סקוט ווקר וכריס כריסטי הקימו ועידות לגיוס כספים

בשבוע האחרון התרחשו מספר התפתחויות במפלגה הרפובליקנית לקראת המירוץ לנשיאות ארצות הברית.

המרכזית שבהן היא הודעתו של מיט רומני, מי שהתמודד בבחירות הקודמות לנשיאות וגם היה מועמד בפריימריז הרפובליקנים בשנת 2008, על כך שהוא החליט שלא להתמודד בפעם השלישית על המשרה הרמה. בהודעתו הוא ציין שהוא החליט כי "הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לתת למנהיגים אחרים במפלגה את ההזדמנות להפוך להיות המועמד הבא". ההודעה אמש מטעמו הגיעה לאחר תקופה בת מספר שבועות בה הייתה תחושה בקרב הפרשנים שרומני דווקא יבחר להצטרף למירוץ.

במקביל, שני המושלים הפופולאריים כריס כריסטי וסקוט ווקר הכריזו במהלך הימים האחרונים על הקמת "ועידות פעולה פוליטיות" ובכך עשו צעד נוסף לקראת פתיחת קמפיין רשמי. ועידות מהסוג הזה מאפשרות גיוס כספים באופן בלתי-מוגבל ומעל לכמות התרומות המותרת על פי החוק - וזאת בהתבסס על פסיקת בית המשפט העליון. לועידות כאלה היה תפקיד חשוב בבחירות לנשיאות של 2012 ובאמצעותן תרם המילארדר שלדון אדלסון כ-100 מיליון דולר למועמדים הרפובליקנים השונים.

אדם נוסף ששמו נכנס לרשימת המתמודדים האפשריים הוא הסנטור לינזדי גרהאם שהודיע השבוע על כוונתו להקים "ועידת גישוש" לבחינת האפשרות להתמודד על הנשיאות. הוא מצטרף בכך לג'ב בוש שעשה זאת בסוף החודש שעבר ולד"ר בן קרסון שלאחרונה הפך לדמות שמרנית פופולארית ולאחד מהמובילים בסקרי דעת הקהל.



רוב האישים המוזכרים לעיל, יחד עם מייק האקבי, שרה פיילין, טד קרוז, ריק סנטורום, ריק פרי וניוט גינגריץ' הופיעו בשבת שעברה ב"כנס החירות של איווה" שאורגן על ידי הארגון השמרני "סיטיזנס יונייטד" במטרה לכנס את כל המועמדים הרפובליקנים בטרם יציאת הפריימריז המפלגתיים לדרך. האירוע נתפס כמרכזי ביותר עד כה במדינה שהיא הראשונה לקיים התמודדות במסגרת הבחירות המקדימות. הפריימריז שם צפויים להיערך ב-18 בינואר 2016 וכמיטב המסורת כל המועמדים יחלו בקרוב לחרוש את המדינה רבות.

בתוך כך, סקר של רשת Fox News שפורסם שלשום ובחן את המגמות בתוך שתי המפלגות הגדולות ובציבור הכללי מצא שהמועמד המוביל בקרב הרפובליקנים הוא ג'ב בוש עם 15% תמיכה, במקום השני מייק האקבי עם 13% תמיכה ובמקום השלישי ראנד פול עם 13% גם כן. בצד הדמוקרטי מובילה ללא עוררין הילארי קלינטון עם 55% תמיכה.

במישור הכללי, העניק הסקר יתרון של 5% לקלינטון על פני בוש - 48% מול 43%.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/178098.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר