ג'ב בוש הכריז על כוונתו לרוץ לנשיאות ארה''ב

אחת מן ההכרזות החשובות ביותר במירוץ הרפובליקני לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית נעשית כעת - הכרזתו של ג'ב בוש על כוונתו להתמודד על הנשיאות. ההכרזה מגיעה אחרי חודשים ארוכים מאז דצמבר האחרון, אז הכריז בוש על כוונתו "לבחון" את האפשרות לרוץ לנשיאות, והיא פותחת כעת את דרכו הארוכה אל המקום שאליו הוא מכוון - הבית הלבן.

את ההכרזה על התמודדותו יבצע בוש במכללה "מיאמי דייד קולג'" במדינת הבית שלו, פלורידה. הוא יעשה אותה באמצעות נאום בן 15 דקות בפני כ-3,000 בני אדם, חלק מהם סטודנטים הלומדים במכללה. המיקום לא נבחר לחינם: לאורך חצי השנה האחרונה ניסה בוש למצב את נושא החינוך בראש סדרי העדיפויות שלו. נוסף על כך, "מיאמי דייד קולג'" היא המכללה בעלת שיעור ההיספנים הגבוה בארה"ב וג'ב בוש, נשוי להיספנית ודובר ספרדית רהוטה, מכוון אל הקהל הזה לקראת ההתמודדות הפנימית במפלגה (בין היתר מול מרקו רוביו) ולקראת ההתמודדות הכללית (ייתכן מול הילרי קלינטון).



מוצאו של ג'ב בוש מבית ממנו יצאו שני נשיאים - אחיו ג'ורג' ווקר בוש (2000-2008) ואביו ג'ורג' הרברט ווקר בוש (1988-1992) - לאו דווקא עומד לטובתו. כבר עתה הוא נמנע מלהציג את עצמו כ"בן של" וכ"אח של", אלא בפשטות "ג'ב", כפי שמעידה כרזת הבחירות שלו לעיל, אך ההשוואה בינו לבין אחיו בלתי נמנעת בעיני כלי התקשורת. כך למשל, עד עתה כבר נשאל ג'ב מספר פעמים האם היה מורה על פלישה לעיראק כפי שהורה אחיו בשנת 2003 - שאלה שבה הסתבך רבות בתשובות שונות וסותרות.

מכשול נוסף העומד מבחינתו הוא התדמית שלו כאדם עם הבעת פנים רצינית מדי וחוסר המגע שלו עם קהל באופן בלתי אמצעי. לרוב פוליטיקאים מתגברים על זה באמצעות פרסום פרטים מילדותם או ממשפחתם, כאלה העוזרים להם להתחבב על הציבור, ונראה להאמין שבמהלך הקמפיין ינסה בוש להדגיש דווקא את רעייתו ואת שלושת ילדיו מאשר את אביו ואת אחיו.

ג'ב נולד בשנת 1953 בטקסס ולאחר לימודיו החל לעסוק בתחום הבנקאות. את ניסיונו הפוליטי הראשון רכש בעת מסע הבחירות של אביו לנשיאות בפעם הראשונה בשנת 1980 ואת עיקר פרסומו קנה בעת כהונתו כמושל מדינת פלורידה החל מבחירות 1998. שלא כאחיו ג'ורג', גם הוא כיהן כמושל של מדינה גדולה - טקסס, ג'ב נתפס כאינטליגנטי יותר ומשכיל, אדם מחושב ופרגמטיסט.



בסקרים, לפי שעה, הוא מוביל. חלק ניכר מהסקרים ממקם אותו בראשות טבלת המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ובתקשורת הוא מוצג כפייבוריט של המפלגה הרפובליקנית. גם בקרב סוכניות ההימורים הוא בהובלה. בפריימריז הקרובים הוא ייאלץ להתמודד עם למעלה מ-10 מתמודדים שונים. את המאבק הראשון עמם הוא ינהל כבר ב-6 באוגוסט, בעימות הפריימריז הראשון.

יתרונו הגדול על פני כל יתר המועמדים הוא בגיוס התרומות. אחת הסיבות שבגינן הוא המתין חצי שנה בין ההודעה על הקמת "ועידת גישוש" לבין ההכרזה הרשמית היא הרצון לגייס כספים לפני שיוטלו עליו כל אותן המגבלות הקבועות בחוק על מועמדים רשמיים.

כעת, משהגיש בוש את הטפסים הרשמיים ומשביצע את ההכרזה, הוא מועמד רשמי בבחירות לנשיאות.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/219348.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר