמודד מולו בפריימריז במסגרת תנועת "מסיבת התה".

לאיידהו, אגב, 2 צירים בלבד לבית הנבחרים, כמו גם לארקנסו. לאורגון 5 צירים.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/101453.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר