הפריימריז בנברסקה מביאים ניצחון ראשון לתנועת "מסיבת התה"

בשבוע שעבר דנו כאן בנושא מאבקה של מנהיגות המפלגה הרפובליקנית בתנועת "מסיבת התה" השמרנית ובאנשיה, מאבק שהסתיים אז בניצחונו של הממסד בפריימריז שנערכו במדינת צפון קרוליינה. אמש (שלישי) הגיעו המאבקים הבאים בתור, שבהם לתנועה השמרנית דווקא ניצחון מתוק. להלן סקירה קצרה של ההתמודדויות במדינת נברסקה ובמדינת מערב וירג'יניה.

נברסקה

בקרב על תפקיד הסנטור מטעם המדינה לסנאט האמריקני בוושינגטון הצליח נציג תנועת "מסיבת התה" בן סאס לזכות בפריימריז הרפובליקניים והוא יתחרה מול המועמד הדמוקרטי הזוכה. זהו למעשה הניצחון הגדול הראשון של נציג התנועה השמרנית בסבב הבחירות הנוכחי.

בקרב על משרת מושל המדינה ייערך השנה מירוץ פתוח לאחר שהמושל הנוכחי לא יוכל להתמודד על כהונה נוספת. בבחירות הכלליות על שתי המשרות הללו, מושל המדינה והסנטור מטעמה, הרפובליקנים מחזיקים ביתרון על פני הדמוקרטים במדינה הנוטה לאדום כמו נברסקה.


בתמונה: בן סאס - הסנטור הבא מטעם נברסקה?

מערב וירג'ניה

פעם הראשונה בתולדותיה, תבחר מערב וירג'יניה לשלוח אישה לסנאט האמריקני, זאת לאחר שבפריימריז אמש זכו שתי נשים במועמדות שתי המפלגות הגדולות. בצד הרפובליקני ניצחה שלי מור קפיטו המכהנת כצירה בבית הנבחרים ואילו בצד הדמוקרטי ניצחה נלי טנט, מזכירת המדינה.

בבחירות הכלליות ייתכן ויצליחו הרפובליקנים לנצח במירוץ ולהוסיף לעצמם עוד מושב חשוב במאבק הכולל על השליטה בסנאט. למערב וירג'יניה, כמו לנברסקה, גם 3 צירים לבית הנבחרים, הבית התחתון בקונגרס, שאף הם יועמדו לבחירה בחודש נובמבר הקרוב.


בתמונה: שלי מור קפיטו - הסנטורית הראשונה של המדינה?

הסקרים הכלליים

בתוך כך, כמעט ואין שבוע בו לא מתפרסמים סקרים המנסים לבדוק מי ינצח בבחירות הכלליות שייערכו בנובמבר. הסקרים מתקשים להצביע על העדפה ברורה של הבוחר הממוצע ועל פי ממוצע הסקרים של אתר RealClearPolitics שתי המפלגות עומדות בשיוויון (גרף למטה).

עם זאת, ההתמודדות האמיתית לא נוגעת לשאלת ההעדפה הכללית, כי אם לשאלה מי יצליח לשלוט בסנאט. אילו המפלגה הרפובליקנית תצליח להשתלט עליו, היא תהפוך את הנשיא ברק אובמה ל"ברווז צולע" למשך שנותיו האחרונות בתפקיד, ואילו המפלגה הדמוקרטית תמשיך לשלוט בו, ייחשב הדבר לכישלון חמישי ברציפות של הרפובליקנים לבצע מהפך. כך או כך, התוצאות נקבעות בין היתר בהתמודדויות כמו אלה שלעיל.



האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/100140.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר