דיווח: הנשיא אובמה יצרף את חוליאן קסטרו לקבינט האמריקני

חוליאן קסטרו, ראש עיריית סן-אנטוניו שבטקסס, ואחד מהכוכבים הפוליטיים העולים בארה"ב ובמפלגה הדמוקרטית, עשוי בקרוב לעזוב את עירו ולעבור לוושינגטון הבירה בכדי להצטרף לקבינט הנשיאותי של הנשיא ברק אובמה, כך על פי דיווחים בשעות האחרונות.

על פי הדיווחים, קסטרו, שכבר סירב בעבר להצעה לעבור לוושינגטון, יתמנה למשרת מזכיר השיכון והפיתוח כבר בחודשים הקרובים ויחליף בתפקיד את המזכיר הנוכחי שון דונובן שכיהן בתפקיד מאז כניסתו של אובמה לבית הלבן. באופן הזה יצליח קסטרו להזניק את הקריירה הפוליטית שלו ואף להגביר את סיכוייו להתמנות כסגנה של מי שעשויה להיות מועמדת המפלגה הדמוקרטית בבחירות הבאות לנשיאות, הילרי קלינטון.



קסטרו נולד בשנת 1974 למשפחה מקסיקנית והחל את הקריירה הפוליטית שלו בגיל 27 בלבד כשנבחר כחבר מועצת העיר סן-אנטוניו במירוץ מול חמישה מועמדים שונים. מאז הוא לא עזב את מועצת העיר, ולאחר כהונה בת מספר שנים, בשנת 2009, הצליח להתמנות גם לתפקיד ראש העיר.

בשנת 2012 זכה קסטרו להיות הנואם המרכזי בועידת המפלגה הדמוקרטית באותו הקיץ, מספר חודשים לפני הבחירות לנשיאות, ובכך הצליח לגרור תשומת לב ציבורית - כזו שהולידה ניחושים באשר לאפשרות בה הוא יתמודד בעתיד על הנשיאות, עליה הגיב ב-"זה לעולם לא הולך לקרות".

אם אכן ימונה קסטרו למשרת מזכיר השיכון, תהיה זו כבר התחלופה ה-11 בקבינט של אובמה מאז נבחר לכהונה שנייה, כהונה אליה לא המשיכו הילרי קלינטון (מזכירת המדינה), לאון פנטה (מזכיר ההגנה), טימותי גייטנר (מזכיר האוצר) ועוד רבים מתוך 15 מזכירי הממשל. בהקשר הזה ראוי לציין שבארה"ב נשמעת מעת לעת ביקורת על כך שהנשיא אובמה ממעט לכנס את הקבינט וממעיט בכוחו של המוסד.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/100780.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר